Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote Review
Motivering aanschaf Een redelijk geprijsde afstandbediening die door iedereen in het gezin gebruikt kan worden. Eenvoudig te configureren. Logitech kende ik al van de muizen/toetsenborden etc en de prijs van 55 euro (9 maanden geleden aangeschaft) gaf de doorslag. STH7Xmpi Configuratie De software is spartaans en niet altijd intuitief maar het werkt. Ik heb bij Philips met de Pronto betere voorbeelden gezien, maar ja die krijg je niet voor 50 euro... Alle mogeljk toestellen worden via een internet verbinding geladen en daar ontbreekt het dus niet aan. De firmware wordt elke keer gechecked en up-to-date gehouden. 8TGZZUbe Met de laatste update van de software is dit beeld wat minder negatief...
Pluspunten
> prijs is ok voor de aangeboden functies > eenvoud in gebruik na configuratie > batterij verbruik
Minpunten
> levensduur, nu al beschadigd (lak van de toetsen) > sommige toetsen zijn al wankel > de software voor configuratie
Eindoordeel
Een redelijk geprijsde afstandbediening die door iedereen in het
gezin gebruikt kan worden. Eenvoudig te configureren.
Logitech kende ik al van de muizen/toetsenborden etc en de prijs
van 55 euro (9 maanden geleden aangeschaft) gaf de doorslag.
[img=620]STH7Xmpi[/img]
Configuratie
De software is spartaans en niet altijd intuitief maar het werkt.
Ik heb bij Philips met de Pronto betere voorbeelden gezien, maar ja
die krijg je niet voor 50 euro...
Alle mogeljk toestellen worden via een internet verbinding geladen en
daar ontbreekt het dus niet aan. De firmware wordt elke keer gechecked
en up-to-date gehouden.
[img=620]8TGZZUbe[/img]
Met de laatste update van de software is dit beeld wat minder negatief moet ik zeggen: de software reageert sneller en de menu's zijn aangepast. Firmware is nu geupgrade en de feedback naar de gebruiker is verbeterd. Goede stap vooruit. Waardering is aangepast.
[img=620]ID3egMzl[/img]
Gebruik
De batterijen gaan lang mee (3xAAA), ongeveer 5 maanden.
Afhankelijk van het gebruik uiteraard dus dat is prima.
Soms mist de Harmony of de TV/versterker etc een IR signaal en dan is de
Help toets een uitkomst. Met een vraag en antwoordt spelletje krijg je het
ene toestel weer aan de praat of uit. In de nieuwe software versie is het mogelijk om de signaalsterkte aan te passen van nivo 1 tot en met 5, hetgeen een goede verbetering is. Sommige toetsen die veel gebruikt worden zijn nu al wat wankel...
[img=620]8zT7lb49[/img]
Heb jij ook een Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (11)
De 3 maanden batterijduur zou idd wel eens langer kunnen zijn, ik heb ze in het jaar
dat ik hem 2 keer vervangen ongeveer 5 maanden denk ik.
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb het idee dat de IR van de harmony veel krachtiger is. Al richt de compleet de andere kant op zonder weerkaatsende oppervlakken, dan komt nog alles aan.Mijn idee is dat het verzonden signaal net iets te zwak is voor sommige
Mijn knoppen na bijna een jaar gebruik zijn ook nog prima.
Ik weet niet of dit onder "Normaal gebruik" valt maar ik had een ander idee bij een duurzame afstandbediening, vandaar de opmerking en beoordeling.
Zal dit deel aanpassen terechte opmerking, het kan namelijk ook aan het toestel dat het signaal ontvangt liggen.
Merci voor je aanvulling!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn