Specificaties 7,7" (1280x800), Android 3.2, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab 7.7 Zwart Review

Shootingstar 1 augustus 2012, 978 views

Samsung Galaxy Tab 7.7 Zwart

Pluspunten

• Prima beeld, ook als er wat meer licht is.
  • Voldoende goede software.
  • Goede video weergave en prima muziek
  • Uitstekend office pakket
  • Goed gewicht
  • Wifi werkt uitstekend

Minpunten

• Aansluiting USB en kabels aan de onderzijde.
  • Touch screen kan beter

Inmiddels heb ik Sammy (zoals hij gedoopt is) zo'n maand of 4 in mijn bezit.

Ik heb er een hele tijd over zitten dubben en debatteren met mijn zoon alvorens ik tot de aankoop ben over gegaan. De grap is, dat zowel hij als ik op dezelfde dag er een besteld hebben. Onze belangrijkste vraag was, is het ding niet te klein en is het scherm inderdaad zo goed.

Wat het laatste betreft hebben 2 weken op Madeira dit voorjaar bij mij alle twijfel weg genomen.Wat het eerste betreft Sammy is inderdaad heel handzaam, kan in een klein tasje, samen met alle benodigdheden. Ik heb er geen telefoon abonnement bij (mijn zoon had nog een oud abonnement met heel veel internet). Meestal ben ik tussen de middag in een Wifi omgeving en voor noodgevallen heb ik een piepklein routertje van Huwai (zie een van mijn andere beoordelingen) waar ik een pre paid sim in heb.

Sammy moet zich van de volgende taken kwijten : mail lezen, surfen, boeken lezen, filmpjes kijken en muziek luisteren.

De kwaliteit van de film en muziek is geweldig. Op een van mijn laatste vluchten heb ik Avatar nog eens zitten te kijken. (ik had hem al eens in de bios gezien). Het is een genot om te kijken en luisteren. ook boeken lezen gaat prima, vooral als je de juiste tools hebt. En als muziek doos is hij beter dan alles wat ik tot nu toe gehad heb, zelfs mijn GS2 haalt het er niet bij.

Tussen alle software zat een geweldig goed office pakket, wat zelfs met password beveiligde open office bestanden kan openen en opslaan. Heel goed, precies wat ik nodig had. Ik ben met andere machines tijden lang aan het rommelen geweest om spullen versleuteld opgeslagen te krijgen, maar er waren steeds valkuilen. Zips met password werkten niet of konden niet worden uitgepakt en legio andere zaken.

Ook het lezen van boeken is heel goed te doen. ik gebruik een PDF reader, waarbij je de achtergrond op zwart kan zetten en de tekst op groen. (Terminals in de tachtiger jaren hadden soms ook zo'n beeld). dat leest voor mij heel goed. Je kunt ook een andere kleur gebruiken. Zwart als achtergrond spaart stroom.

Ik heb hem verder bijna iedere dag bij me en kijk tussen de middag binnen- en buitenlandse kranten en nieuws door. Het is heel goed leesbaar. Daarnaast is Sammy niet te zwaar. Ik heb reuma in de handen en dan is iedere gram mee genomen. Ik heb er een handig mapje bij gekocht (of liever mijn zoon) waardoor je hem onder een hoek zowel liggend als staand kunt opzetten.

Ik heb wel zo'n aanwijs stick maar gebruik hem nooit. Het touch screen kan nog wel iets beter. Het is minder dan b.v. de GS2.

Ik heb nog niet de laatste versie Andro´d ge´nstalleerd, maar mijn zoon wel. Ook hij sleept zijn tab iedere dag mee. Wat natuurlijk makkelijk is is de Google integratie, al moet je natuurlijk oppassen, dat je niet alles over jezelf op de straat gooit.

Het model ligt prettig in de hand, is niet te zwaar, kortom een geweldige aankoop. ik heb hem wel uitgebreid met een 64gb geheugen kaart, want het geheugen is beperkt,

De lader is voldoende en laadt snel genoeg op. Ik heb er een losse accu bij die een USB aansluiting heeft. Daarmee kun je bijladen. Er zit maar een uitgang op en dat is een min puntje, de plaats waar hij zit, bij een staand model aan de onderzijde is niet erg handig, maar gelukkig kun je Sammy omdraaien. De kabels en aansluitingen zijn fraai uitgevoerd en werken prima, zowel de USB als de card reader.

De wifi werkt uitstekend. ik heb hem gebruikt op tientallen wifi punten in binnen en buitenland. Ook ftp en inloggen op een Nas is zonder al te veel problemen mogelijk.

Over gebruik met telefoon kan ik weinig vertellen. Ik heb er in Madeira tijdelijk een telefoonkaart in gehad en die werkte prima. Van mijn zoon die wel veel telefoon gebruikt, hoor ik alleen maar positieve geluiden.

Kortom een universeel apparaat, wat op nagenoeg alle punten goed scoort, makkelijk mee te nemen en een behoorlijke batterij tijd bij verstandig gebruik.

• Huwai telefoon modem wifi router
  • Diverse USB sticks
  • Diverse geheugen kaarten
  • Android

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab 7.7 Zwart?