Specificaties 13,3" (1440x900), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Air 2011 13.3'' Review

LesCacques 5 augustus 2012, laatste update op 5 augustus 2012, 516 views

Apple MacBook Air 2011 13.3''

Pluspunten

• Goed design
  • Lange accuduur
  • Erg licht
  • Redelijk krachtig

Minpunten

• Niet geschikt voor dagelijks gebruik van zware programma's

Na bijna een jaar deze MacBook Air te hebben ben ik er van overtuigd dat het een echte vervanging is van mijn desktop. Ik gebruik mijn laptop niet voor hele zware programma’s maar Photoshop draait perfect, soms even 2 seconden wachten maar daar blijft het bij. Ik denk dat de SSD heel veel goedmaakt van de processor. Voordat ik hem kocht dat ik dat de 256gb wat weinig zou zijn maar dit blijkt ruimschoots voldoende. Ik heb op OSX Adobe CS5.5, Office 2011, iWorks, XCode en de standaard programma’s daarnaast heb ik met Parallels Windows 7 + Office + Adobe CS5.5 en wat kleine programma’s erop staan en heb nog steeds 80+ GB over. Dat had ik niet verwacht. Opstarten gaat erorm snel ook al zet ik hem eigenlijk nooit uit, de batterij gaat echt bij normaal gebruik 6-8 uur mee (met parallels aan). Je kan dus in principe de gehele dag ermee werken zonder stroom te gebruiken. Als je echter websites bezoekt met flash of zwaardere applicaties gaat draaien is het toch wel aanzienlijk minder.

Heb jij ook een Apple MacBook Air 2011 13.3''?

Haha: "Enige nadeel is dat ik elke keer heel voorzichtig doe en nog steeds netjes een doekje over mijn toetsenbord doe als ik hem in de sleeve doe :P"

herkenbaar!

Leuke review, maar wel erg kort!
Ja inderdaad kort, ik had eigenlijk alleen die sterretjes gedaan.. Toen dacht ik tja dat is wel heel erg karig dus wilde ik een beetje uitleg geven. Volgende keer zal ik het volgens het boekje doen :)