Specificaties 5.1-set met subwoofer en 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Samsung HT-E5500 Review

wicterusNewbie 17 augustus 2012, 4.515 views

Samsung HT-E5500

Pluspunten

• prima beeld
  • prima geluid
  • net design

Minpunten

• zeer trage webapplicaties
  • verschillende afspeelfuncties (pauze, FF, RW) werken niet als bestanden via het netwerk (server / dlna NAS etc.) worden afgespeeld.
  • subs zoals .srt worden niet afgespeeld als bestanden via het netwerk (server / dlna NAS etc.) worden afgespeeld.

Geluidskwaliteit Score: 5
Over het algemeen fijn apparaat. Duidelijke handleiding die, denk ik, ook voor de meer dummies goed bruikbaar is.
Voor z'n geld (+/- 300 euro) een mooie set met prima beeld en geluid.
Zoals te verwachten is het web-gedeelte erg traag, net als de apps. Maar hiervoor wordt het toestel denk ik door niemand speciaal aangeschaft.
Wat erg tegenvalt en wat mij betreft een groot nadeel is: via het netwerk zijn de afspeelmogelijkheden erg beperkt. Een film afspelen gaat bijvoorbeeld prima, maar afspeelfuncties zoals pauze en terug- / voorruitspoelen werken niet. Ook is het niet mogelijk externe subs (bijvoorbeeld .srt)mee af te spelen via een netwerkverbinding. Deze mogelijkheden werken via een usb-aansluiting wel prima.
Voor de meerprijs van een toestel met netwerkmogelijkheden mag wat mij betreft wel verwacht worden dat alle functies naar behoren werken, welk afspeelmedium je ook aansluit.

Heb jij ook een Samsung HT-E5500?

Hoi,

zit er ook een optie op om bij 2.0 stereo muziek gebruik te maken van alle speakers + subwoofer, dus een 2 x stereo-achtige mogelijkheid?

thnx
Als je "gewone" mp3 afspeelt gebruikt de set (wat ik merk tenminste) niet de achterspeakers.
Dus wel de twee frontspeakers met de subwoofer (zou anders ook wel heel kaal geluid zijn).

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Samsung m.b.t. de afspeelfuncties via het netwerk.
Zij komen helaas niet met een werkende oplossing .
Wow wat jammer! Dankje voor je reactie
Bedankt, dit is de info die ik zoek, ik had hem al bijna gekocht. Ik zoek namelijk eens setje dat vooral moet dienen om film/muziek van een NAS af te spelen en af en toe wat te gamen. als iemand tips heeft, laat maar komen.
Dit klopt niet, ik heb hem aangeschaft en via mijn NAS Qnap TS-410 Twonky Media mijn movies etc geshared en kan gewoon op pauze drukken en voorruit skippen. Het is een prima apparaat wat goed geluid geeft. 2 HDMI ins zodat je ook nog externe apparaten zoals apple tv of xbox kunt aansluiten.

Nu weet ik niet of Samsung toch zijn software geupdate heeft maar het werkt nu prima :).

Voor het geld zeker het beste wat je kunt vinden. Onder de 300 euries!!!!

Kleine wijziging, ik heb vooral .mkv op mijn NAS, dit kun je wel pauzeren en voorruit spoelen!
Bij dvd kun je wel op pauze drukken maar bij divx weer niet. Ach gewoon een extern apple tv of stream apparaatje en klaar is kees. Nogmaals voor 280 euro perfect ding :)

Gr,
Van een tevreden klant.

[Reactie gewijzigd door Triel op 30 december 2012 22:22]

Ik heb deze set ook. Werkt zeeer goed. Perfect geluit, makkelijke bediening. Apps starten traag, maar zijn wel zeer goed bruikbaar zoals uitzending gemist, NOS journaal, youtube, buienradar, nu.nl etc. Alleen GEEN spotify. Webbrowser is vrijwel onbruikbaar.
Ik speel vaak muziek af via DLNA en vanaf mijn NAS. Dat kan met de allshare player maar ook heel makkelijk via elke DLNA applicatie op de smartphone of tablet. Samsung smartphones hebben allemaal allshare players die zowiezo perfect werken, maar bubbleUpnP werkt ook zeer goed.
Omdat ik met dit apparaat de gehele stereoset heb vervangen gebruik ik ook de ingebouwde FM tuner. Prima en ondersteund ook RDS, maar niet op het TV scherm.

De meegeleverde sub woover is echter rommel. Ik heb deze vervangen door een JBL actieve subwoover en het geluid is echt meesterlijk!
Hey PDW. Ik heb zelf de HT-F5500, die moet op de jouwe lijken. Ook daar zit geen speciale low-out LFE op. Alleen kabel klemmetjes aansluitingen.
Op de JBL sub (cs110) zitten tulp aansluitingen L+R en een LFE aansluiting.
Hoe heb jij je actieve sub aangesloten? Vanaf klemmetjes en aan t andere eind tulp op de LFE of op een L of R aansluiting? Ik kom er niet helemaal uit hoe ik dit t beste kan doen en op welke ingang van de sub.
Alvast bedankt.
Voor als iemand ooit t zelfde wil doen met een Samsung HT systeem schrijf ik t volgende.
Samsung gebruikt eigen stekkertjes voor de speaker uitgangen, en levert slechte kabeltjes mee waar je na een verhuizing snel draadbreuken in hebt. Wil je fatsoenlijke speakers aansluiten zoals ik ( heb er nu een JBL CS1500 set aanhangen) dan moet je met een precisie schroevendraaiertje ieder stekkertje ontleden, de oude kabel eruit prutsen, en je nieuwe kabel op de zilveren pinnetjes solderen. Wel opletten dat je rood rechts hebt en blanco links (R/L). Als je vervolgens een actieve sub wilt kan dat ook. Je neemt dan ook goede speakerdraad en legt die op dezelfde manier aan, maar dan op t subwoofer stekkertje uiteraard. Aan t open einde neem je een korte enkele RCA kabel. De stekker knip je er aan 1 kant af. Je ziet dan dat t midden van de kabel de + is (rood) en t koper onder de mantel - is (zwart of blanco). Die draden knip je zo, dat je de ontmantelde + een stuk hoger hebt dan de - zodat ze elkaar nooit kunnen raken. En dit soldeer je op je speaker kabel als + en - uiteraard. Ik heb n stukje krimpkous op beide verbindingen gemaakt als extra veiligheid en nog n stukje krimpkous wat verder over de draad geschoven voor t solderen en na t solderen daar alles mee afgedekt.
Ik ben nog aan t experimenteren tussen de witte L ingang en de LFE ingang p de sub. Op beide reageert de sub net iets anders.