Asus N76 Series N76VM-V2G-T1073V Review

Martindo 7 augustus 2012, laatste update op 7 augustus 2012, 2.394 views

Asus N76 Series N76VM-V2G-T1073V

Pluspunten

• Geluid
  • Wordt niet warm
  • Snel
  • Bang&Olufsen Speakers

Minpunten

• Behuizing is van kunststof
  • Wordt wat warm bij gamen

Ik heb de laptop nu ruim een week in gebruik en ik ben heel blij met de keuze. Hij is stil, wordt niet warm en heeft ook nog eens goed geluid door de Bang&Olufsen speakers en subwoofer.

Wanneer je gaat gamen, merk je dat de laptop wel warmer wordt. Vooral aan de linkerkant van het toetsenbord. Maar zodra je hem na het gamen even laat afkoelen in de slaapmodus en na eventjes weer aanzet, is hij gewoon weer koel.

De behuizing is helaas wel deels van kunststof. Daarnaast heb ik deze laptop gekocht zonder dat ik er wist of er een backlit toetsenbord op zat. De T1023V heeft dit wel, maar deze, de T1073V, heeft dit niet. Dus wil je de laptop in donkere ruimtes gebruiken, dan zal je merken dat je niet goed ziet welke toets er onder je vinger ligt.

Al met al is de laptop uitstekend als multimedialaptop en ook voor het gamen is er niks mis mee.

Heb jij ook een Asus N76 Series N76VM-V2G-T1073V?

Misschien is het handig om de temps van de GPU/CPU in windows/tijdens het gamen te vermelden.

Voor de rest zouden een aantal foto's je review wat duidelijker kunnen maken. Hoe zit het bijvoorbeeld ook met de inkijkhoek van het scherm of de reflectie van het scherm bij buitengebruik (in de zon).

Verder zeg je zelf dat je er mee kunt gamen, kan je dan aangeven welke spellen je hebt getest en op welke prestaties je hem op speelt? (low/med/high, aantal fps, resolutie)

Al met al wel een aardige korte indruk en voor wat er nu staat vind ik het toch wel 2 sterren waard, wanneer je het aanpast met in ieder geval de info die ik je gaf zal het 3/4 sterren waard zijn denk ik. ;)

Weet niet wie er 1 ster heeft gegeven, maar dit verdient wel meer dan die ene ster en is tenminste beter dan die 'klaagberichten/reviews' die hier soms geplaatst worden
Het is me eerste review die ik heb gemaakt, dus tips over het verbeteren zijn natuurlijk welkom. Daarom bedankt voor je reactie,
Ik kan wel al zeggen dat het voor mijn mening een grote horizontale kijkhoek heeft. Over de reflectie kan ik nog niks zeggen, dat zal ik melden zodra ik met een zonnetje buiten heb kunnen zitten.
Ik speelde het spel 'Perfect World International' op de hoogste instellingen met een FullHD resolutie. Voor de FPS moet ik Fraps nog even downloaden.
Waarom ben je niet voor 20 euro meer voor de T1023V gegaan? Blijkbaar waren grotere HD en 2GB memory belangrijker dan de snellere processor, klopt dat? En het backlit tobo mist deze ook, maar dat wist je toen nog niet. Of gaf de 2mm minder hoogte de doorslag? :)

Ik heb zelf best spijt dat ik de T1023V niet besteld had toen ie een tijdje 799 euro was. Nou ja, komt vanzelf wel weer... :)
Toen ik bij de Saturn was, hadden ze deze alleen nog liggen. Een grotere HDD is voor mij inderdaad wat fijner omdat ik er nog vrij veel beeldmateriaal van bandavondjes op heb staan.

Deze i5 vind ik snel, in ieder geval voor mijn doen.
@ Martindo: Aha okee, dat is duidelijk, bedankt. :)