Samsung Flip Cover Review

TheJVH 8 augustus 2012, laatste update op 8 augustus 2012, 6.166 views

Samsung Flip Cover

Pluspunten

• Stevige battery-cover
  • Toestel wordt niet heel bulky door een dikke case
  • Scherm wordt goed beschermd in je zak
  • Ziet er erg strak uit

Minpunten

• Ergonomie is verloren
  • Toestel wordt dikker en zwaarder voor het gevoel
  • Camera lastig te gebruiken
  • Notificatieled niet zichtbaar

Ik heb deze cover gekocht vlak nadat ik mijn Galaxy S3 heb ontvangen. Het idee van de cover vond ik erg goed, een mooie, slanke bescherming van zowel het scherm als de achterkant, zonder dat je een bulky toestel krijgt of een lelijke screenprotector. Een ideale oplossing, zo leek het.

Helaas maakt de Samsung Flip Cover zijn beloftes niet waar, er zijn een heleboel "flaws" in het product waardoor ik de cover er ondertussen af heb gehaald en de originele battery-cover erop heb gezet.

Ten eerste is de complete ergonomie van het toestel verdwenen. De Flip Cover kan je naar achteren vouwen zodat deze tegen de achterkant aan zit, maar dit houd niet lekker vast. Wanneer je de Flip Cover naar de zijkant hebt hangen, is het lastig om een goede grip op het (grote) toestel te krijgen. Zeker wanneer je het toestel niet normaal vast hebt (bijvoorbeeld in bed), kan dat lastig zijn.

Ook de camera is niet meer lekker te gebruiken. Je kan de flip cover niet naar achteren vouwen, dan zit de cover immers voor de camera. Een logisch probleem, maar niet heel handig, hetzelfde geldt overigens voor de flitser / zaklamp... Ook zit de flip cover voor de notificatieled, deze is niet zichtbaar wanneer de cover dicht zit. Jammer, dat was toch makkelijk opgelost met een transparant stukje...

Een ander nadeel is dat het batterijklepje vrij dik is. Vergeleken met het origineel is hij een stuk dikker en vooral zwaarder. Hoewel het misschien een halve millimeter scheelt, heb je gelijk het idee dat het een groot en zwaar toestel is, terwijl je dat bij de originele cover helemaal niet had.

Wanneer je een auto-houder gebruikt, is deze cover helemaal niet aan te raden, omdat het toestel lastig er in past met de cover naar achteren gevouwen.

Ik heb de cover ongeveer 2 weken gebruikt, en ik merkte al dat de cover slijtage vertoond. De randjes worden wat rafelig, en ik ben bang dat dat na 3 maanden heel lelijk wordt. Wanneer je de cover om het toestel vouwt, lijkt het alsof de flip cover wat loslaat.

Een voordeel van de cover is dat hij goede bescherming bied, en dat het er erg strak uit ziet. Maar alle nadelen zorgen ervoor dat ik de Samsung Flip Cover niet zou aanraden.

Foto's volgen overigens snel.

• Samsung Galaxy S3 Blauw

Heb jij ook een Samsung Flip Cover?

Zijn er nog veranderingen in je beleving van de cover? Foto's? :)
Ondertussen heb ik de cover niet meer op m'n telefoon zitten, het was gewoon helemaal niet handig, zonder cover is het een stuk fijner. Foto's heb ik helaas niet.
Ik ben opzoek naar zo een cover(zoals u kunt het zien in mijn vraag advertentie).
Als u de cover niet meer gebruikt kun je die altijd "doneren " naar een medetweaker :)

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 5 april 2013 11:15]