AMD Phenom II X4 965 Black Edition Review

martward02 6 december 2012, 1.333 views

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Pluspunten

• Quad core
  • Goede prestaties
  • Goed over te klokken
  • Lekker goedkoop

Minpunten

• Stock cooler maakt heel veel geluid, goedkoop aftermarket coolertje is zeker aan te raden.

Introductie

Nadat mijn vorige moederbord (intel dh55pj) de geest had gegeven, besloot ik om meteen de processor te vervangen. Ik had eerst een Intel core i5-650 processor, op een 1156 Socket. Moederborden zijn echter niet makkelijk te vinden voor deze socket.
Ik ben toen gaan zoeken en kwam op de de AMD Phenom x4 965 BE.

De rede van mijn keuze

- Quadcore processor
- Goed over te klokken
- Lekker goedkoop

Ik ga hier niet interessant lopen doen alsof ik superveel van processoren weet, maar ik zal mijn best doen.

Mijn systeem

- Asus M5A97
- AMD Phenom x4 965 BE
- ASUS EAH6850
- DDR3 1333 MHZ (2x 4GB)
- CoolerMaste Hyper 212+

Mijn ervaring

Ik heb de processort nu een aantal maanden in bezit.
Ik heb hem overgeklokt naar 4 GHZ (alleen de multiplyer verandert, en een klein beetje de frontside bus opgehoogd) en hij draait bijzonder stabiel. Ik heb hem getest met de Passmark BurnInTest. Daar is hij glansrijk voor geslaagd.

Een minpuntje was de stock cooler. Ik vond deze erg luidruchtig, en hij draaide bij mij altijd op 100%.
Ik heb deze vervangen voor de CoolerMaster Hyper 212+.
Deze houd mijn processor op prima temperatuur en is zo stil als een muis met aandoening aan zijn stembanden.

Qua prestaties houd hij de i5-650 makkelijk bij, terwijl deze toch ruim anderhalf keer zo duur is.
Ook tijdens het gamen merk ik eigenlijk amper iets van hoge temperaturen en geluid van de cooler.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad, en als er vragen en/of opmerkingen zijn kunnen jullie mij mailen of een berichtje achterlaten.

Heb jij ook een AMD Phenom II X4 965 Black Edition?

je had voor 1155 kunnen gaan.. mischien heb je dit overwogen maar goed kleine doch duidelijkek review :)