Specificaties Carkit (universeel) - Bekijk alle specificaties

Jabra Cruiser 2 Review

avec_style 24 juli 2012, laatste update op 24 juli 2012, 4.353 views

Jabra Cruiser 2

Pluspunten

• FM-transmitter
  • Accu gaat lang mee
  • lange kabel meegeleverd om te laden tijdens het rijden
  • goede gesprekskwaliteit
  • Veel volume uit de speakers

Minpunten

• Geen AVCRP
  • Geen scherm
  • Blikkerig geluid uit de speakers indien men muziek luister via ingebouwde speakers

Ik had in mijn vorige auto een hele goede carkit, namelijk de Parrot MKi9200, welke naar mijn mening de beste carkit is. Maar daar gaat deze review niet over.

Omdat ik veel minder rijd in mijn nieuwe auto wilde ik een goedkopere carkit hebben. En ik had ook geen zin om een carkit in te laten bouwen. Via Coolblue kwam ik erachter dat er ook een hele segment van plug-and-play carkits bestaat. Na een aantal reviews gelezen te hebben (op de site van coolblue en externe sites) heb ik de keuze gemaakt voor de Jabra Cruiser 2.

De reden?
Behalve dat ik graag mijn telefoon beantwoord via een carkit vind ik het ook heel belangrijk om muziek af te kunnen spelen via A2DP techniek (dus muziek streamen via bluetooth vanaf mijn mobiel). De speakers van plug-and-play carkits zijn meestal goed genoeg om te gebruiken voor telefoongesprekken, maar als het aankomt op muziek dan wordt meestal toch wel duidelijk dat ze hier tekort schieten. Dat is waarom de FM-transmitter functie mij heeft overgehaald om toch hiervoor te kiezen. Hiermee kan ik namelijk van al mijn muziek genieten via mijn autospeakers! Dit was voor mij toch wel de grootste pluspunt vergeleken met de concurrentie (en in hetzelfde prijssegment).
En ik raad iedereen aan die graag naar muziek wil luisteren via een plug-and-play carkit dat ze er een halen met deze functie. Het geluid van deze carkit is zeker goed, en ook heel luid. Maar als je muziek wilt luisteren dan klinkt het naar mijn mening toch te blikkerig.

Ik vind deze carkit heel makkelijk in gebruikt. Zodra je hem voor het eerst aanzet hoor je een vrouw uitleggen hoe je je telefoon kunt pairen. Dit is een zeer makkelijk proces en binnen een minuut was mijn telefoon verbonden met de carkit.

De gesprekskwaliteit is heel goed. Mijn gesprekspartners hadden niet door dat ik via een carkit belde. (Zij ervaarden dus geen ruis of iets dergelijks)

Ik doe ook vrij lang met de accu. Ik heb de carkit nu ongeveer 2 weken en ik heb gisteren pas voor het eerst mijn carkit weer moeten opladen. (gedurende de 2 weken heb ik zeker 10 dagen gereden in mijn auto, waarbij ik ongeveer 2 uur per dag in mijn auto zat en bijna altijd gebruik maakte van de carkit. Meestal om muziek te luisteren via de fm-transmitter of gewoon bellen)

De carkit ziet er naar mijn mening goed uit en je kan hem makkelijk op je zonneklep plaatsen. De kabel die erbij (usb kabel met autolader) zit is lang genoeg tijdens het rijden je carkit op te laden. Een telefoontje niet opnemen omdat de accu van je carkit leeg is, is dus geen excuus meer!

Zoals elk product heeft deze carkit natuurlijk ook wat nadelen. Zoals eerder vermeld klinkt muziek uit de speakers zelf blikkerig, maar zover ik weet is er geen ander plug-and-play apparaat waar dat niet zo is, en de fm-transmitter maakt dat meer dan goed.
Verder vind het jammer dat er geen scherm op zit. Mijn vorige carkit had dat wel, en dan heb ik soms toch het gemis om via een menu bepaalde contactpersonen op te zoeken of bepaalde muziek op te zoeken. Nu moet je dit dus direct via je telefoon doen.
Verder ondersteunt de carkit geen AVCRP. Dit houdt in dat je via buttons op de carkit niet het muziek op je telefoon kunt bedienen (play, pauze,volgend/vorig nummer)

Al met al ben ik zeer tevreden met dit product. Ik wist van te voren wat de voor en nadelen waren en heb ook geen negatieve verrassingen ervaren.

• sony experia S
  • Samsung galaxy SII

Heb jij ook een Jabra Cruiser 2?

Is misschien al een tijd geleden maar heb toch nog even een vraagje,
Hoe groot is het berijk van de FM-transmitter?
ik wil namelijk iets hebben waarmee meerdere mensen met hun autoradio naar de zender kunnen luisteren.
inmiddels heb ik dit apparaat niet meer in mijn bezit, maar ik denk niet dat het bereik groot genoeg is voor meerdere auto's op de weg.
Je moet volgens mij dan echt pal naast elkaar rijden om te kunnen genieten van de radio functie.