Canon Ixus 40 Review

iAmRenzo 23 april 2005, 323 views

Canon Ixus 40

Pluspunten

• Goede flits, mooie foto's, snelle camera

Minpunten

• Geen accu-indicator in beeld (alleen als ie op is), Functie om meerdere foto's direct achterelkaar te maken weigerd keer op keer, Digitale handleiding kost geld.

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Ik heb de Ixus 40 al een poosje en ben er erg tevreden over. De mogelijkheden zijn enorm. 't is mijn eerste digitale camara.
Ik heb voor deze gekozen omdat het formaat erg gunstig is (pakje sigaretten) en de prijs/kwaliteit leek mij prima. Naast de mogelijkheden is de handleiding ook enorm! Logisch zul je zeggen, maar als beginnend digitaal fotograaf is het allemaal erg duizelinwekkend en ik moet me (nog steeds) erg verdiepen in de instellingen voor allerlei foto's, gelukkig worden de instellingen bij de foto (in exif) opgeslagen.

Het is alleen erg jammer dat er geen batterij indicator aanwezig is op het display, alleen als deze bijna op is. Ook wordt er maar een 16MB kaartje bijgeleverd... voor een 4MP camera is dat beetje weinig.

De camera wordt makkelijk bedient adhv de knappen naast het display... weinig knopjes en een overzichtelijke menu structuur.

Ook de flitser blijkt een flinke te zijn... tijdens het uitgaan lijk ik de enige te zijn met zo'n krachtige flitser, het resultaat is wel dat in zeer donkere plekken de foto's heel erg mooi zijn.

Qua software wordt er heel wat mee geleverd, maar eigenlijk gebruik ik alleen ACDSee voor het binnenhalen en bewerken. Ik heb de software wel geinstalleerd, ik was alleen flink wat ruimte op mijn harde schijf kwijt en zag vele error's... beetje jammer.

Heb jij ook een Canon Ixus 40?