Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart Review

abreemen 3 oktober 2012, 10.879 views

Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart

Pluspunten

• Plus:
  • Mooie kleuren scherm
  • erg goed geluid
  • mooie foto's

Minpunten

• Min:
  • Voelt plastic aan.
  • Kraakt
  • In de broekzak word het touchscreen steeds bediend, waardoor je interresante broekzak gesprekken hebt.
  • Batterij duur is echt maar een paar uur.. zeker als je 3g gebruikt kan je er nauwelijks een uur mee naar je werk reizen, zonder oplader.-
  • Ik had na 2 weken al een barst (geen kras) in mn scherm
  • Autocomplete functie is compleet waardeloos
  • Algemene user experience ver onder de maat.

*Update 3-10-2012*
Na alle felle tegenreacties begon ik toch aan mijzelf te twijvelen.. Maar niet getreurd, want de, in de commentaren van deze review overigens zeer bejubelde, Samsung Galaxy S Advance, heeft nu inmiddels na wel 4 hele maanden, definitief de geest gegeven. Hij doet helemaal niets meer. En nee dat komt niet omdat ik hem heb mishandeld.. want zoals je verderop leest.. ik heb hem zoveel mogelijk ontzien omdat het gewoon bagger werkt. Maar gewoon omdat ie stuk is.. Hij is dus retour leverancier..

Nu heb ik tijdelijk een HTC Desire Z, ook een Android telefoon, maar duidelijk van een hogere orde kwaliteit.
Werkt prima, voelt solide. is razensnel. Dus nee.. ik ben geen Android basher.. Android kan dus goed werken.. maar blijkbaar niet op een Samsung.

Voor diegene die hier lovend zijn over hun exemplaar.: Prachtig ! fijn dat je er blij mee bent.. geniet ervan. Hopelijk houd ie het nog jaren uit, glad it works for you! (ga niet aan de Iphone want dan kom je er wel achter hoe slecht deze phone is)

voor anderen, mijn eerdere advies is alleen maar sterker geworden, ga niet voor deze phone.. Wil je Android.. in mijn ervaring heeft HTC dan een prima alternatief., wil je geen Android.. neem een (2e hands) IPhone. (3,4,5 whatever.. allemaal beter)

****

Deze telefoon ziet er leuk uit. en lijkt ook goed te werken.
Maar na jaren een Iphone gebruikt te hebben is dit echt een flinke terleurstelling.

Android lijkt nog erger als Windows.. Instabiel. De User Interface is absoluut niet intuitief. handige features zijn er wel (tethering) maar zitten diep verstopt in menu's

Ik ben bijv. een uur aan het zoeken geweest hoe ik ervoor kon zorgen dat ik niet standaard met SKype wilde bellen..

Wel heel handig, een task manager.. Want in tegenstelling met Iphone zal je met dit toestel regelmatig een gecrashde app willen sluiten.

Het voelt echt aan als: We pakken een "off the shelf" Android distributie, rammen er wat features bovenop en tadaa weer een cententrekker.

Dus de combinatie van Android en Samsung is mij slecht bevallen.. Het kan echt niet tippen aan het gebruiksgemak van een Iphone.

Zowel de swipe functie en de autocomplete functie van Samsung hebben me al heel wat ergernis bezorgt. Elke 2e woord staat verkeerd en lijkt vaak niet eens op wat ik bedoelde.

Bijgevoegd een paar screenshots.. Om gewoon te laten zien wat ik bedoel.
Ik heb dikke vingers en maak veel typo's. en moet vaak terug in mn text om iets te verbeteren.
Als ik op mn samsung op een text klik gebeurd er meestal dit: De cursor springt (wederom door mn dikke vingers) net tussen de verkeerde letters of het verkeerde deel van het woord. Als ik dan de cursor wil verschuiven krijg ik een menu waarin ik de keuze krijg om het hele woord of de hele text te selecteren, en nog wat andere dingen. Dus wat ik ook probeer, ik krijg niet de cursor op de juiste plek.. Meestal doe ik dan het hele woord maar selecteren. En typ ik het hele woord opnieuw. ook is het vaak onduidelijk waar de cursor staat omdat soms het icoontje onder en soms boven de regel staat..

