Polaroid MIDC010 Wit Review

casparke12 16 augustus 2012, laatste update op 16 augustus 2012, 6.451 views

Polaroid MIDC010 Wit

Pluspunten

• Mooi design
  • Internet gaat snel
  • Nieuwste androidversie

Minpunten

• Accuduur

Review Polaroid White Line 9.7" tablet

Inleiding & Spec
De Polaroid White Line 9.7” tablet is een budget tablet die draait onder Android 4.0 ICS heeft een capacitief scherm dit betekent dat het scherm reageert op warmte gevoelige delen.De processor is een Cortex A8 met een kloksnelheid van 1.4Ghz verder heeft de tablet een 1,3 mp camera voor een 8gn opslagruimte.

In de doos
Waneer je de tablet uit de doos pakt lijkt een beetje op de ipad 2 want witte tablet zie je niet zo vaak.Hij voelt wel een beetje plastic aan maar voor mij ligt de tablet lekker in de hand en een vrij mooi design heeft in vergelijking tot de vorige polaroid tablets.In de doos zit een handleiding,adaptar en usb-kabel.

De Tablet
Aan de voorkant heb je het scherm en de camera in de hoek.Aan de bovenkant heb je drie knoppen 2 voor het volume en 1 voor de terug toets,wat wel verwarrend is dat je langer moet drukken voor dat het volume wordt aangepast want bij een keer kort drukken krijg Home of Menu als functie dit is wel een minpuntje.Aan de zijkant vindt je de aansluitingen: Stroomingang,Mini-HDMI uit,USB host,sd-card,usb,3,5 mm jack en de aan/uit knop.

In gebruik
De tablet draait op Android 4.0 dit is een samenvoeging van 3.0 (voor tablets) en 2.3(voor smartphones).Je voelt wel het gemak van 4.0 dat echt ook een tablet design heeft.De tablet gaat snel en soepel met scrollen en aanraken in Android.Het voelt echt heel soepel aan.De offciele Play Store zit er ook op,de meeste budget-tablets hebben geen Play Store omdat google onder bepaalde reden geen licentie daar voor wil geven of dat ze het te duur vinden,In de Play Store kun je ook de tablet apps vinden deze vond je niet als je een tablet had met Android 2.2 of 2.3.Spellen als Angry Birds gaat er wel redelijk op maar je moet niet echt de zware spellen op gaan spelen.Het scherm is helder maar ligt er een beetje in maar voelt fijn aan.Het internet vind ik zeer snel gaan ook verder van de router af en valt ook niet snel weg.Video’s kijken gaat ook prima geen happeringen.Een minpuntje vind ik wel de batterij deze duurt lang met opladen maar gaat wel iets sneller leeg vooral als WIFI aanstaat.De camera is leuk als je bij belichting een leuk fototje wilt maken maar voor de rest niet de camera maakt wel heel snel een foto.En ook aan 8gb kun je veel kwijt aan media.

Ik vind het een prima en snelle tablet voor de prijs van 188, euro bij de kijkshop je hebt ook een
7” en 8” inch tablet waar de prijs iets lager ligt maar even snel.In vergelijking met oudere polaroid tablets is deze heel erg veel verbeterd ik vond de oudere meer weggegooit geld.Ik zou deze tablet zeker aanraden.

Heb jij ook een Polaroid MIDC010 Wit?

Vraagje: Hoe doen complexe websites het op deze tablet, dus websites met redelijk veel javascript/ajax gebruik. Is er een vertraging aanwezig bijvoorbeeld (stroperig). Heb je ook al chrome geinstalleerd op het apparaat en zo ja, wat zijn je bevindingen daarmee?
Enne, is ie er alleen maar in het wit?
Kan iemand mij vertellen hoe ik ebooks op de tablet kan lezen? Ik kan ze wel vinden op de sdkaart maar niet met Aldiko als ik van de sdkaart een ebook openen wil krijg ik een menu en moet kiezen uit terxt, audio videoof image als ik text kies moet ik kiezen uit contacten en html viewer beide doen dan niks.Het gaat om een Polaroid MIDC 010 PR001
Bij voorbaat mijn dank