Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

m-tuning 30 januari 2008, laatste update op 30 januari 2008, 742 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Mooi design
  • Gemakkelijk te gebuiken
  • 1680x1050
  • 3000:1 contrast
  • 2ms reactietijd
  • Geen bleeding

Minpunten

• Geen hoogteverstelling
  • Prijs (destijds zo'n 400)

Heb de 226BW nu al ongeveer een jaar.
Toen hij uitkwam heb ik hem gelijk gekocht.
Ik had eerst een 930BF van Samsung, welke me ook beviel maar ik wilde een breedbeeld monitor hebben.

Na de overstap vond ik het toch wel een heel groot scherm, maar vind nu de rest gewoon klein :)

Bij aankoop had ik geen dode pixels en die heb ik gelukkig nu nog niet.
Het scherm stond standaard wat te fel dus heb ik hem in het menu een tikje teruggedraaid.

Het scherm werd gelijk herkend door XP (heb nu Vista), maar heb toch maar even de nieuwste drivers geinstalleerd.

Er is geen ghosting te zien bij games wat ik ook erg belangrijk vindt bij een beeldscherm.
Conclusie is dat het een goede opvolger van mijn 930BF is.

Hier heb ik nog een filmpje die ik gemaakt heb van mijn scherm:

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Ik heb het A-Paneel.
En het scherm wordt gebruikt in combinatie met een AMD Athlon 64 X2 6400+ CPU en een Passief gekoelde 8600GTS videokaart van Gigabyte.
En de games waarmee ik hem getest heb zijn te veel om op te noemen.
Maar onder andere Crysis, Unreal Tournament 3,Fear,Test Drive Unlimited en Colin McRae DiRT.

Heb geen last van backlight bleeding en de films die ik kijk (divx) hebben de juiste kleuren wat je ook wel mag verwachten met een contrast van 3000:1

En heb alleen de Brightness op 42 en Contrast op 70 gezet, verder is het ok.

En het is helaas te lang geleden om een vergelijking te maken met de 930BF, maar ik kan je wel zeggen dat de 226BW een stuk beter is (ook in games).

En de prijs tenslotte was rond de 400 euro.
Magere review maar TOP scherm! Heb m zelf ook en ga er nog eentje bijkopen:)
Ja, review is niet van mijn normale niveau, maar heb het scherm nu niet meer en heb eigenlijk ook geen zin om hem nu nog uit te breiden.
Ach ja, al lang goed dat je een review schrijft kerel! Blij met alle info die we over hardware kunnen krijgen!
Misschien wel handig om te vermelden met welke grafische kaart je hem gebruikt hebt, welk panel je in je scherm hebt zitten (bij de 226BW zijn er 3 verschillende!!)
welke games in getest? last van backlight bleeding?
hoe zijn de films die je kijkt qua kleurechtheid?
heb je meer in moeten stellen dan alleen de helderheid om een goed werkend scherm te krijgen?

Ik vind hem wat aan de korte kant (understatement) slechte onderbouwing, misschien een vergelijking met je 930BF er in? de prijs waar je hem een jaar geleden voor gekocht hebt?

Ja, ik zeik, maar ik verwacht van een goed beeldscherm ook een uitgebreide(re) review.
Ik kan zelfs 1000 woorden typen over een ramplankje van nog geen 5 euro!!

Groeten Wiethoofd