Specificaties 32" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL5507H Zwart Review

Initial G 8 augustus 2012, laatste update op 8 augustus 2012, 3.884 views

Philips 32PFL5507H Zwart

Pluspunten

• echt goede beeldkwaliteit
  • zeer veel mogelijkheden
  • uitzendinggemist/rtlXL/SBS6

Minpunten

• traagheid menu / gids en NET TV
  • incompatibiliteit WD elements 320GB usb 2.0
  • leveringsomvang: geen 3D bril (of b.v. kortingscoupon hiervoor), geen schroefjes muurbevestiging

inleiding
Ik zocht een TV voor op de slaapkamer aan de muur, ter vervanging van een 32 inch LG uit 2006. Eisen: 32inch, goed beeld bij lage lichtsterkte, Wifi voor DLNA vanaf PC, time-shift. Ik heb getwijfeld over de Samsung UE32ES5500 met wifi dongle (in de woonkamer heb ik een LE40C750 3D samsung, deze bevalt goed), maar de philips was ongeveer even duur met Wifi ingebouwd en biedt als bonus uitzendinggemist en rtlxl EN 3D.

wat krijg je
Scherm, voet (met 4x m4 schroef), afstandsbedienig met AAA batterijen, scart verloopkabel, RGB component verloop naar 3.5mm, voedingskabel C7 (klein achtvormig), zeer dunne starters guide (helpfunctie zit in de TV).

dit niet: schroeven voor de wall mount gaten (m6 formaat max 20mm), want hier zitten slechts plastic pluggen in. De schroeven heb ik bij de bouwmarkt moeten halen! Verder geen audio verloop tulp-3.5mm. Geen 3D bril.

aansluiten
Eenvoudig, ophangen is makkelijk omdat de TV slechts ca 10Kg weegt, mijn LG weegt 25Kg!. Ik had eerst een defecte CI+ module gekregen, maar dat was gelukkig snel getest in de andere TV! De TV is kritischer met signaal dan een Humax SD STB en een Samsung HD PVR, want ik kreeg meer storing (BER en beeldfouten) op bepaalde zenders boven 800MHz, dit is gelukkig 100% verholpen, nadat ziggo een traject van 5 meter rotte grondkabel heeft vervangen! Verder werd een nieuwe USB 2.0 WD elements 320gb HDD als te traag bestempeld door de TV, terwijl deze het nu prima doet op mijn samsung. Er hangt nu een WD 1600bevt aan in een diginote usb 2.0 behuizing.

beeld
Het is een goed rustig beeld met goede vloeiende beeldweergave. Goed contrast, redelijk goed zwartwaarde (veel beter dan mijn eerdere LG (IPS), iets minder dan mijn samsung) Nauwelijks/geen backlight bleeding, geen clouding! Opvallend goede kijkhoek! Mat scherm. Mogelijkheden beeldinstelling zijn voldoende en zijn idiot proof, maar dus lang niet zo uitgebreid als mijn samsung C750. De lichtsensor werkt goed in de energiebesparingsmodus (gordijnen open en dicht). Geen pixeldefecten.

geluid
Redelijk goed geluid, volgens verwachting bij een platte TV.

algemene bediening
-de AB heeft geen verlichte toetsen, wat storend is in het donker. Persoonlijk kan ik na nu ruim een maand bijna alle knoppen met de ogen dicht vinden.
-Opstarten van TV gaat redelijk traag 15 a 20 sec tot beeld. na ca 90 seconden zijn alle functies beschikbaar (NET TV / opname e.d.)
-Zappen gaat vrij traag, zoals gebruikelijk met digitv.
-De menu's zijn wat stroperig, wel duidelijk.
-De programmagids gaat standaard via internet en gaat irritant traag, ondanks snel wifi van ter plekke 30mbit/s! Je kunt ook kiezen voor via het netwerk (van ziggo) maar dan krijg je geen klein TV beeld en is terugkijken van opnames niet mogelijk!

extra functies
-opnemen en time-shift werkt naar tevredenheid (let op: single tuner).
-spelen via DLNA werkt goed mkv 720p en 1080p, maar let op: geen DTS support itt Samsung. De na registratie bij "mijn philips" meegeleverde Twonky mediaserver versie 3.02 (ze zitten nu op versie 7!) werkt goed, maar zorgt wel voor onnodig processorbelasting in idle (w7 ultimate 64bit).
-3D niet kunnen testen, want geen bril. (Samsung bril werkt niet ;) )
-NETTV. internet via TV: een gimmick, het werkt, als je niets anders te doen hebt de hele dag, zo traag is het. Neem gewoon je laptop / pad / smartphone om te internetten. Wel veel apps, uitzendinggemist, rtlxl, SBS6 e.d. werken goed.

betrouwbaarheid
Hier kan ik nog niet veel over zeggen na ca. een maand gebruik. E.e.a. voelt wel degelijk aan. Geen zoemgeluiden e.d.

Moderne TV met goed beeld en veel mogelijkheden. Wel duidelijke minpunten wat betreft traagheid gids en NET TV, verder ook iets beperkte leveringsomvang. Al met al ben ik wel tevreden.

Heb jij ook een Philips 32PFL5507H Zwart?

Ik heb deze tv ook gekocht maar heb toch wel veel last van ghosting bij snelle beelden, ik heb er al meerdere gebruikers over horen klagen.
Heb jij dit probleem niet? gezien je hoge waardering ghosting.
Ik zie het gewoon niet, in ieder geval geen enkele last van. Bij wat voor beelden zie jij het dan? Ik weet wel wat ghosting is, want mijn oude LG had het wel, bij voetbal vooral.

[Reactie gewijzigd door Initial G op 27 september 2012 15:21]

Hoe zit het met firmware updates? Weet je of ze bij Philips deze tv's nog zullen aanpassen of sneller maken?

Ik zit op het moment ook te kijken naar een tv voor mijn slaapkamer met WiFi. In de woonkamer heb ik een Sony Bravia 46 inch staan met WiFI en Ethernet. Aan deze tv heb ik een Western Digital Live Streamer aangesloten (naja alles gaat via mijn Network receiver). Als deze tv goed verbinding kan maken met mijn NAS dan is dat mooi!
Heb deze TV nu ook 2 weken in gebruik, ben er erg tevreden over.

Ik zie zelf ook geen ghosting, en ik zit bijna met neus op het scherm. (gebruik ik als monitor)

De tv heeft ook geen last van input lag als je TV instelt op Game, en dan PC mode aanzet.

Echter heb ik wel backlight bleeding, maar heb er geen last van alleen als ik een film kijk met zwarte balk onder en boven dan zie je het best wel in de hoeken.

Ik had hiervoor een Samsung UE40ES6100 maar die was veeelste groot, maar het beeld viel me wel erg tegen.

De philips is wel een grote stap beter dan de ES6100 in mijn ogen.