Specificaties 22" @ 1920x1080 (IPS, 14ms) - Bekijk alle specificaties

LG IPS224V-PN Zwart Review

bermuda1980 1 februari 2013, 4.254 views

LG IPS224V-PN Zwart

Pluspunten

• Kwaliteit scherm

Minpunten

• Wiebelig

Een kleine uitleg bij mijn review, pure uitleg, verwacht niets uitgebreids!

Ik zal de review punt voor punt aflopen, maar alleen op punten waarop ik niet de volle punten heb gegeven, om uit te leggen waarom niet. Ga er dus vanuit dat ik waar ik 5 sterren heb gegeven ik er heel tevreden mee ben, en niets anders zou wensen.

Pixeldefecten: Ik heb het scherm nog niet lang genoeg kunnen gebruiken om te zeggen of er niet na lange tijd pixels gaan hangen, maar tot nu toe is alles perfect. Waarom geen 5 sterren? Omdat het systeem zegt dat je pas 5 sterren mag geven bij langdurig gebruik.

Bouwkwaliteit en afwerking: Hier heb ik wel een oprecht puntje van kritiek. Het scherm is namelijk een beetje wiebelig. Na stevig aandraaien van de voet is het te beheersen, maar hij wiebelt absoluut meer dan zou moeten. Als je vaker lange stukken tekst typt op een bureau dat niet helemaal stabiel staat, gaat het vrees ik vervelend worden.

Vormgeving: Hierbij slechts een klein puntje, de aan en uit toets van het scherm is rood en steekt aan de onderkant uit het scherm. Als je in een donkere kamer film kijkt of gamet kan je je hier misschien aan gaan irriteren. Mij maakt het niet uit, maar kan me voorstellen dat er andere mensen zijn die zich er wel aan zouden kunnen ergeren. Even goed de foto's van de monitor bekijken voor aanschaf, en zelf beoordelen (het liefst natuurlijk naar een winkel om te kijken)! Met dank aan PhysicalMagic kan ik melden dat dit uit te zetten is, zie daarvoor zijn reactie onder mijn review.

Prijs: Deze wilde ik ondanks de 5 sterren toch even erbij pakken. De prijs vindt ik namelijk heel erg scherp voor wat geleverd wordt! Een 22" IPS scherm van LG (die maakt ook de IPS panelen van Apple!) is met zo'n prijs wel een heel erg lastig af te slaan!

Zie voor meetwaarden van de monitor hardware.info: http://nl.hardware.info/p...24v-pn#tab:testresultaten

Heb jij ook een LG IPS224V-PN Zwart?

Even een klein puntje:
Deze kan je gewoon uitzetten, bij het aller rechtse menu (others), en dan power indicator. Dus mocht dit een reden zijn om deze monitor niet aan te schaffen, dan hoeft het dat bij deze niet meer te zijn. :)
Heeft dit niet meer met jouw bureau te maken dan met je scherm?
Nee, of nouja, misschien een beetje, maar met een ander scherm had ik er geen last van. Die had een betere (stabielere) verbinding met de voet (twee connecties ipv van een in het midden).
Ik heb precies hetzelfde met mijn LG IPS237L. Niet storend of zo, maar hij beweegt wel een heel klein beetje.

Met mijn vorige display, een HP W19, had ik dat niet maar die had dan ook een dikkere verbinding met de voet. Ik denk dan inderdaad dat het met de verbinding met de voet te maken heeft.
Klopt inderdaad, het steuntje is niet de meest stevige. wellicht is een wandmontage de oplossing hiervoor (mocht je daar de mogelijkheid hier voor hebben)

maar eerlijk, voor de prijs vind ik het prima, de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart heeft dit probleem niet. maar dat is toch echt weer een andere prijsklasse.
Paar dagen terug dit scherm gekocht omdat mijn oude Samsung is overleden en ik dus een nieuw 2e scherm nodig had. Ik ben voor de LG gegaan omdat het een goedkoop IPS scherm betreft en IPS iets beter zou moeten zijn dan TN.

