Nexus Professional Grade Airduster Review

Henshin 24 juli 2012, laatste update op 24 juli 2012, 522 views

Nexus Professional Grade Airduster

Pluspunten

• Redelijk goede druk
  • Goede prijs
  • Inc. Rietje!

Minpunten

• Geen

Er was eens een luchtbus
Valt niet veel over te zeggen eigenlijk. Nexus beweerd dat er veel kracht op zit maar ik vind het wel mee vallen al heb ik eigenlijk nooit andere sprays geprobeerd. Hun marketingpraatje heeft blijkbaar gewerkt ;). Hoe dan ook, de druk is in princiepe genoeg voor mij en de prijs per milliliter is op zich aantrekkelijk als je naar de concurentie kijk. De hoeveelheid is 400ml. Grotere bussen heb ik niet gezien. Kleiner zou ik eigenlijk niet willen hebben want ik betaal me al scheel voor een bus met lucht ;).

Lucht kopen = goed (soms dan)
Naast de pc maak ik ook mijn scheerapparaat hiermee schoon. Gaat prima :). Als je alleen de pc hiermee schoon gaat maken kan je het naar schatting voor zo'n 10 intensieve schoonmaak beurten (dus alle hoekjes en heatsinks goed uitmesten) gebruiken. Niet heel erg goedkoop maar het gaat wel veel makkelijker, je krijgt een beter resultaat en je bespaart ook nog eens tijd dus wat mij betreft is het de aanschaf waard.

En! Jawel!
En jawel! Er zit ook nog een rietje bij zodat je lekker in de kleine hoekjes en gaatjes kunt spuiten!

Heb jij ook een Nexus Professional Grade Airduster?

Ik vind je review een beetje aan de magere kant. Misschien kun je hem voorzien van foto's, benchmarks en een unboxing-video, dan scoort 'ie al een stuk hoger.
Can't tell if trolling or just plane stupid.

[Reactie gewijzigd door Henshin op 24 juli 2012 12:46]

Tussenkopjes en opdelen in alinea's helpen misschien ;)
Ja, graag een unboxing vid.
En een puzzelfototocht, realtime video hoe je het geld voor deze spuitbus bij elkaar verdiend heb.

Probleem met die bussen vond ik de gratis vochtigheden die je op de koop toe krijgt.
Zelf gebruik ik altijd mijn compressor/airbrush combo. Dankzij de ingebouwde vochtscheider absoluut risicoloos.

Die dingen kun je al behoorlijk budget krijgen: van het merk Güde incl slang/airbrush voor een tientje of 5 à 6.

Voor de grote persluchtverbruikers onder ons er snel uit verdient.
@KoppenSneller
Zo dan?!

[Reactie gewijzigd door Henshin op 24 juli 2012 12:06]

Top, da's al 3 sterren! :P
Ik loop altijd met mijn kast onder de arm naar de garage aan de overkant. Zij hebben perslucht compressors en spuiten hem dan in 5 minuten gratis stofvrij. :) De druk op die spuiten is zo hoog dat het gewoon pijn aan je hand doet!
Lijkt me dat die hoge druk nietecht goed is voor de pc componenten... Blaas lekker met 20 bar door je kast heen, dan ben je alle koelerpasta en lagers van je koelers ook meteen kwijt :P
hahaha ik zet dat perslucht pistool ook niet op 5cm van mijn Mugen. Maar gewoon op een halve meter afstand gaat het echt perfect en ben je zo klaar. Ik doe dit al jaren en heb nog nooit problemen ondervonden.
Te hoge druk zou ik ook weer niet willen want dat is slecht voor je casefans. Als er teveel druk op die dingen komt dan gaan de lagers snel naar de kloten. Volgende week met de Kärcher proberen. Kijken hoe dat gaat.

[Reactie gewijzigd door Henshin op 24 juli 2012 12:08]

of je houd je fan vast, zodat deze niet gaat draaien. ;)
Je hebt helemaal gelijk! Daarom haal ik de casefans er ook altijd even uit. Ik heb een Antec 902 en daar klik je ze zo los. :)