XFX GeForce FX5700 Ultra 128MB Review

VROEM! 23 april 2005, 403 views

XFX GeForce FX5700 Ultra 128MB

Pluspunten

• Veel waar/geld, redelijk vlotte kaart, de koeler was toen hij nieuw was lekker stil.
  • Verder vind ik de dual head mogelijkheid erg fijn.
  • Prima linux ondersteuning

Minpunten

• Het lager van de koeler is veel te snel gaar.
  • Er is duidelijk kleurverschil tussen 2 schermen die aan dezelfde kaart hangen.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb zo'n kaartje gekocht een maandje of wat geleden. Hij loopt op zich lekker, maar de lagers van de koeler zijn nu al gaar waardoor hij flink rammelt. Ik kan hem gelukkig ruilen, wat ik binnenkort ook ga doen, maar vind dit toch eigenlijk behoorlijk slecht.

Voor de rest is het een prima kaart. Hij was -met werkende koeler- niet lawaaiierig, redelijk vlot en ik ben erg te spreken over de nvidia linux ondersteuning.

Dual head werkt in windows en linux vlekkeloos, wat erg fijn is.
Helaas heb ik in linux nog niet goed met CAD werk kunnen testen.

Er zit een DVI en een VGA uitgang op. De DVI uitgang heb ik met een converter aan een VGA scherm hangen. Aan beide uitgangen hangt een identieke monitor. Helaas is degene die aan de DVI uitgang hangt altijd een stuk donkerder. Of dat aan de converter of aan de uitgang ligt zou ik niet kunnen zeggen, maar het is in ieder geval wel jammer.
Gelukkig is het kleurverschil niet dusdanig hoog dat het erg storend werkt.

• Acorp I815 dual CPU bord
  • Dual PIII 1000MHz
  • 512MB PC133 SDRAM
  • Soundlaster 128PCI
  • Quantum 20GB harddisk 5400 rpm
  • AOpen 300W Voeding
  • Linux

Heb jij ook een XFX GeForce FX5700 Ultra 128MB?

Uhm "Er is duidelijk kleurverschil tussen 2 schermen die aan dezelfde kaart hangen."

Dat kan alleen maar aan die 2 schermen liggen, dus hoe kan dat nou een negatieve eigenschap van deze kaart zijn :?

Als je die kleur verschillen wil weg werken zal je dat wel via de kaart kunnen doen, maarja das gewoon ff instellen.
hij heeft er 2 identieke schermen aanhangen, dus daar zou het eigenlijk niet aan mogen liggen. ik denk eerder dat het die dvi => vga converter is die dat kleurverschil veroorzaakt..