Specificaties Tower, 3 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec New Solution NSK4480 Review

Nivado 4 februari 2008, laatste update op 29 januari 2010, 1.302 views

Antec New Solution NSK4480

Pluspunten

• Rendement voeding 80% plus
  • Geluidsdempsysteem HD's
  • Uiterlijk en afwerking
  • 120mm Fan standaard
  • Koeling

Minpunten

• Scherpe randen
  • Stekker powerled
  • Geen Schroefloze 5.25"bays

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik moest voor mijn moeder een goedkoop en simpel systeem bouwen en had daar natuurlijk een Kast & voeding voor nodig. Na wat vooronderzoek kwam ik bij deze relatief voordelige set uit. Deze kast is standaard voorzien van en EarthWatts 380W voeding die een rendement heeft van meer dan 80% waardoor deze voeding aan de het 80Plus criterium voldoet.

De bouwkwaliteit is op zich goed, het is een stevige en solide kast. Echter zitten hier en daar wel wat scherpe randjes. Ik heb me gesneden bij het verwijderen van het 5.25" bay frontje. en ik heb me ge schramt aan een bevestigingspunt van de deksel. Dit had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden, ik ben echter gewent van Cooler Master kasten dat zulke randen netjes omgevouwen zijn, zodat je bezeren praktisch onmogelijk is. Enige voorzichtigheid is dus geboden.

Inbouw mogelijk heden zijn zeer goed. Er kunnen 3 5.25”apparaten, 3 HD’s en 2 floppy drives/cardreaders in.De bevestigingsplaatsen van de HD’s zijn voorzien van rubberoogjes met speciale schroeven, zodat je HD’ gedempt doch solide hangen, een goed idee van Antec. Onder de HD’s is plek voor 1 80mm intake fan, aan de achter kant is 1 120mm outtake fan voor gemonteerd, welke instelbaar is in 3 snelheden. Bovendien zit er een airduct in de het sidepanal zodat de processorkoeler de lucht direct van buiten aanzuigt. De voeding is voorzien van een 80mm fan, maar door het hoge rendement van de voeding produceert deze nauwelijks warmte waardoor je de koeler niet hoort. Door de opbouw van de lucht inlaat aan de voorkant van de kast, word de lucht automatisch langs de HD’s en DVD brander gezogen. De Standaard koeling is meer dan voldoende voor zo’n (relatief) kleine kast.

Het design van de kast spreekt mij zeer aan. Het is een strakke kast met weinig poespas, mooie niet te felle leds, en net weggewerkte lucht inlaat aan de voorkant. Als je de prijs van de voeding los van de set aftrekt, heb je voor weinig een hele nette en mooie kast, die netter en mooier is dan wat je kan krijgen in de prijsklasse 20 tot 30 Euro.

Het installatie gemak had wat beter gekund, zowel de dvd-brander en de HD’s zitten geschroefd. Voor de HD’s is dit niet zo’n probleem vanwege de geluidsdempende rubber ringen. Echter hadden de 5.25” bays wel schroefloos uitgevoerd mogen worden. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat alles stevig op zijn plek zit en de dvd-brander zit perfect in het midden (heb ik wel eens anders gezien). Een ander punt is dat de aansluiting voor de powerled een drie pins brede stekker is, terwijl het moederbord een 2 pins brede aansluiting heeft. 2 losse pins (zoals veel andere fabrikanten dat doen) zou een beter oplossing zij geweest.

De voeding had zich als losse voeding al bewezen voor mij. Ik heb zelf de 430W versie in mijn game systeem zitten, waar ik zeer tevreden over ben. Hij is (ondanks de slechts 80mm fan) zoals eerder vermeldt zeer stil. Bovendien is het rendement van 80% een groot plus punt.

Ik heb er 69,- voor betaald bij Alternate, wat ik een goede prijs vind voor wat je krijgt. Ondanks de blessure ben ik zeer te tevreden over de kast, en als ik binnenenkort voor mijn schoonmoeder ook een goedkope en sipele PC moet bouwen, neem ik deze kast weer.

Heb jij ook een Antec New Solution NSK4480?

leuke prijs, leuke kast :) en de revieuw is nog aardig om te lezen ook nog!

zelf heb ik ook wel eens deze kast gebouwd en inderdaad scherpe randen, dat van die power led kan ik mij niet meer herinneren, maar volgens mij heb ik een blokje van een asus mobo gebruik voor de leds en power knopjes.

Veel plezier met deze zeer degelijke kast!