1 review

Toshiba AT300 16GB Zwart

€ 409,94
Specificaties 10,1" • 1280x800 • 16GB • Android 4.0 - Bekijk alle specificaties

Toshiba AT300 16GB Zwart Review

scheh02 6 augustus 2012, 2.710 views

Toshiba AT300 16GB Zwart

Pluspunten

• Superscherp en precies aanraakbeeldscherm. Supersnel starten van apps. Spellen spelen gaat geweldig.(Angry Birds natuurlijk)
  • Bluetooth is erg snel en nauwkeurig. Pairen met andere apparaten e.d.gaat heel mooi en snel.
  • GPS/Navigeren gaat soepel en vlot met bijvoorbeeld Navigon(zelf aangeschaft)
  • Mooi geluid voor een tablet. Gunstig accugeverbruik.

Minpunten

• USB aansluiting is een zeldzame variant van de microUSB connector. Hiervoor moest ik even naar een elektronica specialist want bij de grote elektro-warenhuizen hebben ze dit niet. Jammer dat je niet gewoon een USB-stick kunt aansluiten in een standaard poort.
  • Opladen gaat alleen via de bijgeleverde knots van een adapter met "apple"-stekker.

In tegenstelling tot de milde introductie hier in Nederland, die trouwens haaks staan op Amerikaanse review-sites, ben ik een stuk positiever al dan niet super enthousiast.
Eigenlijk wilde ik nooit een tablet aanschaffen maar ik had bij wijze van grap een goedkope android-tablet bij een speelgoedwinkel aangeschaft. Al snel was ik gewend aan dit internet en game gadget-op-de-bank-apparaat.

Echter:
Ik ben topsnelheid gewend in mijn computerapparatuur en ik ben allergisch voor slome en vastlopende apparaten. Deze plastic jongen was het dus niet en had al snel in de gaten dat ik een echte tablet wilde.
Toshiba-fan in hart en nieren en het feit dat Toshiba een Tegra 3 processor in haar tablet gestopt heeft was reden om deze aan te schaffen. Totaal geen spijt.
Soepele schermbediening, snel opstarten van de android apps, mooi geluid, supergoede Bluetooth en heel goede GPS navigatie mogelijkheid.
Het standaard geheugen voor deze is 16Gb wat in de eerste instantie ruim voldonde is in deze klasse. Natuurlijk heb ik er een SD kaart ingedaan van 32Gb waardoor het leuk films meenemen is,
Het HD-scherm is echt verbluffend scherp. Ook de het accu gebruik is me erg meegevallen. Zeker na het goedkope dingetje wat ik eerst had.
Het apparaat is mooi afgewerkt en ligt lekker in de hand en heeft ook een i-Pad-achtige aluminium achterzijde en chassis waardoor deze Toshiba solide aanvoelt.

Heb jij ook een Toshiba AT300 16GB Zwart?

Zeer nuttige informatie over de AT300. Wil binnenkort ook een Toshiba tablet aanschaffen, maar ik zit nog te twijfelen tussen de 32 Gb en de 16 Gb versie. Mijn vraag is de volgende: kan je ook films, foto's en muziek van een SD-kaartje afspelen? En is de datatransfer van de SD-kaart snel genoeg om HD-films (in bv *.mkv) af te spelen?
Alles is mogelijk, behalve vanaf een USB-stick. Ik heb films meestal op de SD-kaart staan.
Die ik heb is van Lexar 32 GB Premium series. Snel genoeg om die grote HD films af te spelen.

mkv
divx
avi
mpeg

heb diverse apps ge-installeerd hiervoor o.a. BSplayer, geweldig!
Weet iemand een geschikte case voor de AT300-101 ? Universele van Case Logic word um niet, heeft geen cameragaatjes.

Ik hoor graag !

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.