Microsoft Reclusa Review

Exploited 6 februari 2008, 381 views

Microsoft Reclusa

Pluspunten

• LED Verlichting
  • Extra functietoetsen
  • Handige draaiknoppen/volumeregeling

Minpunten

• Haperende drivers
  • Erg slijtgevoelig
  • Matige plaatsing extra toetsen

Ik werk nu al bijna een half jaar met dit toetsenbord en, hoewel ik in het begin redelijk tevreden was, zijn er toch wat dingen waar kritiek op mogelijk is.

Het meest vervelende aan dit toetsenbord is wel dat hij niet erg zuiver typt. Het gebeurt regelmatig dat bv. een 'e' intypen lijdt tot het tonen van meerdere e's. Verschillende driver-updates hebben dit probleem nog niet verholpen.

Een ander probleem is dat de zwarte verf aan de bovenkant van de toetsen erg snel slijt. Zo is de letter 'N' bij mij al onleesbaar geworden - het is nu een witte vlek. Voor mij is dat het eerste keyboard waar ik ooit op heb getypt waarbij dat gebeurt is (en ik werk al 30 jaar met computers).

Het 3e probleem is dat de LED's niet uit te schakelen zijn. Voor de meeste mensen geen probleem, maar mijn werk-PC staat 24/7/365 aan en je kan toch een duidelijke vermindering van de lichtopbrangst zien na zo lang ingeschakeld staan.

En dan de speciale toetsen. Vooral de L1, L2 en L3-toetsen liggen zo dicht bij het keyboard dat je soms, vooral tijdens spelletjes spelen, per ongeluk in plaats van de TAB-toets de L1-toets raakt, met alle gevolgen van dien. Voor een gaming-keyboard verre van een ideale situatie.

Nee, ik ga binnenkort weer een nieuw keyboard aanschaffen en dat zal geen Razer/Microsoft-keyboard worden. :(

Heb jij ook een Microsoft Reclusa?

Zeer minimale review,
het is dat er enters staan tussen de alineas,
ik mis een deel van de onderbouwing,
hoezo een 'goed' voor de ergonomie?
de L1-3 toetsen vermeld je alleen als ze in de weg zitten tijdens het gamen (waar heb je tab trouwens voor nodig tijdens het gamen (GTA2 is nog boeren en scheten, maar elk nieuw spel gebruikt die volgens mij niet meer))
op welk moederbord heb je hem gebruikt, (kan het ook aan liggen dat de 'e' hapert)
en de 'n' slijten, daar liggen je vingers normaal niet op bij 10-vingerig typen

Hij mag van mij wel wat uitgebreider,
verbeter ze
Ik vind dit wel een goede review. Aan de layout en het overzicht zou inderdaad wat verbeterd kunnen worden maar de belangrijke/kenmerkende punten zijn duidelijk naar voren gebracht in deze review en hier zou ik (stel ik denk na over het kopen van een Reclusa) prima mijn aankoop van af kunnen laten hangen, namelijk: iets anders kopen :/
Ik vind dit ook wel een aardige review, maar een beter woord is natuurlijk gebruikerservaring. Meestal worden reviews hier geplaatst door mensen die helemaal happy met hun nieuwe aankoop zijn, maar pas later de minpunten in gaan zien. Die minpunten vallen vaak de reviewsites ook niet op. Dus een gebruikerservaring als deze vind ik 10x beter dan een review van iemand die een paar dagen heeft getest.
moet zeggen dat ik het toetsenbord nu zon 5 jaar heb. En nog niets geen slijtage van de onderdelen heb ondervonden.

Verder is het voor mij nog steeds een voldoende toetsenbord. Alleen naar aanloop van star citizen zal ik een G serie van logitech moeten aanschaffen.