Gigabyte Triton 180 Review

yellows 10 februari 2008, laatste update op 10 februari 2008, 1.510 views

Gigabyte Triton 180

Pluspunten

• stil
  • ruim (geen dwarsbalk)
  • weinig schroeven

Minpunten

• verwijderen fanduct geeft 4 gaten in zijpaneel

Bij de aanschaf van mijn nieuwe kast had ik de volgende criteria:

- stil
- voldoende inbouw mogelijkheden
- geen deurtje
- betaalbaar

Het inbouwen van de componenten (P5B met Scythe Infinity, 2 harde schijven en 2 DVD's) verliep zonder problemen. De kast heeft geen dwarsbalk tussen de ruimte voor de voeding en die voor het moederbord. Hierdoor kon ik mijn moederbord met koeler makkelijk op zijn plaats krijgen. Voor de harde schijven maak ik gebruik van Nexus Disktwins. Het lukt niet deze met het klik-systeem goed vast te zetten; wat schroefjes brachten uitkomst.
Verder moest ik de standaard meegeleverde fanduct verwijderen, omdat de koeler deze ruimte in beslag neemt. Dit ging zonder problemen, maar leverde wel 4 gaten op in het rechter zijpaneel. Jammer dat Gigabyte hiervoor geen extra afdekplaatje meeleverd.
De kast beschikt over 2 120mm fans. De gene aan de achterkant, is met geluidsdempende plastic pinnen opgehangen. De voorste zit vast geschroeft. Deze zijn behoorlijk sitl. Bij fan-opties van mijn moederbord heb ik gekozen voor "silente mode" en dan draaien ze ongeveer 600RPM. De 120mm fans koelen mijn configuratie C2D E4300 / ATI 2400XT voldoende.
Beide fans zitten op één connector die op het moederbord aangesloten kan worden. Verder zijn de kabeltjes naar de fans netjes weggewerkt.
Naast de plastic pinnen waarmee de achterste fan is opgehangen zijn er geen andere geluidsdempende voorzieningen in deze kast.

Persoonlijk had ik graag nog een fancontroller/fanmate gezien (handig indien je beschikt over een moederbord zonder iets van fanspeed contol / q-fan) in paats van bijvoorbeeld het meegeleverde i/o shield en een poetsdoekje. Deze zijn wat mij betreft nutteloos.

Ik heb bij koelingsmogelijkheden een voldoende ingevuld, omdat er weinig mogelijkheden zijn voor het plaatsen van extra fans. De enige optie is de fanduct te vervangen door een 80mm fan, als hiervoor de ruimte is.
Ik vind de kast er leuk uit zien maar ben geen case-modder. Vandaar dat ik hier niet heb ingevuld.

Heb jij ook een Gigabyte Triton 180?

Ja leuk, maar hoe ziet dit ding er uit??
Bij deze een paar plaatjes.
Zelf heb ik pas de Isolo 210 aangeschaft voor iemand.
Ongeweer zelfde criteria, fijn produkt, flink stevig ding. :)