Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

Xtreamer Sidewinder3 - geen WiFi Review

dave184 14 augustus 2012, laatste update op 15 augustus 2012, 14.367 views

Xtreamer Sidewinder3 - geen WiFi

Pluspunten

• Het apparaat is compact en maakt geen geluid.
  • De GUI is mooi en snel.
  • Streamen over het netwerk (SMB) gaat verbazingwekkend goed.
  • Het afspelen van 3D Blu-ray ISO's over het netwerk.
  • De Jukebox functie.

Minpunten

• NFS wordt nog niet ondersteund terwijl dit wel in de specificaties staat.
  • Afstandbediening moet goed gericht worden.

Geluidskwaliteit Score: 5
Na lang wachten op een goedwerkende Full HD 3D mediaplayer/streamer is mijn keuzen uiteindelijk gevallen op de Sidewinder 3.

Ik heb de sidewinder 3 samen met de “AudioQuest Pearl HDMI 3 meter” bij Coolblue besteld, alles was de volgende ochtend al geleverd dus mijn dag begon goed!

Eenmaal uitgepakt viel mij op hoe compact het apparaat is. De bovenkant van het apparaat is van metalen koelribben waarmee de player passief gekoeld wordt, het apparaat is dan ook helemaal stil.

De afstandsbediening is niet bijzonder en doet gewoon wat deze moet doen, wel is mij opgevallen dat je deze goed moet richten voordat de player reageert.

Ik kreeg van Coolblue gratis de bijbehorende Wi-Fi adapter bij de player maar heb de player via een kabel aangesloten (Gigabit).

Direct na het aansluiten heb ik de firmware bijgewerkt naar “3.5 RC10” met daar achteraan een reset, het updaten vanaf een USB stick verliep vlekkeloos.

Het opstarten van de Sidewinder gaat redelijk vlot en de GUI werkt snel en soepel, beide vele malen beter als mijn vorige player (AC Ryan Playon HD).

Direct alle instellingen doorlopen, vrijwel alles stond goed alleen nog een vast IP adres in hoeven stellen.

Het toevoegen van een shortcut naar mijn NAS (SMB) was binnen enkele seconden gelukt.

Ik ben gelijk de MKV bestanden (->12GB) gaan afspelen waar mijn vorige mediaplayer al bij begon te stotteren. Alles speelt vloeiend af, na het selecteren van een MKV duurt het laden ongeveer 2 seconden en de film draait.

Ik had al een paar 3D Blu-ray ISO bestanden op mijn NAS staan en nu kon ik deze eindelijk uitproberen. Deze spelen allemaal vloeiend af op Avatar (47GB) na, deze stottert zo nu en dan. Ik verwachtte dit al omdat ik dit ook in een andere review gelezen had. Ik dacht dit op te kunnen lossen door NFS te gebruiken in plaats van SMB, NFS heb ik helaas nog niet werkend gekregen. Na zoeken op forums bleek dit een bekend probleem te zijn wat nog niet opgelost is in de laatste firmware.
Mocht je dus alleen over NFS beschikken; wacht dan met het bestellen van de “Sidewinder 3” tot dat deze issue opgelost is.

Uiteindelijk heb ik een 2,5” HDD ingebouwd die ik nog had liggen en Avatar hierheen gekopieerd(netwerk). Van de HDD speelt de film wel vloeiend af dus ik hanteer dit nu als tijdelijk oplossing tot het NFS probleem opgelost is.

Het Beeld: Het zal de combinatie zijn met de HDMI kabel maar het beeld is echt ongelofelijk helder en scherp. Soms is het beeld zelfs zo scherp dat je kunt zien dat de achtergrond gemonteerd is. 3D werkt super, zodra je een 3D Blu-ray ISO afspeelt herkend de TV dit direct en schakelt “stereoscopic 3D” in. Hiervoor heb ik alleen 3D SBS bestanden uit kunnen proberen en vond dit al indrukwekkend, dit valt in het niets bij de 3D Blu-ray ISO’s.