Voor het geld krijg je een leuk scherm, maar ik zie wel een paar nadelen;

- Bevestiging wiebeligheid. De standaard is niet echt degelijk. Bij het aandoen van het scherm wiebelt je scherm echt een keer of 4 zijwaarts alleen door het indrukken van de powertoets. Heb ik nog niet meegemaakt bij andere monitoren.
- Donker/zwarte vlakken vooral aan de onderkant van de monitor lichten toch wel een beetje op op de monitor. Ook dit heb ik niet op mijn vorige schermen gehad (Samsung 226BW en mijn 2e scherm IIyama E2207 heeft hier ook geen last van). Bij lichte kleuren heb je hier minder last van.

+ Kijkhoek, helderheid en scherm zijn verder in orde voor deze prijs, heb daardoor geen spijt.
Hoe zit het met ghosting i.c.m. gaming? (door de 14ms responsetijd) Das toch 7x zoveel als een huidig TN scherm
Geen last van tot nu toe. Heb er vanmiddag even op gegam'ed. Bij oudere TN schermen die ik had was dat echt een probleem.

Morgen even verder testen met Farcry 3 om het echt te merken.
Hier ook nog nooit last gehad. Waar haal je die waarde van 14ms eigenlijk vandaan?
Beetje laat maar; totaal geen last van ghosting hier (Farcry 3).
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet weet wat het verschil is in grey to grey (14 ms volgens lg site), en totale reactietijd (5 ms (staat niet op lg site, wel op hardware.info). Het is duidelijk dat daartussen verschil zit echter. Ik denk dat je uit mag gaan van 5 ms reactierijd, over het algemeen?
Ik mis in de review het doel waarvoor het scherm gekocht is.
Ik zoek een goed scherm voor foto- en filmbewerking en dan kom je terecht bij IPS en VA schermen.
Op Hardware Info uitgebreide testen gevonden waarin Dell U2212HM als de beste eruit komt.
Maar als ik naar de metingen van de IPS224 kijk, dan is contrast wellicht het enige minpunt van deze monitor.
Indien mogelijk nog graag enige toelichting op het gebruik en indien dit beeld bewerking is, wat zijn de ervaringen.
Het scherm is gekocht als algemeen pc-scherm, zonder bijzonder doel. Waar het scherm echter het meest voor gebruikt wordt is videogames en internet. Ik moet zeggen dat ik niet thuis ben in de foto- en filmbewerkingswereld, en kan helaas niets zinnigs zeggen over de kwaliteit van dit scherm op die punten.

Mocht je meer vragen hebben, of extra opheldering over bepaalde punten, kun je het laten weten!
Ik heb dit scherm ook sinds 1 dag. Geweldig en de beeldkwaliteit is super!! In vergelijking met mijn oude monitor(HP2311x) is dit qua beeldkwaliteit een verre stap vooruit.

En over dat het wiebelig is niet waar. Want dan moet je waarschijnlijk een stabieler bureau nemen. Ik heb een groot bureau en daar heb ik hem op staan en hij geeft geen kick.

Inderdaad als je hem voor het eerst aansluit dan gaat die heen en weer, maar daarna staat die stevig op het bureau.
Hmm... ze zijn op dit moment flink goedkoop bij de Saturn.

Hier komen er 2 ter vervanging van mijn (1366x768) laptopschermpje waar ik m'n programma's nauwelijks op gepast krijg. Hopelijk ben ik dan ook van m'n nekklachten af :')

Ga een poging doen met een zelfgemaakt beugeltje de monitoren aan elkaar vast te zetten. Hopelijk scheelt dat nog een flinke hoop in stabiliteit.

[Reactie gewijzigd door kakanox op 24 februari 2013 17:46]

Ik denk dat dat het probleem helemaal zou moeten oplossen!