Audioengine 2 Review

JohanSnellink 22 juli 2012, laatste update op 4 augustus 2012, 1.614 views

Audioengine 2

Pluspunten

• Geluid
  • Design

Minpunten

• Volume knop op achterkant

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Dit is de eerste keer dat ik een review instuur, dus ik heb wel wat moeite...

Ik wil dit product aanbevelen.

Achtergrond:

Ik was al een jaar of 5/6 op zoek naar een goed alternatief voor de 5.1 setjes die ik bij de computer had. Probleem was dat ik game en muziek fanaat ben. Bij games is 5.1 wel lekker, de "Boom" van de subwoofer kan soms net een extra lekkere kick geven. Bij muziek vind ik het niks. Ik wil de muziek "doorschijnend" hebben, met m'n ogen dicht moet ik de instrumenten kunnen zien.

Sinds korte tijd heb ik een televisie waarmee ik game, en daarom heen staat nu de 5.1 set.

Dus... op zoek naar een 2.0 luidsprekerset.

De creative Recon 3d soundkaart geeft een net audio signaal , maar er moest wel apart versterkt worden. En simpel. simpel. simpel. Ik zocht kwaliteit zonder fratsen, want daar had ik na de afgelopen 5.1 toestanden genoeg van.

Via wat audio fanaten sites kwam ik bij deze set uit.

Ervaringen

In één woord: super. In twee: Super vet.

Ze zijn niet goedkoop, maar als je ze uit de waanzinnig degelijke verpakking haalt, voel je al dat je hier met kwaliteit te maken hebt. Ze voelen zwaar aan en de stekkers op de achterkant zijn gewoon degelijk. Je kunt ze met een gewoon tulp of cinch (koptelefoon) - stekkertje aansluiten. And that's it. Meer regelen en doen hoeft niet, want kan niet. Deze speakers geven weer wat je er in stopt. En de versterker gaat gewoon uit als er geen muziek in komt, en aan als er wat gebeurt ;-)))

Geluid

Tuurlijk het belangrijkste. Ze zijn heel open. De laag-midden weergave kon bij mij een beetje extra gebruiken, maar voor de rest staat het als een huis. De bas weergave is voor dit formaat speaker onwaarschijnlijk goed. En heerlijk om de "druk" van het geluid van de zelfde kant te horen als de hoge tonen. Hoog is sprankelend.

Heb jij ook een Audioengine 2?

Je volgende upgrade moet echt een USB Dac worden. Dan gaan deze speakers pas echt tot hun recht komen. Geloof mij, een usb dac is iedere euro waard. Ik heb zelf de Fiio Olympus. Ik wilde klein beginnen omdat ik nog niet overtuigd was en een dac wilde proberen. Ik zou nu zonder aarzelen het dubbele uitgeven, wat een enorm verschil.
Zo veel meer diepgang! Echt heerlijke speakers de audioengine 2.