Corsair VX550W Review

SOEPSTENGEL13 29 januari 2008, 3.277 views

Corsair VX550W

Pluspunten

• Prijs80PlusGesleevde kabelsZwart Vrij klein

Minpunten

• Geen tot nu toe!

Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Ik heb de voeding maar sinds 1 dag in werking, maar aangezien er nog geen enkele review over is wil ik toch graag even laten weten dat hij mij tot nu toe erg goed bevalt!

Waarom deze voeding?
Ik heb deze voeding gekozen om verschillende redenen:
  • A. De Corsair HX serie scheen erg goed te zijn.
  • B. Ook een reivew over de VX450W op internet was erg positief
  • C. Hij heeft een 80Plus keurmerk, erg handig om een beetje idee te hebben van z'n efficïentie.
  • D. De gesleevde kabels sprakken mij erg aan, aangezien ik een casemodje heb.
  • E. De prijs, deze was iets lager vergeleken andere kans hebbers (Zalman en Antec).
Eerste indruk
Toen ik de doos uitpakte sprak hij mij gelijk aan, erg mooi zwart en alles mooi gesleeved, zoals verwacht. Er zaten ook tie-wraps bij, 4 zwarte schroeven, een voedingskabel, een tasje waar de voeding in zat en een casebadge (altijd leuk).

Aansluitingen
Wat me opviel aan deze voeding is dat hij 2 PCI-e stroomkabels had waarvan één 8 pins was waarbij je 2 pinnen kon los halen als je bijv SLI had met twee 6pins videokaarten. Ook de kleine ATX stekker kon je ontleden door 4 pins van de totaal 8 pins eraf te halen, wel zo handig bij m'n huide moederbord. Voor de rest zijn de kabels zoals je verwacht :)

Prestaties
Lijken me prima, lekker veel ampere op één 12V lijn. Kan nog niet echt veel op zeggen.

Geluids productie
Moeilijk te zeggen aangezien de groote lawaai maker m'n videokaart is, maar volgens mij produceert hij vrij weinig geluid, want er komt vrij weinig lucht uir de voeding, begin bijna te twijfelen of de fan uberhaupt aanstaat :P

Wartme productie
Voel niet echt veel warmte eruit komen, dus dit zal ook wel minimaal zijn

Koelvermogen
Er komt geen oververhitte lucht uit iig

75 euro vind ik erg meevallen voor zover ik weet goed prestaties

Zeker kopen als je niet meer vermogen nodig hebt en geen modulaire kabels nodig hebt.

Beetje korte review, maar ik heb hem nog niet lang. Ik hoop dat ik geen zielige reacties krijg, aangezien ik deze review niet voor mezelf schrijf!

Heb jij ook een Corsair VX550W?

Leuke review, maar wat voor videokaart heb je? dan weten we ook iets meer over de geluidsproductie ;)
...
Sapphire Radeon X1950 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 21097-00-20R
Stond er gisteren volgens mij al ;)

IMHO simpele maar overzichtelijke review :)
Ik heb hier de corsair 520 watt modulair al een aantal maanden bollen.
Mijn pc is erg stil door de waterkoeling op processor en hd (in een geïsoleerde box).
En ik kan je verzekeren dat die voeding, is ook de rede dat ik ze gekocht heb, bijzonder stil is.
Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat ik ze gewoon niet kan horen :)

dus zoek je een stille voeding , niet twijfelen, ga voor deze vermits de prijs lager is dan de vergelijkbare concurrentie zoals Be Quit en Antec.

daarbij is de afwerking bovenmaats, heb er over laatst eentje van Antec geplaatst , ook erg stil en goed afgewerkt maar toch straalt er niet de klasse af dan bij deze van corsair
Ik vraag me af of deze ook met crossfire HD3870 werkt?
Heb er zelf ook 1 en moet zeggen dat ik er tevreden mee was, kabels zijn lang genoeg, erg stil, lekker veel vermogen en erg strak uitgevoerd in het zwart met de oranje stikker.
Daarbij de uitstekende prestaties (als ik de reviews mag geloven), 80+ efficiency.

Maar na een aantal onverklaarbare reboots uiteindelijk de conclusie kunnen trekken dat m'n voeding kapot is.

Kan gebeuren, heb nog garantie en ga hem omruilen tegen dezelfde of wellicht de modulaire uitvoering van 620Watt van uiteraard weer corsair, de 520 en 620 watt uitvoeringen zijn gelijk aan de seasonic voedingen alleen een stuk voordeliger en modulair.

de VX versies zijn van een andere makkelij, maar zeker geen slechte voedingen, behalve die van mij dan...;)