Bij de Iphone maak ik net zo vaak fouten. maar daar kan ik op de text klikken. ik krijg dan een Loep die vergroot wat waar ik mn vinger heb en ik kan dan schuiven tot de cursor tussen de juiste letters staat.. (zie foto) Hierdoor is het corrigeren van mn fouten een stuk simpeler en sneller.

Als je dit meerdere keren per bericht moet doen en bij elke SMS, mail, ping.. dan gaat daar erg veel tijd mee verloren..

Over autocomplete... Als ik in Samsung iets typ.. dan stelt ie vaak een woord voor.. als ik bijvoorbeeld M.a.a.r typ dan heb ik echt die letters aangeraakt.. en toch staat er in mn scherm: M.a.s.t. omdat de autocomplete dat voorstelde.. dus dan krijg je het probleem hierboven dat je die ene letter wilt wijzigen.. Ik irriteer me eraan dat hij zn eigen voorstel voorrang geeft boven mijn invoer.. Bij de Iphone stelt ie wel alternatieven voor.. maar hij neemt wat ik typ.. zelfs als dat niet past bij wat hij voorstelde..

Dus hoe ik tegenwoordig werk: Mn samsung (van de baas) als Wifi hotspot, en mn Iphone (3GS) als smartphone om echt op te werken.

Mijn advies, goedkoop is duurkoop. Ga voor een iphone

Heb jij ook een Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart?

Nou ik heb sinds 'n week ook de Advance, misschien niet zo high end als de Nexus die hierboven benoemd wordt, maar ik vind het dus absoluut geen miskoop. Als je voor een nieuw toestel wilt gaan ipv een ouder topmodel maar dan 2e hands, kan ik iedereen dit toestel aanraden. Ik wilde zelf niet meer dan 300 euro uitgeven aan een telefoon, maar heb wel graag een mooi beeld en een telefoon die niet lijkt op de modellen waar iedereen mee rondloopt, en dat is prima voor elkaar met dit model. Verders werkt hij vloeiend en nog helemaal geen last gehad van crashen. Geen idee hoe het kan dat hij bij jou kraakt trouwens, misschien de achterkant niet goed dichtzitten?
Ben het helemaal eens met de beoordeling door Tweakers, dat was ook een van de redenen voor mij om hem te halen.
Kortom k ben erg tevreden met de mijne :)

[Reactie gewijzigd door soundblast op 27 juli 2012 17:07]

Ik vind de waarheidsgetrouw factor van de review en over algemeen van het commentaar van de reviewer maar wenig overtuigend. Met andere woorden lijkt me dit meer een schreeuw om aandacht ipv een review.

Ook duidelijk is dat de meeste niet weten welke telefoons waarin sneller zijn. Jullie weten helemaal niet het verschil tussen cortex a5, a9 en a15. Voor de rest snappen jullie geen reet van hoe soc ontwerpers vervolgens ARM structuur volledig modulairbaar kunnen toepassen.

Eerste is het beste:

Integer power: S2, Nexus, S advance
Java (Floating Point), HtML: Nexus/S advance, S2
Gemiddelde gfx kracht: S2, S advance, Nexus.
Batterijverbruik (browsing, java, film): S advance, Nexus, S2
Batterijverbruik (gaming): Allemaal belabberd (s advance mogelijk zuinigst)

Dus S advance eindigt ongeveer in het midden.
Het is maar wat je wilt.
Prijs/kwaliteit is uitstekend, voor niet-NFC model.
S advance eindigt in het midden, vergeleken met high-end phones. geen verkeerde plaats als middenmoter.
nu nog standaarden over hoe je op een normale, niet agressieve, vriendelijke en beleefde manier op anderen kunt reageren.
En misschien ook leren typen met gepaste witregels.

Maar beetje zinloze vergelijking.
iPhone met een middenklasse telefoon. Je gaat toch ook niet een Ferrari met een Fiat vergelijken?

Je hebt inderdaad zelf ingesteld dat je altijd wilt bellen met Skype zoals al eerder vermeld in een reactie. Dit kun je makkelijk veranderen door in de applicatiebeheer van Android te gaan en Skype standaardprocedures te resetten.

