Razer Mouse Bungee Review

TheNephilim 2 augustus 2012, laatste update op 2 augustus 2012, 2.731 views

Razer Mouse Bungee

Pluspunten

• Strak design
  • Doet wat het moet doen, no nonsense

Minpunten

• Niet zwaar genoeg
  • Vastklemmen van het snoer had beter gekunt

Kwaliteit Score: 4

Razer Mouse Bungee

Een poosje terug zag ik bij een StarCraft 2 pro-gamer een bijzonder ding op z'n bureau staan. Het was een klein armpje waar het snoer van z'n muis aan vast zat. Toen ik enkele dagen terug weer eens gefrustreerd was door het snoer van mijn muis, die achter het bureau bleef haken, moest ik direct denken aan dat armpje.

Zoeken op internet leverde een aantal opties op, bijvoorbeeld de Razer Armadillo en de Roccat Apuri. De eerstgenoemde is niet meer dan een gewicht waarin het muissnoer vastgeklemd zit. De Roccat Apuri is best een leuk ding als je toevallig ook een USB hub nodig hebt, maar veel te bloated naar mijn idee met ook nog eens een bak licht.

De Razer Mouse Bungee leek me, ondanks dat hij best prijzig is voor z'n klein ding, de beste optie. Ik ga hem gebruiken in combinatie met een Steelseries Xai Lasermouse en een Razer Exactmat.

Verpakking

De verpakking ziet er, zoals we bij Razer gewend zijn, erg fancy uit. Groen en zwart domineren het kleurenpalet en door het doorzichtige venster kunnen we alvast een blik werpen op de Razer Mouse Bungee. Na het uitpakken blijkt dat de antislip onderkant netjes verpakt is met een stukje folie.

Uiterlijk en afmetingen

Razer heeft een heleboel producten voor gamers en ook de Mouse Bungee is uitgevoerd in pianolak. Dat had van mij niet gehoeven, je ziet er immers alles op, maar het is zo'n klein ding dat het niet echt uitmaakt. Het voetje is iets verzwaard, maar naar mijn idee niet zwaar genoeg. De Mouse Bungee moet stevig blijven staan en met 105 gram houd dat niet over. Hij had dus wat zwaarder mogen zijn.
Niet alleen het gewicht, maar ook het antislip voetje moeten bijdragen aan het niet bewegen van de Mouse Bungee. Het antislip voetje doet prima zijn werk, al had het beter gekunt als er wat meer gewicht op het voetje stond.

De Mouse Bungee is zonder armpje ongeveer 12cm lang en 8cm breed. Het armpje steekt nog eens 4cm verder uit in de lengte en daardoor kan ik hem prima gebruiken in combinatie met mijn muismat. Daarover had ik namelijk mijn twijfels, gezien het langwerpige ding richting de muismat staat.

Installatie

Om de Mouse Bungee te gebruiken dien je het muissnoer door het armpje te voeren. In het buitenste stuk, met veer, zit een opening. Daar moet het snoer in en dat gaat niet heel makkelijk. Dat zal ongetwijfeld per muis verschillen met de dikte van het snoer.
Echter, aan de onderkant van het armpje dien je het snoer 'vast' te maken. Ook door het snoer in twee versmallingen te duwen. Dit kon ik niet voor mekaar krijgen en als hij er enigszins in zit, dan schiet hij er te vaak weer uit. Hier hadden ze gewoon een klemmetje moeten maken, veel makkelijker en ook beter voor het snoer lijkt me.

In gebruik

Na enkele games gespeeld te hebben (Gothic 3 en AirMech), kan ik concluderen dat het een handig ding is. Het buigbare armpje zorgt dat je geen snoer te kort komt, al is het zelden dat je zover met de muis naar links of rechts gaat. Het snoer blijft mooi op z'n plek en gaat niet vast zitten aan andere dingen die op je bureau liggen of achter de rand van het bureau. De Mouse Bungee zelf blijft goed op z'n plek staan, zelfs op het ruwe hardhouten bureau dat ik hier heb. Dat valt dus mee gezien het geringe gewicht, het antislip voetje doet goed z'n werk.

Voor nog geen ¤ 20,- is het echt een gadget. Niet per se nodig, maar wel degelijk handig om te hebben, je koopt hem immers maar één keer. Gewoon doen dus, als je last hebt van je muissnoer!

Heb jij ook een Razer Mouse Bungee?

Die steelseries muis heeft een gesleevde kabel, mijn eigen razer muis heeft zo op het oog al een stukken minder dik snoer. Denk dat razer dan ook vooral hun eigen producten in het hoofd had bij het ontwikkelen, wat niet eens zo gek is, maar wat wel vervelend kan zijn met een ander merk muis.
De meeste nieuwe razer muizen hebben ook een gesleevde kabel, mijn lachesis iig wel.

Verder ben ik wel benieuwd hoe deze stand zich houdt bij bv. BF3 of andere shooters waar relatief veel en snel met de muis wordt bewogen?
BF3 ga ik even voor je proberen als ik tijd heb. Ik denk wel dat dat goed gaat, AirMech is ook aardig chaotisch wat muizen betreft.
Cool tnx!

Omdat je in BF3 vaak wisselt tussen tanks/choppers/etc. met ieder zn eigen sensitivity en ik eigenlijk altijd alles met muis + toetsenbord bestuur vraag ik me af of die stand dat trekt.
Doet het prima in BF3! Het enige probleem is nog steeds het losschieten van het snoer uit de 'inkeping'.
gezien, gelezen, overtuigd, besteld.
hoewel ik de tijd die men in reviews steekt zeer kan waarderen, moest ik toch wel ff gniffelen om een review voor een muisdraadhouder van 20-30euro...
Ah, altijd handig voor een ander om te lezen wat de ervaringen van een ander zijn :p Ook is het een product waarvan veel mensen het bestaan niet weten, dus het kan wel wat aandacht gebruiken.

[Reactie gewijzigd door TheNephilim op 3 augustus 2012 09:53]

Goede straight forward review! Wist niet dat ze er waren! Ik had namelijk ook altijd last van de kabels.

Had, omdat ik nu gebruik maak van een draadloze logitech wave en draadloze logitech g700 :).
Ik zat er een tijd terug ook over te denken om deze te halen, maar het ziet er zo overdreven uit op je bureau dat ik er maar vanaf heb gezien haha
Hoe het eruit ziet maakt niet uit toch? Ik vind het zelf wel pro staan, ook al ben ik dat niet, maar toch :P