Specificaties Tower, 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Gigabyte iSolo 210 Review

Caris 5 februari 2008, laatste update op 5 februari 2008, 1.347 views

Gigabyte iSolo 210

Pluspunten

• Degelijk
  • Uitrusting
  • Waterkoelingvoorbereiding
  • Led in front
  • Harde schijven liggen "andersom" (zeg maar dwars in de kast)

Minpunten

• Geen reset-knop
  • Niet zo een degelijk systeem voor insteekkaarten te monteren

Nou heb deze kast aangeschaft voor een kennis, en zag dat er nog géén review over was. Best jammer eigenlijk, want hij verraste me best wel.
Dus ik heb besloten om hem zelf maar te schrijven.

In de doos:

-De kast zelf ;)
-Doosje met onderdelen:
Doekje om de kast te poetsen.
Schroeven enz.
Plastic strips voor het monteren van de hardeschijven
-Duidelijke handleiding (in het engels en nog 7 talen behalve nederlands :( )

Degelijkheid/design/uitrusting:

De basis van het frontpaneel is van alluminium, ziet er heel degelijk uit en de nam van Gigabyte staat er trots op.
Er zit 2x usb/1x 1394/audio(in/out) op. Een grote degelijke aan/uitknop, maar ik mis de reset-knop en dat is wel een beetje jammer. (niet dat je die zo vaak nodig hebt) Ondet uit het zwarte front schijnt er een blauwe led over de naam Gigabyte, dat ziet ook wel ruig uit.
Het metaal is ook overal even stevig, en is vrij van trilletjes of spelingen.
Heb op de hele kast géén scherp randje kunnen ontdekken, alles is netjes afgerond.
Heb ook het idee dat er een dikkere laklaag opzit als op mijn eigen Thermaltake kast.
De zijkant zit een rooster in wat wel tof uit ziet, met in de rand het Isolo logo.

Koeling/geluid:

Er zit voor en achter een casefan in van 12 cm, die allebij via 1 stekkertje op de 3-pins aansluiting van het moederbord komt. Ze zijn ook nog heel netjes overal vastgemaakt en weggewerkt zodat je er geen last van hebt.
De fans zitten in de rubber tegen trillingen. Het model is: f121225sl, deze worden door Silverstone gemaakt.
Zie ook link
Ze kosten los al 9 euro per stuk, bij de gemiddelde webshop. :)
Ze hebben langs de schijven ook extra gaten in de behuizing gemaakt, zodat de front-fan er rechtstreeks tegenaan baast. De rear-fan zit recht langs de cpu-koeler.
Er zitten achterin al 2 gaten voor waterkoeling! Dit zouden ze meer moeten doen, is een kleine moeite, of je moet problemen hebben met de plaats van de gaten.
Aan de zijkant zit en rooster in, eigenlijk overbodig, weet niet of dat de airflow ten goede komt??? 8)7
Nog een goed ding is dat het frontpannel van de achterkant met schuim opgevuld is, weet niet of dit veel geluidsverschil geeft, maar wel goed dat ze de moeite nemen om het zelf al te doen. _/-\o_
Onder de kast zitten rubberen ronde voetjes, wat goed is voor de trillingen.

Montage:

De schroefjes passen allemaal fatsoenlijk, ook degene die onder het moederbord zitten. (heb dit wel eens anders gezien)
Voor de 5.25 sloten zit een kliksysteem maar hoeft niets op de drive zelf bevestigd te worden.
Wel een beetje jammer dat het hele front er af moet om een beschermkapje er uit te halen, daar moet je dan ook de andere zijkap voor eraf halen.
De harde schijven zitten er in de breedte in, daar zitten montagebeugeltjes bij.
Erg handig dat de schijven zo zitten als je bijvoorbeeld een grote (lange) videokaart hebt, of een iets groter moederbord.
De kaarten worden doormiddel van plastic klemmetjes vastgezet, deze hebben ook gedacht aan hogere kaarten, wat bij sommige kasten een probleem is met dit systeem.
Ze voelen wel niet zo stevig aan, weet niet wat de duurzaamheid van dit systeem is. Maar je kan er ook een schroef langsdraaien als je wilt, want de gaten zitten daar ook voor.

Modbaarheid

Hier heb ik even over nagedacht, maar ook het zijpanneel zit al gaas in, als je dit nu er uit haalt en vervangt door een doorzichtige kunststof plaat........
Verder valt er niet zo veel te modden aan deze kast, zit hij veel te degelijk voor in elkaar. En gaten voor de waterkoeling zitten er ook al in.

Even heel kort over de prijs. Aangezien de degelijke materialen en de geïntregreerde fans en de mooie bouw, niets van te zeggen.

Heb jij ook een Gigabyte iSolo 210?

Owja, als dat hij aangesloten is, maak ik fotos hoe het licht er uit ziet, en voeg ik de andere ook meteen toe :)
Ben het eigenlijk met al je punten eens. Daarbij vind ik de simpele, maar chique, uitstraling van deze behuizing bijzonder geslaagd.

Het meshed-paneel aan de linkerzijkant zorgt zeker voor een betere airflow. De cpu-fan kan direct koele lucht buiten de case aantrekken. Als je je hand er tegenaan houdt, voel je ook dat er flink wat lucht wordt aangetrokken. Hopelijk blijft de stof een beetje buiten de kast!

Overigens is het schuim, dat achter het frontpaneel zit, meer bedoeld als stoffilter dan geluidsisolatie.

Grts