De jukebox functie is super! Vanuit een share met bestanden/films druk je op de functie toets en kies je “get info”, hierna zoekt de player elke bestandsnaam op in IMDb en voegt aan elke film informatie en een cover toe. Eenmaal klaar met het bijwerken (10min over 138 films) vind je onder jukebox één groot overzicht met covers van alle films, ideaal. Sommige konden niet gevonden worden, deze kun je achteraf individueel aanpassen zodat ze wel gevonden worden. Je kunt ook kiezen uit verschillende covers (sommige films hadden automatisch een Russische cover gekregen).

Conclusie: Voor ¤140 - ¤150 is dit een super aankoop geweest, hij speelt alles over het netwerk af op Avatar na(BD50). De beeldkwaliteit van 2D en 3D is waanzinnig, zeker in combinatie met een betere HDMI kabel(“AudioQuest Pearl” raad ik zeker aan). Dat NFS gewoon niet werkt vind ik erg slecht, dit had opgelost moeten zijn voordat het product op de markt kwam.

(PS. Dit is mijn eerste review, de foto’s volgen nog.)
Ik heb het apparaat pas 4 dagen in gebruik, wanneer ik tegen meer punten aanloop zal ik de review updaten.

Heb jij ook een Xtreamer Sidewinder3 - geen WiFi?

Ik heb NFS gewoon werkend. Ik gebruik op me PC Hanewin NFS als server.
Ik heb geloof ik 3.5RC6 erop staan. Wil het eventueel wel testen met RC10. Ik zal straks even de settings posten.
@dave184 Hierbij de instellingen zoals ik ze heb.

Tabblad NFS
Tabblad Server
Tabblad Exports
Tabblad Mount -> IP van de Sidewinder wanneer een mount gelukt is.

Ik maak gebruik van HaneWIN NFS Server v1.2.1

[Reactie gewijzigd door Morpheusk op 17 augustus 2012 10:29]

zal je iedergeval uit je droom helpen combinatie hdmi of durdere hdmi zal het beeld neit beter op worden, signal komt aan of niet, immers is het een digitale aansluiting.

Voor de rest top review.
Zover ik weet maakt het bij korte kabels niet uit (1m-1.5m), Zie hier de reviews van anderen die mijn mening delen: http://www.mediacentersho...t-pearl-hdmi-3-meter.html

Wel is het onzin dat er (merkbaar)verschil zou zitten tussen de bovenstaande kabel en één die ¤150,- kost.
Leuke en nuttige review tot nu toe. Wel kort nog en zou wat meer willen lezen over hoe de GUI bevalt en hoe goed de apps werken. Ik ga morgen hetzelfde apparaat installeren. Veel plezier ermee
@delpetero Bedankt voor je reactie. De GUI heb ik als interface aangegeven in de review, zal dit aanpassen om verwarring te voorkomen. De app/android functie moet ik nog testen. Jij ook veel plezier morgen.
@Morpheusk Ook met de laatste firmware (3.5 RC10)? Kun je een overzicht posten van de werkende NFS settings (server kant)? Dan kan ik deze vergelijken met die in mijn NAS. Gr
Zouden de tweakers die een beoordeling geven dit ook willen argumenteren? Dan kan ik er tenminste wat mee....
Wat een klets over geweldig beeld door een geweldige HDMI kabel! HDMI werkt of werkt niet, het geeft geen extra helder beeld als je een duurdere / beter kabel hebt.
Dank. Heldere review. Overweeg ook om tot aanschaf van dit product over te gaan.

Wat betreft de HDMI-kabel. Het is een illusie om te denken dat een (veel) duurdere kabel het geen verschil maakt. Of het verschil zichtbaar is, is een andere vraag.
Van mensen in de kabel-business heb ik begrepen dat het tot een lengte van 2m niet uitmaakt voor welke kabel je kiest (al zou ik nooit voor de goedkoopste gaan). Boven de 2m schijnt het verschil in prijs/merk van de kabel wel zichtbaar te worden.
vraagje zit ook te kijken naar dit apparaat
heeft menu ook een al gezien indicator?
en kun je interne hdd ook benaderen als hij gewoon op standby staat?
Draai met 3.5 RC10.Er wordt niet bijgehouden wat je al gezien hebt. heeft wel een makkelijk filemamanager, dus je zou de bekeken films kunnen verplaatsen naar een andere map. Ik kan mijn interne HDD niet benaderen als de SW3 op standby staat.