Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MG5350 Review

ONE-ONE 6 augustus 2012, laatste update op 6 augustus 2012, 8.840 views

Canon Pixma MG5350

Pluspunten

• gemakkelijke installatie
  • wifi
  • dubbelzijdig printen
  • printen vanaf iPad/iPhone
  • printen op DVD

Minpunten

• nog niet gelukt scanopdracht te starten vanaf "Devices and Printers"

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 4
als opvolger van mijn Canon Pixma MP640 voldoet deze goed. de printer heeft dezelfde opties als de vorige op het printen vanaf iPhone en iPad na.

installatie:
uitpakken van de doos ging gemakkelijk, kabel aangesloten en de rest van de installatie werd duidelijk weer gegeven op het display van de printer (hoe de cartridges geplaatst dienen te worden etc). Wifi installatie ging ook meteen goed, dus binnen 10 minuten kon ik aan de slag.
direct getest met de iPad en dat werkte ook direct!

afdrukkwaliteit
kwaliteit van de printjes is prima, ik ben niet anders gewend van de printers tegenwoordig (nog geen foto's afgedrukt, want daar gebruik ik hem toch niet voor. de printjes komen er vrij snel uit, en hij kan ook automatisch dubbelzijdig afdrukken (wat iets langer duurt omdat hij wacht tot de inkt droog is)

Scannen
scannen gaat redelijk: vanaf de printer kan je via het menu de scanner selecteren en hij upload dan naar de software op de PC. helaas is het mij nog niet gelukt om via windows7 "Devices and Printers" een scan te starten (wat bij de MP640 wel goed ging). hij kan opslaan als bijvoorbeeld PDF en als JPG wat erg gemakkelijk en handig is! de opwarmtijd is ongeveer 15 sec, het scannen duurt ongeveer 10 seconde en de kwaliteit is goed.

inktverbruik
ik heb nog niet veel geprint, dus kan hier nog niet veel over zeggen, maar hij geeft goed aan hoe vol de cartridges zitten. en ik verwacht dat het verbruik niet veel is aangepast in vergelijk met de vorige printer. en daar was ik tevreden over (aftermarket cartridges met chip voor minder dan de helft van de prijs)

drivers en software
bijgeleverde software is prima, maar is voor mij niet echt nodig.

prijs
prijs is zeer voordelig. gekocht voor 105, maar het is een van de laatste die nog te koop zijn, dus waarschijnlijk zijn er niet veel meer te vinden. maar de opvolger zal waarschijnlijk hetzelfde zijn, met als verandering alleen het uiterlijk!

conclusie:
grote aanrader als je alles wilt:
  • WiFi
  • dubbelzijdig printer [\li]
  • scannen[\li]
  • 5 inkt cartridges[\li]
  • printen vanaf iPad/iPhone[\li]
  • dubbele papierlade (waarvan 1 is weggewerkt in de printer)[\li]
  • printen op CD/DVD/Bluray[\li]
  • cardreader[\li]

Heb jij ook een Canon Pixma MG5350?

Ik heb geen usb plug meegeleverd gekregen:(
dat klopt, maar is sinds een jaar of 10 volgens mij standaard bij elke printer
Als je dubbelzijdig print wat is dan de precisie daarvan? Hoe is de uitlijning. Zou je daar enige uitleg over kunnen geven?
Heb een MP 630, waarvan alles perfect werkt, incl. alle zaken die jij hebt opgenoemd, daarom begrijp ook niet jouw overstap, misschien goede drivers binnen halen.
Hoi ONE-ONE
Ik heb nu ook een MP640, welke altijd aanstaat, maar die doet er heel vaak nogal lang over voor hij echt gaat printen. Volgens anderen in fora wordt de kop dan telkens gereinigd, wat ook telkens inkt kost. Als ie eenmaal begint met printen is ie ook wel snel, dat is het probleem ook niet. Er wordt echt regelmatig geprint.
Herken jij dit van jou oude MP640 en hoe is dat bij de MG5350?

[Reactie gewijzigd door RogValk op 11 september 2013 21:13]

Deze printer ondersteunt toch gewoon AirPrint, ondanks dat je in de tekst aangeeft dat het niet werkt?
hij geeft in openingszin aan dat airprint niet in zijn vorige printer zat.
heb deze printer nu paar maanden maar allen maar ellende. Al 2x terug naar Dixons (wat een waardeloze service!) omdat de printer het soms wel doet maar regelmatig maar een gedeelte van de pagina afdrukt. Opnieuw installeren helpt niet, alle drivers zijn up to date, ook nieuwe inktcartridges helpt niet (kassa). Volgens Dixons is er niets mis mee. Mogelijk testen ze 'm alleen bedraad en ik gebruik hem wireless. Dixons weigert geld terug te geven of een alternatief te bieden.