Specificaties Laser all-in-one (Zwart) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Samsung SCX-3405FW Review

Micros 15 augustus 2012, laatste update op 15 augustus 2012, 2.246 views

Samsung SCX-3405FW

Pluspunten

• Compacte afmeting zonder uitstekende onderdelen
  • Mooie vormgeving en kleur
  • Korte opstarttijd (paar seconden)
  • Supersnel printen
  • Zuinig met toner
  • Geen gedoe met kleurentoners
  • Werkt op wifi

Minpunten

• Kreeg via wifi scannen nog niet voor elkaar, wel met usb
  • Geen kleur (voor mij geen nadeel, maar wel belangrijk om te weten)

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Helemaal tevreden met deze printer! Na veel frustratie met goedkope inkjets, en met kleuren printers waarvan altijd wel ergens een kleur leeg is, besloot ik gewoon voor een mono laser te gaan. Speciaal heb ik gelet op compactheid, wifi ondersteuning en een document feeder om snel meerdere pagina's te scannen. Dus kwam ik bij deze lijn van Samsung uit. Er bestaan ook edities zonder document feeder en helemaal zonder scanner.

Deze Samsung heeft het allemaal, was makkelijk te installeren en print ook nog eens bloedje snel, zowel qua opstarttijd als per pagina. Verder past hij ook nog eens makkelijk in de (boeken)kast en valt ie niet erg op doordat hij wit is. Alle uitvouwbare klepjes om papier te ondersteunen zitten slim en goed in elkaar en kun je makkelijk weer inschuiven. Echt een verademing na HP en Epson.

Heb jij ook een Samsung SCX-3405FW?

Hallo Micros, ik ben ook op zoek naar een goedkope alleskunnende Multifunctionele printer, maar als ik het goed begrijp kan deze niet (automatisch) duplex printen. Klopt dat? Ik vind het zo vreemd aangezien het apparaat wordt gepromoot met een verhaal over papierbesparing met de zogenaamde eco-knop/eco-driver die witregels en plaatjes uit je document weglaat...
Hoi Koos,
Klopt inderdaad, hij print niet dubbelzijdig. Het eco verhaal gaat meer over dat hij zuinig met toner om gaat. Je zou natuurlijk zelf eerst de even- en dan en onevenpagina's op de achterkant kunnen printen, maar als je veel print is dat niet handig.
Overigens werkt hij inmiddels perfect over Wifi, ook het scannen. En dat is wel verdraaid handig.

[Reactie gewijzigd door Micros op 14 februari 2013 10:53]

Hoi Micros, heb je deze printer toevallig al vanaf Windows 8 geprobeerd? Zo ja, werkt dat probleemloos qua drivers e.d.?
Nee, ik heb alleen meerdere Macs. Maar omdat Windows volgens mij het WPS-protocol beter ondersteunt zou het makkelijker moeten zijn.
Trouwens, wireless printen en scannen werkt inmiddels al heel lang probleemloos. Ik heb de printer ingesteld en een vast IP gegeven via het ingebouwde schermpje. Dat werkt veel stabieler dan de vage software van Samsung.
top, wireless is een heel belangrijk issue voor me, dus dat is goed om te horen.

Ik ga 'm bestellen (de variant zonder fax dan). bedankt voor je review nog.