Nokia Lumia 710 Zwart Review

Sip74 9 augustus 2012, laatste update op 9 augustus 2012, 1.072 views

Nokia Lumia 710 Zwart

Pluspunten

• Het aanraakscherm toets werkt zeer goed, doet precies wat je wilt.
  • Bediening is makkelijk en lekker vlot.

Minpunten

• Ringtone wordt met algemene volumeknop ingesteld.
  • Micro-simkaart (kan voor extra kosten zorgen)

Na een poos zoeken kwam ik de Lumia 710 tegen. Een windows-phone. Dat trok me niet echt aan en heb hem links laten liggen.
Ondertussen ben ik wat toestellen gaan uitproberen. Gewoon even wat door de menu's rollen en even een stukje typen. Met mijn dikke vingers is een qwerty toetsenbord even wennen. Ik maakte bij alle toestellen (duurdere HTC's, allerlei Samsung's) veel typefouten. Todat ik de Lumia 710 een keer tegenkwam. Hier typte ik mijn naam in 1 keer goed. Toen ben ik me eens gaan verdiepen in de Lumia 710. Vooral omdat het een windows phone is.

Na wat wikken en wegen een Lumia 710 (zwart blauw) besteld via internet. Moest daarna wel naar mijn provider voor een micro-simkaart, koste 10 Euro, bij Hi.

Ik heb hem nu een paar weken. De eerste dagen elke dag aan de lader omdat hij dan meer gebruikt wordt. Volgens mijn vrouw zat de Lumia aan mijn vinger vast :) Nu laad ik hem om de dag op.
Windows bevalt goed, ook de app-store. Alle apps die je wilt zijn er wel en ook nog gratis. Android heeft er wel meer maar of je die allemaal nodig hebt en moet hebben...... De belangrijkste app voor mij is WhatsApp en die werkt prima. Apps voor Facebook en Twitter zijn ook goed.

Telefoon doet wat ik wil en is lekker vlot. Wifi werk goed. Foto's zijn goed voor een telefoon. Mijn vakantiefoto's maak ik liever met een normale camara. Geluid is ook goed. Met de volumeknoppen zet je het geluid harder/zachter maar ook de ringtone gaat daar in mee. Ik heb alle geluiden liever wat zachter en de ringtone wat harder. Dit zie ik als een nadeel. Internetten gaat prima. Ik heb geen internet abbo dus gebruik dan wifi. Ik weet dus niet hoe het internet via telefoonprovider gaat.

Al met al ben ik meer dan tevreden met deze telefoon.

Heb jij ook een Nokia Lumia 710 Zwart?

Algemene tip: je kunt een "normale" simkaart ook prima zelf verknippen tot een micro-sim, scheelt je weer een tripje naar een winkel en 10,-. Er zijn hier genoeg guides voor te vinden op internet. Zo heb ik voor mijn lumia 800 deze site gebruikt om zelf de simkaart tot een micro-sim te maken: http://www.iphoneclub.nl/...ippen-of-kopen-beginners/

Hoe zit het trouwens met de degelijkheid van de telefoon? Voelt allemaal een beetje stevig aan na een tijdje te hebben gebruikt?
Ik heb het gelezen van het knippen, maar ik ken mijn geluk......

Ik gebruik een beschermhoes. Deze is vrij stug. Vooral foto'smaken is nogal wat kracht voor nodig. Je kunt best zonder maar aangezien ik mijn telefoon iets beter wil beschermen gebruik ik een hoes. Telefoon voelt nog steeds stevig en solide aan. Maar omdat ik dus een hoes gebruik kan ik daar niet echt een antwoord op geven. Denk dat het zonder hoes hetzelfde zou zijn.