[Reactie gewijzigd door Xepos op 27 juli 2012 18:30]

Weer een klaagbericht i.p.v. een goed onderbouwde review...

In dit geval is dit inderdaad duurkoop omdat je geen goede keuze maakte qua toestel (mijn mening). De Advance versie van dit toestel is niets meer dan een licht overklokte Galaxy S die ondertussen al ongeveer 3 jaar oud is!

De nieuwprijs van dit toestel is zo te zien 285 euro, wat echt teveel geld is voor wat je krijgt rond deze tijd.
Voor een paar tientjes meer heb je een prachttoestel als de Galaxy Nexus die supersnel werkt en die je iPhone 3gs uitlacht }:O

Als je een android toestel zoekt die gelijkwaardig aan zou moeten voelen als een iPhone zou ik dus wat meer besteden en gaan voor een Samsung Galaxy Nexus, of een toestel met gelijkwaardige specs }:O
@Rick: De advance is zeker geen overklokte galaxy s, dat is namelijk de galaxy s plus. De advance heeft een dual core processor en een ander design. Het lijkt er op dat je niet zo goed tegen kritiek op samsung/android kan en alles recht probeert te praten wat krom is.

@abreemen: Installeer de stock gingerbread keybord met optioneel het dutch language pack. Dat scheelt al een slok op een borrel (hoe minder samsungsoftware hoe beter is mijn ervaring). Maar ook dan nog mis je het vergrootglas wat tekstediten op een IOS devices wel mogelijk maakt en wat op een android device gewoon prut werkt.

En ook mijn nog geen jaar oude galaxy s plus kraakt al aan alle kanten. Een jaar geleden voor 350 euro gekocht en echt onder de indruk van de duurzaamheid ben ik niet. Ook android vind ik tegen vallen na alle verhalen die ik er over gehoord had. Dus je bent zeker niet de enige.
De Galaxy S Advance is inderdaad een ietwat opgekalefaterde versie van de versie uit 2010. Als je iets meer research had gedaan, dan had je voor dezelfde prijs een beter toestel kunnen kopen. Een S2 is bijvoorbeeld ietsje duurder.

Mijn ervaringen met Android zijn totaal anders. En dat op een toestel uit eind 2010, de Motorola Defy. Draait custom rom Jelly Bean en loopt vlekkeloos, snel en met een goede accuduur.

Ik denk dat deze review niet helemaal objectief geschreven is... De beoordeling strookt in ieder geval totaal niet met de beoordeling die Tweakers zelf aan dit toestel heeft gegeven.
@ abreemen.
"Oeps... nu blijk ik ineens een paar Android vrienden gekwetst te hebben.. excuses!"
Misschien wek je zelf die reacties op(daarna kwam er enige agressie ja), je hebt geen verstand van zaken, en doet net alsof het erg moeilijk is om een android telefoon te bedienen. Misschien ligt het dan aan je zelf (zowel de reacties, als je gebruikers ervaringen). Je hebt veel kritiek welke al door andere mensen onderuitgehaald is (heeft niks met fanboys te maken), je hebt geen onderzoek gedaan naar wat voor telefoon je moest hebben anders was je dit niet overkomen. Helaas is IOS voor meiden en kerels die niks willen weten van telefoons, android gaat er vanuit dat je iets meer moeite wilt doen (waar je ook meer voor terug krijgt).
Me vriendin(universitair opgeleid, dat wel) heeft geen moeite met haar Samsung S2 sterker nog ze kan niet meer zonder (ze is absoluut een mode poppetje 0,0% verstand van electronica, ik heb het toestel voor haar uitgekozen).

Ik werk al wat jaren met android toestellen maar heb ook gewoon een (new)ipad(jailbroken).

ps kijk ook wat de gemiddelde review score is vergeleken met jouw eigen score.......

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 27 juli 2012 18:28]

Wat een prutsreview zeg.

Buiten het toestel dat inderdaad geen topmodel is om, is dit gewoon n grote anti android propaganda afkraakpagina.

Prima dat jij je iPhone beter vind, maar bijvoorbeeld elk 2e woord verkeerd met swype? wtf! Swype is z veel fijner dan gewoon typen, en blief je het niet kan je de functie gewoon uitzetten/ ander toetsenbordje downloaden.

