Wacom Intuos3 A4 USB Review

Mjek 25 juli 2012, 832 views

Wacom Intuos3 A4 USB

Pluspunten

• Kwalitatief goed product
  • Aan persoonlijke voorkeuren aan te passen
  • Stevig

Minpunten

• Driver ondersteuning

Ontzettend goed product! Ik heb mijn Intuos3 A4 nu 4 jaar in mijn bezit en nog nooit problemen gehad op hardware gebied.

Het tablet scoort goed op ergonomie; de pen is de goede maat/gewicht en ligt lekker in de hand. De drukgevoeligheid van de stylus is prima en werkt naar behoren. De knoppen zijn allemaal in- en uit-schakelbaar, maar ook helemaal in te stellen naar je eigen persoonlijke voorkeuren zoals functies en/of toetsencombinaties. (Ontzettend handig voor veel Photoshop functies, zoals cntrl+z). Ook kun je instellen op welk gebied van het scherm de tablet actief moet zijn, of juist welk gedeelte van het tablet actief moet zijn. Dit is handig voor als je meerdere beeldschermen hebt of widescreens, om zo te voorkomen dat je tablet/scherm-relatie niet meer klopt.

Het tablet is stevig en kan tegen een stootje. Zelf heb ik meerdere malen mijn tablet ergens tegen aan gestoten onder het vervoer in de trein, maar het tablet heeft nog geen kras en heeft nooit problemen vertoont.

De vormgeving valt niet tegen in vergelijking met productfoto's; je krijgt zeker wat je verwacht. Ik vind persoonlijk het design niet erg stijlvol, maar dit is dus smaak.

Het enige nadeel aan Wacom vind ik in de prijs; Wacom heeft nagenoeg een monopoly op de tabletmarkt en dit vertaalt zich zeker in de prijs. De aanschafprijs van het tablet 4 jaar geleden was 400 euro. Hier heb ik uiteindelijk wat kortingen op gekregen, waaronder studentenkorting, zo heb ik het tablet voor 300 euro kunnen kopen.
Hierbij dus een tip; Ben je student en van plan een Wacom tablet aan te schaffen, informeer even naar studentenkorting, dit kan een hoop schelen op het eindbedrag!

Daarnaast is er nog een klein minpuntje; De drivers van Wacom willen af en toe kuren vertonen. Vaak is er binnen een kort tijdsbestek wel een nieuwe driver die de problemen verhelpt. Ook wil de Wacom driver in Windows 7 wel eens 'uitvallen', waarbij hij de driver niet meer herkent en dus al je tablet instellingen negeert. Dit probleem komt heel sporadisch voor, het opnieuw installeren van de driver verhelpt dit.

Heb jij ook een Wacom Intuos3 A4 USB?