ICIDU Slider Flash Drive 32GB Zwart Review

temp00 6 augustus 2012, laatste update op 6 augustus 2012, 1.284 views

ICIDU Slider Flash Drive 32GB Zwart

Pluspunten

Minpunten

• Prestaties

Wegens het kwijtraken van m'n oude stick heb ik deze stick aangeschaft ten behoeve van gebruik in m'n autoradio. De stick biedt redelijk wat opslagcapaciteit voor een lage prijs. Ik heb de stick in de aanbieding kunnen kopen voor een bedrag van: 14,99. Was de prijs hoger geweest, dan had ik de stick niet gekocht (zie prestaties).

Over de prestaties kan ik kort zijn: slecht. De sequentiŽle- en 512K random read zijn nog te doen, maar de write en random's zijn, zoals verwacht van een stick in deze prijscategorie belabberd:

(click voor groot)

In de praktijk betekent dit dat wanneer je veel kleine bestanden naar de stick kopieert (wat ik dus met al m'n mp3's doe), de snelheid ruwweg uitkomt op 2x de snelheid van usb1.1, terwijl usb 2.0 theoretisch 40x sneller zou moeten zijn. Nu worden theoretische snelheden in de praktijk nooit behaald, maar dit is natuurlijk wel erg mager 8)7 .
(click voor groot)

Het 'slide' mechanisme heeft voor mij weinig toegevoegde waarde, maar komt wel robuust over. Om de aansluiting uit de behuizing te laten komen druk je op de knop van de plastic slider en schuif je hem eruit. Wil je de aansluiting weer in de behuizing hebben, dan druk je opnieuw op de knop om het slide-mechanisme te ontgrendelen. Zoals gezegd voelt dit stevig aan. Aan de onderkant is nog een uitsparing te vinden zodat er een klein cord doorheen gevoerd kan worden voor bijv. aan een sleutelhanger. Verder is er in de behuizing nog een rood led ingebouwd dat activiteit weergeeft.

Conclusie:
Goedkoop, maar slechte prestaties. Gebruik je een stick niet dagelijks en stel je niet al te hoge eisen, dan is deze stick het overwegen waard. Ben je echter dagelijks in de weer met een stick en heb je graag redelijke snelheden, dan kan je dit product overslaan.

• Asrock Z77 Extreme4
  • Intel Core i7 2600K
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een ICIDU Slider Flash Drive 32GB Zwart?

De behuizing lijkt verdacht veel op dat van mijn Cruzer Micro..

De schrijf- en leestijden van sequentieel lezen en schrijven lijken er ook veel op, wellicht het hele design van de Cruzer overgenomen inclusief controler?

Als muziekstick (waar ik de Cruzer voor gebruik) is het in ieder geval goed genoeg, schrijven duurt met deze snelheid wel erg lang. Maar ja, hij is nu eenmaal goedkoop ;)
Net even gekeken, maar het enige wat ik hardwarematig uit heb kunnen lezen was het serienummer (geen fabrikant oid), maar het zou goed kunnen. Gebeurt natuurlijk erg veel met dit soort bulk-spul :). Ik denk zelfs dat beiden het geheugen weer ergens anders laten fabriceren.