Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote Review

HeyDude 17 maart 2008, laatste update op 17 november 2015, 3.332 views

Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pluspunten

• > prijs is ok voor de aangeboden functies
  • > eenvoud in gebruik na configuratie
  • > batterij verbruik

Minpunten

• > levensduur, nu al beschadigd (lak van de toetsen)
  • > sommige toetsen zijn al wankel
  • > de software voor configuratie

Configuratie Score: 3
Motivering aanschaf
Een redelijk geprijsde afstandbediening die door iedereen in het
gezin gebruikt kan worden. Eenvoudig te configureren.
Logitech kende ik al van de muizen/toetsenborden etc en de prijs
van 55 euro (9 maanden geleden aangeschaft) gaf de doorslag.

Configuratie
De software is spartaans en niet altijd intuitief maar het werkt.
Ik heb bij Philips met de Pronto betere voorbeelden gezien, maar ja
die krijg je niet voor 50 euro... ;)
Alle mogeljk toestellen worden via een internet verbinding geladen en
daar ontbreekt het dus niet aan. De firmware wordt elke keer gechecked
en up-to-date gehouden.
Met de laatste update van de software is dit beeld wat minder negatief moet ik zeggen: de software reageert sneller en de menu's zijn aangepast. Firmware is nu geupgrade en de feedback naar de gebruiker is verbeterd. Goede stap vooruit. Waardering is aangepast.

Gebruik
De batterijen gaan lang mee (3xAAA), ongeveer 5 maanden.
Afhankelijk van het gebruik uiteraard dus dat is prima.
Soms mist de Harmony of de TV/versterker etc een IR signaal en dan is de
Help toets een uitkomst. Met een vraag en antwoordt spelletje krijg je het
ene toestel weer aan de praat of uit. In de nieuwe software versie is het mogelijk om de signaalsterkte aan te passen van nivo 1 tot en met 5, hetgeen een goede verbetering is. Sommige toetsen die veel gebruikt worden zijn nu al wat wankel... :X De backlight is prima en werkt naar behoren:

Heb jij ook een Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote?

De batterijduur van 3 maanden vind ik erg kort vergeleken met een ' normale' remote die het makkelijk een jaar of langer uit kan houden op 2 batterijen.
op een normale remote zit vaak geen backlight en display lijkt me
De mijne ging wel een jaar mee, zal wel aan het gebruikt te wijten zijn. Nu heb ik een logitech met accu en lader, helemaal ideaal een keer per maand laden.
ik ken niemand die er een heeft anders zou ik het wel aan een van hun vragen maar... kan je met die afstand bediening ook je pc bedienen? en dan bedoel ik Windows Media Player of zo.
Heb je een IR ontvanger in je PC? dan moet het kunnen, je kan namelijk vast wel de knoppen van een MCE remote of van een hauppage pc remote, of een andere pc remote instellen op de harmony, maar de ontvanger voor de pc krijg je er niet bij.
Je kunt de Harmony ook een vreemd signaal leren maar het toestel moet wel in de lijst staan van Logitech.

De 3 maanden batterijduur zou idd wel eens langer kunnen zijn, ik heb ze in het jaar
dat ik hem 2 keer vervangen ongeveer 5 maanden denk ik.
Mijn idee is dat het verzonden signaal net iets te zwak is voor sommige
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb het idee dat de IR van de harmony veel krachtiger is. Al richt de compleet de andere kant op zonder weerkaatsende oppervlakken, dan komt nog alles aan.
Zeker weten. Mijn hd-settop box staat achter de kast en ziet het signaal nog steeds.
Mijn knoppen na bijna een jaar gebruik zijn ook nog prima.
Onze afstandbediening wordt intensief gebruikt door 5 personen...

Ik weet niet of dit onder "Normaal gebruik" valt maar ik had een ander idee bij een duurzame afstandbediening, vandaar de opmerking en beoordeling.
In de nieuwe software versie is het mogelijk om de signaalsterkte aan te passen van nivo 1 tot en met 5.

Zal dit deel aanpassen terechte opmerking, het kan namelijk ook aan het toestel dat het signaal ontvangt liggen.

Merci voor je aanvulling!
Batterijgebruik heb ik geen last van, wel van het trage reageren van de afstandsbediening, dat heb je er niet bijgezet. :)