Verbatim Store 'n' Go Micro-USB Drive Plus 8GB Groen Review

sh4rp88 25 juli 2012, laatste update op 17 november 2015, 1.107 views

Verbatim Store 'n' Go Micro-USB Drive Plus 8GB Groen

Pluspunten

• Uniek design
  • Dun
  • 4 Gram
  • Degelijk gebouwd
  • Prima prestaties
  • Ondersteunt USB 1.1/2.0/3.0

Minpunten

• Opletten met insteken in de usb-poort

Ik was opzoek naar een unieke USB-stick, ik kwam toen uit op de Verbatim Store'n'Go Micro-USB Drive Plus 8GB Groen. Deze stick is heel handzaam en dun en beschikt over een groot gat om hem aan je sleutelhanger te bevestigen. Maar naast dat hij compact en uniek moet zijn wil ik ook dat hij stevig is, en deze stick heeft dat.

specificaties

Gewicht3 Gram
Afmetingen LxBxH 45x12.3x4.4MM
InterfaceUSB 2.0 (ondersteunt ook USB 3.0 & 1.1)
USB indelingFAT32
Garantie2 Jaar via Verbatim
Volledige specs http://www.verbatim-europ...11089_0_38845__13979.html

Eerste indruk
De usb-stick is mooi vorm gegeven en heel licht, persoonlijk vindt ik groen een mooie kleur vandaar dat ik voor de groene gekozen heb. De micro + is te verkrijgen in verschillende kleuren zoals: geel, groen, roze, blauw, oranje, violet. Het eerst wat mij opviel toen ik deze stick binnen kreeg was : zo die is dun. De stick is maar 4,4 MM dun en dit doet niks af van de stevigheid van de USB-stick zelf.

Het Design

De micro+ usb-stick heeft een heel apart design. Zo is de usb-stick heel dun en bestaat het alleen maar uit plastic en rubber (op de usb aansluiting na). Verder wat gelijk opvalt is dat er geen ijzeren omhulsel om de usb aansluiting zit. Dit is gedaan om de stick zo dun mogelijk te houden.
Enige punt van kritiek aan dit design is dat je goed moet opletten hoe je de stick in je USB-poort steekt, aangezien je hem via beide kanten hem erin kan steken (dus let er goed op). Het rubber wat je usb aansluiting beschermt is degelijk gemaakt en voelt niet aan of dat dit snel eraf gaat door intensief gebruik.

De prestaties

Deze micro+ heb ik getest middels CrystalDiskMark V3.0.1 in een USB 2.0 poort , en wat opvalt is dat de stick goede prestaties leverd in het overbrengen van grote bestanden. Ik heb de test gedraaid met een bestand van 100MB groot en daar komen de benchmark scores uit die hieronder te zien zijn.

Korte conclusie
Deze Micro+ usb-stick is vrij uniek en heel dun, waardoor hij gemakkelijk mee te nemen is en aan je sleutelbos te bevestigen is. De stick is gemaakt van degelijk materiaal en lijkt mij niet snel te breken met intensief gebruik. De prestaties van de stick mogen er ook zijn en zeker voor de goedkope prijs heb je een unieke usb-stick met prima prestaties.

Heb jij ook een Verbatim Store 'n' Go Micro-USB Drive Plus 8GB Groen?

Is die test gedaan met USB 2.0 of 3.0? Misschien wel handig om te melden ;)
De stick heb ik getest in een USB 2.0 poort . Bedankt voor de tip ga dit direct aanpassen in de product review.
Als je deze stick ondersteboven in je poort steekt gebeurd er verder niets hoor. De pinnetjes maken geen contact, dus als je dat per ongeluk doet gebeurt er verder niets. Heb dat met dit soort stickjes vaker gedaan en nooit kortsluiting gemaakt :)
Ik weet dat er niks gebeurt maar ik denk persoonlijk dat dit niet goed is voor de connectoren van de usb stick zelf, als dit tegen ijzer aan schuift :)
Je schrijft: Voor een goedkope prijs heb je er al één...
Wat is goedkoop? :+
Ik heb een opmerking / vraag: ik heb een gele van 8GB en nou heb ik laatste een wachtwoord ingevoerd (staat een standaard programma voor op) in de veronderstelling dat wanneer je de USB in de pc stopt, hij automatisch om dat wachtwoord vraagt. Maar dat doet ie dus niet... :| ...nou is ie dus zo goed beveiligd dat ik er zelf niet meer op kom...

Suggesties, iemand???
Kan, je de USB-stick ook niet formatteren? zelf heb ik hier veilig ervaring mee, met de software die standaard op de usb-stick is geïnstalleerd. je zou ook eventueel kunnen proberen met Acronis te formatteren, als het niet via Windows lukt.

Hoor het graag,

Met vriendelijke groet Ferdi Tas