Specificaties 20,1" @ 1680x1050 (WSXGA+) (A-MVA, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 200WP7ES Zilver Review

bluesparkle 30 januari 2008, 640 views

Philips 200WP7ES Zilver

Pluspunten

• design
  • kleurweergave (S-IPS)
  • prijs!

Minpunten

• ontbreken hdmi input
  • ontbreken composiet aansluiting

Was op zoek naar vervanging van een 21" EIZO CRT.
Die nam gewoon teveel ruimte in op mijn buro.

Kleurweergave was een belangrijk punt bij de aanschaf van een nieuw exemplaar.
Er zijn maar weinig S-IPS of VA schermen te koop, TN wat de klok slaat :(
En al zeker niet in de breedbeeld tft series.
Een NEC of EIZO is natuurlijk top maar daar betaal je je helemaal scheel aan.

Uiteindelijk gekozen voor de Philips 200WP7ES ondanks het feit dat er weining reviews van zijn (onder het mom van als het geen samsung is dan hoef ik het niet...).
Model nr is een HWP7200P wat volgens internetbronnen een S-IPS scherm zou zijn.

Het beeld is iets anders dan je gewend bent van een CRT.
Een LCD zal daar voorlopig ook nog niet aan kunnen tippen!
Heb op mijn werk al vele Dell Ultrasharps voorbij zien komen en weet dus wat ik van een goed scherm moet verwachten.
Tot nu toe stelt dit scherm mij niet teleur.

Inputopties zijn beperkt tot een VGA en DVI poort maar dat is voor pc gebruik voldoende.
Foto's en HD filmmateriaal worden na finetunen van de scherminstellingen in schitterende kleuren weergegeven.
Ik heb de helderheid teruggebracht naar 54a55% ipv de standaard 100%.
Original colour of 6500K zijn mooie settings voor de colors.
Zwart is in ieder geval ook echt zwart zonder vlekken e.d. dit komt mede door de grotere inkijkhoek.

Ghosting bij het kijken van filmmateriaal nog niet kunnen ontdekken.
De vertraging die er eventueel is, is acceptabel.
Totaal geen dode pixels zoals het natuurlijk hoort!

De rand van de monitor is gespoten in een zilverkleurig grijs wat er in het echt veel beter uitziet als op de foto's.
Instelknoppen zijn stevig en geven een solide indruk.
De voet is gemaakt van metaal waardoor deze al meteen stevig staat.
Monitor is in hoogte verstelbaar en kantelbaar. Tevens is hij in portretstand te zetten mocht je dat willen.

Heb jij ook een Philips 200WP7ES Zilver?

Kort en bondig revieuwtje, :) is wel ok!