Steelseries 6Gv2 (Qwerty) Review
Zie de andere zeer goede review voor een compleet beeld van dit toetsenbord, ik noem hier maar een paar punten. productreview: Steelseries 6Gv2 (Qwerty) review door willieboy90 Ik geef het toetsenbord een lage ergonomie score om 1 reden: ik moest er een polssteun bij kopen om carpaal tunnel syndroom te voorkomen (een vorm van RSI). Ik heb dit nooit eerder gehad met toetsenborden, maar bij deze had ik na een tijdje geen gevoel meer in m'n vingertoppen als ik te enthousiast bezig was. Bij de 7G hebben ze dit opgelost door een plank om het toetsenbord te plaatsen zodat je polsen niet onder een scherpe hoek staan. De print op de toetsen zelf slijt ook redelijk snel maar daar kan ik mij niet aan storen. Dit het eerste mechanische toetsenbord dat ik...
Pluspunten
cherry black switches geen toeters en bellen prijs zwaar met grote rubber voeten
Minpunten
cheapo keycap print slijt snel moet eigenlijk een polssteun bij gekocht worden
Eindoordeel
Ik geef het toetsenbord een lage ergonomie score om 1 reden: ik moest er een polssteun bij kopen om carpaal tunnel syndroom te voorkomen (een vorm van RSI). Ik heb dit nooit eerder gehad met toetsenborden, maar bij deze had ik na een tijdje geen gevoel meer in m'n vingertoppen als ik te enthousiast bezig was.
Bij de 7G hebben ze dit opgelost door een plank om het toetsenbord te plaatsen zodat je polsen niet onder een scherpe hoek staan.
De print op de toetsen zelf slijt ook redelijk snel maar daar kan ik mij niet aan storen.
Dit het eerste mechanische toetsenbord dat ik heb gebruikt dus verder alom lof voor cherry black schakelaars. De soepele aanslag is inderdaad even wennen met normaal typewerk maar ze hebben niet meer kracht nodig dan de gemiddelde rubberdomes.
Als ik de PS/2 input vergelijk met USB lijkt PS/2 in sommige applicaties sneller te registreren, maar daar kan ik geen helder oordeel over geven.
Voor vervangende keycaps zie www.wasdkeyboards.com
Heb jij ook een Steelseries 6Gv2 (Qwerty)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (5)
Ook ik heb nu al een record periode lang t.o.v. eerdere toetsenborden een steelseries (stealth of merc of zo - gamer) en het is inderdaad niet verkeerd dit tobo.
Dat zware klopt, en verschuiven is er dus ook niet bij! :-) Ik vermoed dat het hun opzet ook is, samen met de naam steelseries. Stevigheid als merk eigenheid.
Gebruik je de software die er bij zit (als dat bij deze ook zo is dan) ?
Ik heb het gebruikt maar het beviel niet. Inderdaad is het wat traag soms op usb, niet voor niets hebben de echte gamers niet zelden toch een ouderwetse ps2 muis aansluiting bijv.
Wat wel handig is zijn de (bij mij dan) 2 usb poorten in het tobo. Zelfs geluid zou ik door kunnen lussen, headphone, microfoon. 4 aansluitingen dus op het tobo.
Aan het slijten van de rubberized toetsen (gamer deel links) erger ik mij juist wel.
Dat staat zo shabby.
Ik heb geen idee welke software je bedoelt of welk toetsenbord je uberhaupt gebruikt want de 6Gv2 heeft helemaal geen software.
Ik weet niet wat je duidelijk probeert te maken maar ik vind het ontbreken van extra USB poorten en audio outputs een positieve eigenschap (zie 'geen toeters en bellen').
Als je een hogere bouwkwaliteit zoekt voor bijvoorbeeld de keycaps kun je kijken naar de toetsenborden van Cherry zelf: www.cherrykeyboards.nl
verder heb ik al bijna 2 jaar de 6gv2 en zitten de keycap prints er nog allemaal duidelijk op bij mij.
Ik gok dat dit mijn toetsenbordje gaat worden, mijn g5v1 doet ook al een jaar of 4 mee
offtopic@Scrtz: gaamelux lekkur flamen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/356451/crop594825e4c7858_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/45440/naamloos.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/251589/Naamloos.jpg?f=community)
/u/242978/crop66a33d061908f_cropped.png?f=community)