Nog erger als windows? Leer Nederlands, en houd dat soort subjectieve (typische apple) fanboy praat gewoon voor je alsjeblieft, hier heeft niemand wat aan.

[Reactie gewijzigd door SaintMaurice op 27 juli 2012 19:40]

beetje vreemd dat je het toestel de schuld geeft voor het feit dat skype niet werkt zoals jij het wilt.

ook jammer dat je veel dingen zegt zonder het nader te verklaren/beargumenteren. zo ben ik bijvoorbeeld best benieuwd wat je bedoelt wanneer je zegt dat android instabieler is dan windows. zijn het specifieke apps die crashen? zo ja, welke? hoe vaak en wanneer gebeurt dit precies, etc etc?

dat een handige functie als tethering diep in het menu verstopt zit ben ik met je eens. dit is iets wat ik in het begin ook zo ervaarde. ik moet hierbij wel eerlijk toegeven dat ik nog een froyo (android 2.2) toestel bezit, het zou best kunnen dat het in de recentere android versies (ICS, JB) verbeterd is.

verder lees ik dat je toestel kraakt en nauwelijks een uur meegaat wanneer je 3g aan hebt staan. ik begin me af te vragen of je toestel niet gewoon kapot is.

doordat je voortdurend je iphone met dit toestel vergelijkt en hierbij vrij subjectieve termen gebruikt alsof het warme broodjes zijn, oogt je review niet heel geloofwaardig/objectief. misschien een verbeterpuntje voor de volgende keer?

ik vind het overigens prettig om te zien dat je de moeite genomen hebt om de positieve punten op te sommen. dat maakt het beeld wat completer.
Ik vind het geen ongefundeerde review. Hij beschrijft de problemen waar hij echt mee te maken heeft.
Dat van Skype niet als standaard telefoon app is herkenbaar... ik heb het nu standaard op Telefoon staan, maar ik zou echt niet weten op welke (logische) plek ik dit ooit kan veranderen. Niet onder de standaard-instellingen-applicaties, niet onder de instellingen van de telefoon.

Als je door de instellingen browst zie je ook de inconsistentie: Soms zitten extra opties onder het menu, en soms zitten ze onder een knop 'extra instellingen'. Er is geen duidelijke lijn in te ontdekken.

Ik heb deze telefoon trouwens ook, en ik vind hem snel en nuttig met zijn grote scherm.
Voor mij is Android een bewuste keuze omdat ik er van baal wat er van Apple allemaal niet mag.

De mededeling dat de reviewer met een paar tientjes wl een goede telefoon had gehad vind ik zwaar onterecht. Dat argument geldt namelijk voor alle telefoons; leg er een paar tientjes bij, en je hebt een nog mooier model. Als het aan Samsung en HTC ligt, blijf je tientjes bijleggen.

Voor dit geld een dual core met 1Ghz, veel geheugen, een helder, groot scherm met Gorilla glas ... helemaal geen slechte keus.
wauw... chille community . die tweakers...

Maareh... Ik gun jullie allemaal een Samsung }> }> }>
ja, wij zijn mensen met verstand van zaken en stellen kwaliteit voorop. Sorry dat wij een community met standaarden zijn, in tegenstelling tot FOK!
Tja, fanboyism wordt nu eenmaal niet erg gewaardeerd hier op Tweakers. Het komt helaas nog teveel voor, maar niet zo veel bij reviews. Met name bij productreviews wordt er enige mate van volledigheid en subjectiviteit verwacht.

Ik krijg de indruk dat je uit frustratie een slechte review hebt geschreven, omdat je 'baas' je deze smartphone gaf en niet de felbegeerde iPhone 4S waar je zo op had gehoopt. Of je bent een 16-jarige Apple trol, want een Galaxy Advance S als zakelijk toestel...? Misschien is het NuJIJ forum wat geschikter voor je, veel medestanders. Mijn advies, ga voor een iPhone 4s.

PS Je hebt bij reviews altijd de mogelijkheid om deze te verwijderen. Vaarwel.

[Reactie gewijzigd door F0nz0 op 27 juli 2012 20:25]