Canon Canoscan LiDE 110 Review
Enkele jaren geleden heb ik een Epson Perfection V500 voor mijn vriendin gekocht om haar foto's en foto-negatieven in te scannen. Al snel was ik de enige die de scanner gebruikte om al onze persoonlijke administratie op papier (brieven, facturen,...) in te scannen en digitaal te bewaren. Omdat de Epson kuren begon te krijgen en de stapel papier begon te groeien, heb ik deze Canon LiDE 110 gekocht... omdat het de goedkoopste flatbed scanner is die ik nog kon vinden (ik heb geen behoefte aan een combo-model met printer en fax omdat ik te zelden print) Heb het toestel deze namiddag gekocht, vanavond aangekoppeld (aan een Apple iMac met OSX 10.7) en net de stapel papieren document erdoor gescand. Eerste indrukken: • een stuk lichter,...
Pluspunten
Licht Snel Goede kwaliteit van de scans Geen aparte voedingskabel nodig
Minpunten
De bijgeleverde software kan beter, veel beter.
Eindoordeel
Enkele jaren geleden heb ik een Epson Perfection V500 voor mijn vriendin gekocht om haar foto's en foto-negatieven in te scannen. Al snel was ik de enige die de scanner gebruikte om al onze persoonlijke administratie op papier (brieven, facturen,...) in te scannen en digitaal te bewaren.
Omdat de Epson kuren begon te krijgen en de stapel papier begon te groeien, heb ik deze Canon LiDE 110 gekocht... omdat het de goedkoopste flatbed scanner is die ik nog kon vinden (ik heb geen behoefte aan een combo-model met printer en fax omdat ik te zelden print)
Heb het toestel deze namiddag gekocht, vanavond aangekoppeld (aan een Apple iMac met OSX 10.7) en net de stapel papieren document erdoor gescand.
Eerste indrukken:
Waarom vind ik de software niet goed?
Omdat de Epson kuren begon te krijgen en de stapel papier begon te groeien, heb ik deze Canon LiDE 110 gekocht... omdat het de goedkoopste flatbed scanner is die ik nog kon vinden (ik heb geen behoefte aan een combo-model met printer en fax omdat ik te zelden print)
Heb het toestel deze namiddag gekocht, vanavond aangekoppeld (aan een Apple iMac met OSX 10.7) en net de stapel papieren document erdoor gescand.
Eerste indrukken:
- een stuk lichter, kleiner en platter (dan die Epson)
- geen voedingskabel meer! (Voeding verloopt via USB)
- scannen verloopt vlot, maar niet geruisloos
- LED-lamp waarop je niet moet wachten
- de begeleidende software is een draak
Waarom vind ik de software niet goed?
- De layout van de interface voelt niet aan als een Mac-venster, maar als iets vanuit Windows: met een venster met afgeronde transparante boorden, een ronde widget die zich installeert op je desktop,...

- Als je klikt op de sneltoetsen op de scanner, op de widget op de desktop of via dock op de applicatie krijg je drie verschillende interfaces van dezelfde applicatie, wat zeer verwarrend is (vooral omdat je in de ene interface wel bepaalde dingen kunt bvb PDFs aanmaken die je in de andere interface niet kan)
- Het scannen van verschillende pagina's in een PDF-bestand is echt wel niet intuitief
Beoordeel deze review: