HP Pavilion W2408H Zilver, Zwart Review

thijsleeuw 30 januari 2008, 728 views

HP Pavilion W2408H Zilver, Zwart

Pluspunten

• Hoogglans (beeld en behuizing)
  • kamerlichtsensor
  • weggewerkte boxen

Minpunten

• hol geluid uit boxen

Voorheen werkte ik op 2x 19"CRT monitoren, omdat ik naar een kleinere ruimte ga verhuizen heb ik ervoor gekozen om een TFT aan te schaffen. Bij een mediagrootgrutter waren er van die 19%BTW-weg-ermee dagen. Hier heb ik dit beeld voor ¤387,- gekocht. (er was een foutje gemaakt, ze hebben 2 keer de BTW erafgehaald :D )

Eenmaal thuisgekomen het scherm direct geïnstalleerd. Wat direct opvalt aan het grote scherm is dat er een glossylaag opzit. Hier heb ik bewust voor gekozen omdat mijn laptop dit ook heeft. De glossy laag zorgt ervoor dat het een soort grote fotolijst is, de kleuren komen er net iets sprekender uit dan op 'gewone' TFT-schermen. Het nadeel hiervan is dat de kleuren van je scherm niet overeenkomen bij het afdrukken van foto's ed.

Een feature die erin zit die ik nog niet kende is de kamerlichtsensor. Dit is een klein oogje die de lichtsterkte meet en de achtergrondverlichting aanpast op de omgeving. Hierdoor zit je snachts niet tegen zo'n bak licht aan te kijken en heb je bij veel omgevingslicht een goed leesbaar scherm.

De speaker die erin zitten zijn 2x4Watt Dit is niet heel veel, en dat is te horen ook. Er komt erg hol geluid uit. Wel zijn de speakers achter het scherm ingebouwd en zie je niet dat ze er zijn.

Het scherm is kantelbaar, persoonlijk vind ik dit niet nuttig gezien het scherm al 24 inch is en voldoende ruimte heeft om horizontaal je documenten op te bekijken. Als het scherm gekanteld wordt draait windows automatisch het scherm. (na installatie van de bijgeleverde software)

Over de vormgeving van het scherm ben ik zeer te spreken, mooi hoogglans, ziet er allemaal gelikt uit. er is ruimte om je kabels langs de voet te geleiden.

Heb jij ook een HP Pavilion W2408H Zilver, Zwart?

die review kan wel wat uitgebreider vind ik zelf.
Ik mis in je verhaal de keuze specifiek voor dit model en merk (ten aanzien van de samsungs wellicht) en wat gerichter qua beelkwaliteit, design en dergelijke met daarbij een goede onderbouwing.

Daarnaast zou het leuk zijn als je wat verteld over het feit van één 24" schem ten opzichte van twee 19inch schermen, wat dat doet met het overzicht, werkbaarheid etc.
Bij welk filliaal heb je 'm meegenomen?
Ik zou deze ook eerst halen bij de mediamarkt, maar ik ben er maar vanaf gezien uiteindelijk... Ik wacht nog even en dan ga ik 'm kopen.

Ik hoorde trouwens ook daar bij de mediamarkt dat hij niet meer werd geproduceerd, en een computerboer om de hoek kon 't nog bevestigen, weet iemand waarom?