Specificaties Bedraad Qwerty met scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Cherry eVolution STREAM XT Review

Ploink 10 augustus 2012, laatste update op 21 augustus 2012, 794 views

Cherry eVolution STREAM XT

Pluspunten

• Spill resistant.
  • Zwaar en stevig.
  • Goede toets aanslag.
  • Functioneel ontwerp.

Minpunten

• Er kunnen kruimels onder de toetsen komen.
  • Prijs.

Ik heb de grijze versie van dit toetsenbord met SKU G85-23100EU-0 gekocht in 2010 bij www.cherrykeyboards.nl nadat een druppel bier mijn oude toetsenbord sloopte.

Ik was op zoek naar een oerdegelijk toetsenbord dat wel een biertje kan verdragen zonder schade, dus geen Logitech meuk. Vanzelf kwam ik bij Cherry uit. Het is een degelijk Duits merk dat ik nog ken van meer dan 15 jaar geleden. Ze maken allerlei invoer apparatuur voor de professionele markt en ik had er wel vertrouwen in.

Dit toetsenbord is spill resistant, maar dat heb ik nog niet in de praktijk getest.
De media toetsen bovenin werken direct zonder driver te installeren. Er wordt geen software meegeleverd.

"Distinguished with the Blue Angel environmental label and the AGR seal of approval for ergonomic, back-friendly work" - voor wat het waard is...

De toetsen zijn laag, bijna net zo laag als een traditioneel laptop toetsenbord en hebben een prettige aanslag. Het maakt niet uit of je het randje van een toets indrukt of het midden, het gaat even soepel

Verder is het hele ding vrij plat, maar toch opvallend zwaar en stevig, alsof er een stalen plaat in zit. Een magneet blijft er onder plakken, dus dat is ook echt zo :)
In de onderkant zitten maar liefst 23 echte schroeven, dus het is geen snap-together-and-break-apart meuk.

Net als bij een laptop toetsenbord kunnen er wel kruimels onder de toetsen komen als je achter de pc zit te eten, dus je moet hem af en toe even uitkloppen.

Het uiterlijk is simpel en functioneel, zonder overdreven design fratsen. Ik vind 'm mooi, maar over smaak valt te twisten.

Het enige minpuntje is misschien de prijs in vergelijking met de mainstream producten, maar gezien de kwaliteit is hij zijn geld absoluut waard.

Edit:
Vandaag per ongeluk frisdrank in mijn toetsenbord geknoeid. Direct onder de kraan afgespoeld en afgedroogd met een theedoek en direct weer ingeplugd. Hij doet het nog prima!

Heb jij ook een Cherry eVolution STREAM XT?