Netgear HDXB101 Powerline HD Ethernet Adapter Kit Review

slobbeNewbie 1 februari 2008, 994 views

Netgear HDXB101 Powerline HD Ethernet Adapter Kit

Pluspunten

• Duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzing, degelijke producten, lange netwerk kabels en gebruiksvriendelijk.

Minpunten

• Zeer duur, jammer

Ik heb vorige week dit product gekocht. Ik vond de prijs wel wat aan de dure kant. Ik heb toch voor dit product gekozen, omdat het Vista vriendelijk is, wat voor mij een belangrijke eis was en in mijn directe omgeving werd er met veel lof over dit product gesproken. Gisteren heb ik de twee adapters aangesloten op het electronische netwerk in mijn huis. De adapters zijn niet aan gesloten op de dezelfde groep in de groepen kast, wat misschien het verschil in snelheden verklaard later in mijn review. Ik was effe stil, ongelovenlijk.... De adapters werden direct gezien door Vista en XP. Ik haal op het ene adopter 200 MB dit is HD DVD kwaliteit en op de andere 112 MB, volgens de bijgeleverde software DVD kwaliteit is. Door een duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzing waren alle adapters in 10 minuten aangesloten en heb ik vervolgens de Nederlandse software van de bijgeleverde CD en de laatste upgrade van de laatste filmware geinstalleerd en klaar was Rob.
Dat is toch fantastisch!!

Heb jij ook een Netgear HDXB101 Powerline HD Ethernet Adapter Kit?

Ethernet apparatuur is OS-onafhankelijk. Die powerline adapters zijn compleet transparant voor alle netwerk apparatuur. (Bezie het zoals een switch) De configuratie software moet wel eenmalig uitgevoerd worden maar vanaf dan werken ze met alles wat een ethernet poort heeft.

Had je nu een ander merk gekocht waarvan bleek dat de software niet in Vista werkt had je simpelweg even XP kunnen booten, de adapters configureren en dan terug in Vista verderwerken. Dus ik hoop dat je niet veel extra hebt betaald enkel en alleen voor de "Vista ondersteuning".

[EDIT]Ik heb juist de handleiding doorgelezen en deze adapters kunnen QoS. Je kan UDP poort of TCP poort instellen en dan prioriteit instellen met 802.1p, TOS of DSCP. Dit had je wel even kunnen vermelden. Veel andere powerline producten kunnen dit namelijk niet. Deze extra functies verklaren wel waarom deze kit duurder geprijsd is.

[Reactie gewijzigd door VTOLfreak op 1 februari 2008 23:36]