ASUS P8Z77-V Premium

Specificaties Socket 1155 • ATX • Intel Z77 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS P8Z77-V Premium Review

The_Brug 3 augustus 2012, 1.499 views

ASUS P8Z77-V Premium

Pluspunten

• 1. Zeer uitgebreid moederbord met veel mogelijkheden
  • 2. Veel connectiviteit.
  • 3. Stabiel
  • 4. Goede support
  • 5. Goede overclock mogelijkheden

Minpunten

• Aansluiten van 2 DVI monitoren (Samsung 204B) gaat niet vlekkeloos. Hiervoor dient je wel een speciale adapter te hebben van 1x DVI naar thunderbolt en 1 x DVI naar HDMI. Ik zoek nog een manier om beide monitoren aan te sluiten op de thunderbolt port.

Layout Score: 5
Recent een compleet systeem aangeschaft met als moederbord de Asus .P8Z77-V Premium.

Dit moederbord heeft ongelooflijk veel extra features. Dat blijkt al snel wanneer je de doos uitpakt.
Belangrijk element vind ik de Thundcerbolt port, waarmee je een monitor of extern apparaat kunt aansluiten tot maximaal 6 apparaten die doorgelust kunnen worden. Thunderbolt heeft een doorvoersnelheid van 10 GB per sec.

Daarnaast heeft dit moederbord o.a. als extra een uitgebreide WI-FI set met twee antennes op Wi-Fi 802.11 a/b/g/n en ondersteund dual band frequency 2.4/5 GHz.
Ook heeft dit board ook twee Gigabyte LAN verbindingen.

Ook heeft de Asus .P8Z77-V Premium een bluetooth controller on board waarmee je ook met andere apparaten een verbinding kunt maken.

Kortom een zeer compleet moederbord met enorm veel uitbreidingsmogelijkheden.

Heb jij ook een ASUS P8Z77-V Premium?

Dank voor de samenvatting ;)

Kun je evt iets meer uitweiden over alle plus en minpunten van het bord?

ps ... waarom .... je monitoren op de thunderbolt poort?! Draai je hier geen dedicated grafische kaart bij? (zonde als je dat niet doet met z'n high end bord imho).
Om Thunderbolt btw door te lussen heb je gewoon twee minidisplay port schermen nodig. Dus .... verder nog dingen die ook te googlen te zijn?

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 3 augustus 2012 00:39]

Ik mag toch hopen dat er ook een krachtige dedicated grafische kaart in de setup zit, anders is ook een dergelijke 850 watt voeding op z'n zachtst gezegd een flinke overkill.

Graag zou ik van de reviewer juist andere zaken dan de specificaties willen weten. Aangezien ik de verschillende features van het bord ook zo van de asus site of op tweakers zelf kan lezen zou ik juist graag willen weten hoe deze features nou bevallen in werkelijkheid. Zoals hoe bevalt nou juist die ingebouwde wifi? Is het bereik hiervan goed? Bevalt de snelheid van de verbinding?
Hoe is de ervaring met het inbouwen van het bord? Zitten alle connectoren op logische plekken?
Kun je iets zeggen over je overclock ervaringen met dit bord? etc. etc.
Om niet te vergeten, hoe bevalt gebruik en setup van de meegeleverde 32Gb mSATA SSD op het bord?
De eisen die ik aan het systeem stelde waren onder andere dat het een super stil systeem moest zijn. Een high-end videokaart dat passief gekoeld was met minimaal 2 Display Ports vond ik een te dure oplossing. Inmiddels heb ik mijn oude schermen vervangen voor 2 x Dell Ultrasharp U2312HM Zwart, waarvan er 1 scherm is aangesloten via de Display port en scherm 2 van Thunderbolt naar Display port m.b.v. een adapter. Uitstekende prestaties voor datgene wat ik graag wilde hebben. Ben geen Gamer!!! Anders had ik inderdaad wel een High-end videokaart erbij gekocht.