Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 200 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-2300 Review

vanweebinjiedr1 30 januari 2008, 1.058 views

Logitech Z-2300

Pluspunten

• Indrukwekkende prestaties
  • Makkelijk te bedienen remote
  • Groot (maakt hem nog indrukwekkender)
  • Prijs/Kwaliteits verhouding

Minpunten

• Aansluitdraden satellieten aan de korte kant (kunnen overigens verlengd worden)

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ben sinds oktober 2007 in het bezit van dit "Setje". O-)

Waarom een Z2300?
Nou ik was opzoek naar een iets krachtigere set speakers voor mijn Laptop. Voor de Z2300 had ik een Creative T3030 "kraak" setje. Opzich niet eens zo heel verkeerd, maar mijn volume knop ging elke week iets verder omhoog totdat de Creative het niet meer aankon hij begon te kraken.... Tjah... wat wil je met een 30 watt speakerset... Op een gegeven moment had mijn buurjongen een probleem met zn pc, ik met mijn "slimme" ;) hoofd daar naartoe zag ik daar dus een Z2300 op zijn kamer staan. Ik heb em effe uitgetest en ik was overtuigt, die moet ik ook hebben (Het PC probleem overigens wel opgelost :) )

Ben de weken erna regelmatig op deze site geweest om de verschillende reviews te lezen. Te zien aan de vele goede reacties was mijn besluit snel gemaakt.

Mijn geluk daarbij was dan weer, dat ik op dat moment stage liep bij een lokale computerwinkel. Ik heb daar de set voor inkoopsprijs kunnen kopen. Had in de vele reviews kunnen lezen over de omvang van deze set, dus was niet erg verbaast over de grootte van de verpakking.

Eenmaal thuis....
Doos opengemaakt.... en toen bleek dat de subwoofer toch groter bleek dan ik had gedacht. Ik dacht dat ie wel onder mijn bureau kon.... niet dus. Maar dat maakt niks uit want ik zeg altijd "groter is beter" (in de meeste gevallen). Nadat de subwoofer was uitgepakt waren de satellieten aan de beurt, deze zijn in vergelijking met de subwoofer gewoon klein de..... Speakers zijn allen zeer degelijk en zien eruit alsof ze wel een stootje kunnen hebben (nog niet uit geprobeerd :P )

In de doos zaten verder nog de stroomkabel, de remote en een kabel van 3,5mm naar tulp voor je Spelcomputer/TV.

Het geluid...
Eenmaal aangesloten meteen effe een goed nummer opgezet met lekker wat bass.... Ik werd me toch overdonderd door een partij bass niet te geloven de sleutel in mn deur stond ritmisch mee te "dansen".
Misschien toch iets teveel? Nee, dit valt reuze mee want de bass is makkelijk te regelen met de bass knop op de remote. En de bass kan ook goed via de instellingen van je geluidskaart goed aangepast worden.
Het geluid van de satellieten is overigens zeer goed, mooi helder en ruisvrij, en ook op hoge volumes waar de bass vaak gaat overheersen kunnen de satellieten het goed bijbenen.

Overigens gebruik ik de set gewoon in combinatie met de standaard geluidskaart van mijn laptop. Ben misschien van plan om nog een externe geluidskaart aan te schaffen, om er nog meer uit te kunnen halen.

Al met al, deze set is voor als je net iets meer wilt, echt zeer aan te raden.
Prijs is overigens zeer scherp al zeg ik het zelf....

Heb jij ook een Logitech Z-2300?

Heb je ook al geluisterd naar wat er uit de speakers komt als de set aan staat en het verder stil is op je kamer?
Bedoel je dat gefluit? Dit wordt harder of zachter naarmate de cpu belasting stijgt of daalt.
Ik heb zelf de Logitech X-230, had hier eerst ook last van. om 1 of andere reden is het nu verdwenen, denk door het verstellen van de equalizer.
Bij die van mij hoor je een vrij harde brom. Dat ligt aan de speakerset en niet aan de cpu oid.
Jazeker, geluid...... :) Als de set stil is hoor ik bijna niks, alleen als ik de volumeknop vol opendraai komt er een beetje gesis uit speakers.
Jammer dat je niet vermeldt tot hoeveel Hz hij gaat, en tot hoe laag hij gaat. Kun je bijvoorbeeld hiermee testen
Op verzoek getest..... Vanaf 25 Hz is de sub hoorbaar, tot 15000hz ongeveer en dan houd het op. (die 9000 hz klopte niet helemaal)

[Reactie gewijzigd door vanweebinjiedr1 op 30 januari 2008 21:55]

Ik heb de set nu ook al een poosje...Ik ben hardcore fan, dus de dikke klappen uit de sub bevallen me best :) De buren wat minder :P Hier in mn flat trilt t glas van de voordeur zelfs me e als t goed hard gaat. Ik draai veel muziek en ik moet zeggen dat t een heerlijk setje is. Bass kan wel eens overheersen,maar dat valt prima weg te draaien op de remote :)

Ik geloof dat de sub tot 30 hz ging uit mn hoofd?
Als je 17 bent en je hoort 9000Hz+ niet meer heb je toch wat beschadiging opgelopen denk ik. ;)
Ik heb deze set ook al ruim een jaar in mijn bezit. Ik ben er nog steeds zeer tevreden mee. Mooi geluid, veel volume en diepe tonen. Ik heb ook eens de lamp van het plafond geblazen met deze set. Waar logitech toch al niet goed voor is... :p
nou, ben 23 en voor 60% doof aan 1 oor :) ik hoor sommige tonen ook niet...
ligt volgens mij ook aan dat youtube filmpje (wat die gast zelf ook zegt). als je zijn aanwijzingen volgt kan je een bestand van 60 mb downloaden, waar wel alle tonen goed te horen zijn
alleen zit er geen filmpje bij, zucht......

ik zit er trouwens ook aan te denken om dit setje aan te schaffen. men oude x-530 kan de geluidskaart niet meer bij houden (en die bass is nogal verragd hard) + het bekende plopjes probleem
dat is een rapidshare file iig :) en ik heb t vanmorgen eens ff gedaan. Tis dat mijn gehoor niet echt super is,maar ik hoor soms wel een soort plopje/klikje...verder gaan de bassen van de set erg laag,heerlijk :) wel t volume opendraaien :P want anders hoor je t niet natuurlijk O-)