Philips Prestigo SRU6008/10 Review

Jk_W 14 augustus 2012, laatste update op 14 augustus 2012, 1.559 views

Philips Prestigo SRU6008/10

Pluspunten

• Makkelijk te configureren
  • Lage prijs
  • Stevig gebouwd

Minpunten

• 'Activiteiten' werkt niet vlekkeloos
  • Maximaal 4 apparaten

Configuratie Score: 4
De Philips afstandsbediening is een zeer goed alternatief voor de Logitech Harmony serie. De afstandsbediening kan 4 apparaten besturen, welke te selecteren zijn via een LCD-schermpje op de afstandsbediening. De teksten op het LCD-schermpje zijn eenvoudig aan te passen, dus wat voor apparaat je ook hebt, je kan altijd uit de voeten.

Het configureren van de afstandsbediening gaat via de computer, maar de te downloaden software werkte perfect op Windows 7 en het configureren van de apparaten ging zeer gemakkelijk met behulp van de originele afstandsbedieningen. Deze remote kopieert de aan/uit knop van de andere afstandsbedieningen en kijkt dan of hij het apparaat herkent. Mijn TV, Tele2 box en mediacenter (XBMC op OpenElec met een Microsoft MCE IR receiver) herkende hij gelijk, maar mijn Denon versterker moest ik handmatig alle knopjes van de originele afstandsbediening kopieren. Al met al niet veel werk.

De afstandsbediening kan ook 'activiteiten' uitvoeren. Dit zijn combinaties van commando's die je in kan stellen om zo met één knop bijvoorbeeld je TV aan te zetten, je versterker op het juiste kanaal en je Mediacenter op te starten en naar de filmsmap te gaan. Deze activiteiten werken niet altijd even goed, aangezien het commando 'zet TV aan' ook averechts kan werken als de TV al aan staat. Ook krijg ik het niet voor elkaar om alle apparaten tegelijk aan of uit te zetten. Of dit een tekortkoming is van de afstandsbediening, van de apparaten of een eigenschap van afstandsbedieningen in het algemeen weet ik niet

De prijs van de afstandsbediening (¤25) is zeer laag voor de kwaliteit en dat maakt deze afstandsbediening (op het moment van schrijven) naar mijn mening, de beste keus als je maximaal 4 apparaten op een makkelijke manier wil besturen met een degelijke afstandsbediening

Heb jij ook een Philips Prestigo SRU6008/10?

Zou het kunnen dat het in jouw geval om een andere afstandbediening gaat? De 6008 zou namelijk 8 apparaten moeten ondersteunen en voor de prijs van 25 euro ben ik hem in de verste verte nog niet tegengekomen.
Het is zeker de 6008. Dit is op de foto's ook te zien.

Ik heb het apparaat gewoon via de Tweakers pricewatch opgezocht en toen voor ¤25,- gekocht. Mogelijk was het toen een tijdelijke aanbieding.