Specificaties 3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson Xperia Mini Pro Zwart Review

Mjek 24 juli 2012, laatste update op 24 juli 2012, 1.150 views

Sony Ericsson Xperia Mini Pro Zwart

Pluspunten

• Klein & dik
  • Prima toetsenbord
  • Nog nooit vastgelopen o.i.d. in een jaar tijd

Minpunten

• Klein & dik
  • Accuduur / betrouwbaarheid weergave accu
  • Responstijd/traag na verloop van tijd
  • Lange opstarttijd

Ik heb deze telefoon nu een jaar in gebruik, dus tijd om een review te schrijven. Al met al ben ik niet ontevreden over deze telefoon, maar in vergelijking met andere merken laat deze Sony Ericsson wat te wensen over.

De telefoon is qua design prima in orde en hij ligt lekker in de hand. Het is wel een klein dikkerdje, vanwege het toetsenbord. Ik vind dit een voordeel, want het is karakteristiek voor de telefoon, maar ik kan me voorstellen dat dit een negatief iets kan zijn als je hier niet van houdt. (Vandaar dat dit punt bij zowel positieve als negatieve eigenschappen staat.)

Mijn telefoon is wel redelijk traag met opstarten en is hij niet heel snel meer in responstijd; ik heb het gevoel dat hij niet dírect reageert als je het touchscreen bedient, wat bij andere telefoons wel het geval is.
De telefoon is niet groot (vandaar de naam), dus voor mensen met grote handen zou ik deze absoluut niet aanraden, zelfs ik heb soms al problemen met precisie op het kleine touchscreen en ik heb vrij kleine handen. Het toetsenbordje werkt prima, hier is niks op aan te merken.
De accuduur vind ik bijzonder kort; Ik kan de telefoon hooguit anderhalve dag 'casual' gebruiken. Ik weet dat de standaard bij smart phones niet erg hoog ligt, maar ik vind deze accuduur vrij kort. Ook heeft de telefoon wel eens kuren waarbij hij aangeeft nog bijvoorbeeld 15% battery life te hebben, maar vervolgens valt hij een minuut later uit, omdat de batterij leeg is.
Ik vind de prijs hoog noch laag, niks op aan te merken eigenlijk.

Voor de rest heeft de telefoon nooit kuren, hij loopt nooit vast en doet eigenlijk altijd wel wat ik van het product verwacht.

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia Mini Pro Zwart?

Ik snap je minpunten en conclusie eigenlijk niet helemaal. De accu gaat anderhalf tot twee dagen mee, wat gewoon gemiddeld is voor smartphones van vandaag. Ook valt hij bij 15% bij mij niet na 1 minuut uit. Heb je niet een app gedownload die hier softwarematig voor verantwoordelijk kan zijn?

Het scherm reageert bij mij direct en snel, zeker na de upgrade (via Sony zelf) naar Android 4.0.4.

Ik heb 'm destijds (ruim 15 maanden geleden) voor ¤120 opgepikt, wat echt een koopje was voor dat geld. Snapdragon S2 chipset, Tweakers zelf concludeerde ookal dat het een 'kleine, dikke krachtpatser' was. Toetsenbordje is verder erg handig.