Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

danielrene 29 januari 2008, 29.352 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Pluspunten

• Stevigheid
  • Vormgeving
  • Geen pijn na lange tijd
  • Afneembare microfoon
  • Regelbaar Geluidspaneel

Minpunten

• Nog geen, sorry

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Dit is mijn eerste Review op Tweakers.net, en hoop dus op was positieve of negatieve feedback!

Features

Deze headset bevat redelijk wat features, zoals een bediening van het geluid en een verwijderbare microfoon. Vooral de kabel met volumeregelaar en muteschakelaar voor de microfoon zijn erg handig! De kabel is ook lekker stevig afgewerkt, met zuurstofvrijkoper en vergulde stekkers voor communicatie zonder geluidsvervorming. Tevens is de kabel 2.5 meter lang, wat

Geluidsweergave

De geluidsweergave is prima, ik kan deze headset daarom ook aan iedereen aanraden. In-game is hij geweldig, je hoort nu eindelijk de andere online spelers lopen en zelfs door de muur heen! Dit scheelt je erg veel levens! Ook buiten games, gewoon voor windows applicaties en vooral voor muziek is hij geweldig! De lage tonen en de bass is geweldig! Ook wordt het geluid van buitenaf volledig gedemt, omdat de oorcapsules volledig over de oren aansluiten. Dit is soms erg lastig voor moeders, die roept om iets te zeggen, want ze kan blijven roepen , ik hoor haar niet..

Geluidsopname

Zelf doe ik erg veel aan Flightsimmen, waarbij communicatie hoog in 't vaandel staat. Daardoor is dit ook een belangrijk punt geweest bij de aanschaf van de headset. De ruis is door de schuimrubbere omkleding gefilterd en daardoor komt er een helder bericht over. De microfoon is in de juiste positie te buigen voor optimaal gebruik!

Gebruiksgemak

Het was in het begin erg wennen, deze headset. Maar na een aantal weken wilde ik niet anders. De cups vallen volledig over de oren en deze zijn afgewerkt met leder en daaroverheen een laagje fluweel voor ''fluweelzachteoren''. Nee, maar deze combi van leder en fluweel werkt erg goed, waardoor na uren gamen de headset nog geen pijne oren opleverd. Ook is de headset erg licht waardoor deze ook na lange tijden nog steeds goed zit. Echter voelt hij totaal niet goedkoop aan.

Bouwkwaliteit en afwerking

Deze is werkelijk super te noemen, de headset is heel erg stevig en toch erg licht! Vooral de stevigheid vind ik een pluspunt, want wanneer je regelmatig lan-party's afgaat kan er nog wel eens wat kapot gaan. Dat zal bij deze niet zo snel gebeuren. Ook de cups zijn goed afgewerkt met leder en fluweel. Tevens zit er aan de bovenkant van de headset, wat tegen de bovenkant van je hoofd aanzit ook een stuje opvulling met fluweel waardoor de headset nergens knelt of pijn doet.

De prijs is op het moment van schrijven bij Creative; 49.99 wat ik een redelijke prijs vind voor deze headset. Helemaal wanneer deze in een webshop aangeschaft wordt, kan deze voor een mooie prijs gekocht worden! Hiermee haal je wel een super headset in huis, waar ik en ook andere met mij zeer tevreden over zijn!

Mening

Deze headset bevalt mij prima en vervult al mijn eisen. Voor 50 euro is dit zeker geen miskoop en kan ik deze aan iedereen aanraden, die veel gamed/muziek luisterd en toch een fijne headset wil hebben die geen pijn doet aan de oren.

Wat zit er in de doos?

Een duurzame zak waarin de headset kan worden opgeborgen
Microfoon
Hoofdtelefoon zelf
2.5meter lange kabel
Handleidingen

Hoop hierbij voldoende geinformeert te hebben! Graag wat feedback! :)

Edit; Nog wat extra

Frequentie microfoon 100-15000 Hz
Microphone input impedance
Gevoeligheid microfoon -40 dB
Positie speakers hoofdtelefoon Stereofonisch
Gevoeligheid koptelefoon 110 dB
Frequentiebereik koptelefoon 20-20000 Hz

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Hallo,
Mijn mening over deze headset:

Ik heb deze headset zo'n 6 maanden geledend gekocht echt is de microfoon nu kapot, hij is nooit gevallen nooit wilt mee gedaan ik heb er alleen mee gedaan waar hij voor bestemd was van de ene op de andere dag was hij kapot. Voor de rest is het een prima headset hij heeft altijd lekker gezeten altijd fijn mee gepraat hij deed altijd alles goed tot de microfoon kapot ging hopelijk valt het onder de garantie anders heb ik van deze headset maar een half jaar plezier gehad als ik deze headset opnieuw zou moeten kopen zou ik dat doen en dan hopen dat hij niet weer kapot gaat! Echt een aanrader zolang hij niet kapot gaat!
Edit: Opgelost de drivers waren het probleem, het werkte eerst wel na windows xp sp3 werken de drivers niet meer na behoren zo kon ik niet meer opnemen.

Mijn excuses
Groot nadeel aan deze headset is dat de draad gaat krullen en daardoor uiteindelijk kapot gaat. Heb nu een Sennheiser PC151 gekocht, wat duurder maar veel degelijker.
Had exact hetzelfde probleem met krullen van de kabel, die van mij heeft het nog geen 4 maanden volgehouden. Daarbij maakte de microfoon vaak geen contact terwijl hij wel in de headset zat. Na verloop van tijd kwam er een ruis bij opnemen bij en slijt het stelmechanisme erg snel. Maar wat wil je ook voor 25 euro?
Nette Revieuw alleen ben ik het er niet helemaal mee eens.

Ik had hem besteld bij Alternate en toen hij binnen kwam werkte hij al niet op mijn PC (Vista x64) maar alleen op mijn laptop (Win 7 x32). hij zat op het begin juist wel even lekker maar daarna kreeg ik er echt hoofdpijn van. Als je lang haar hebt zoals ik zou ik deze niet nemen want je haren blijven er telkens tussen zitten.

De insteek Mic vind ik eigenlijk ook best een nadeel, hij past er maar op 1 manier in en je moet best doordrukken voor hij echt goed zi. Bij GameCom hebben ze het slimmer gedaan, gewoon Microfoon inschuiven in headset.

Maarja, er zijn dus zeker wel negatieve punten wil ik laten weten voor sommige, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Hallo, Foto's volgen later deze avond nog!

Groeten,

Daan
Het is geen preview, maar review. Verder nette opmaak en goed duidelijk!
Inderdaad, aangepast, bedankt!
Foto's Bijgevoegd.
Daan
nette review vooral voor de 1e keer als ik nog eens een headset nodig heb neem ik deze :D
Nette review, lekker overzichtelijk.

[Reactie gewijzigd door zeromussov op 29 januari 2008 20:17]

Offtoppic:

Wat ik me nu afvroeg is;
Zal mister Fatakity himself nu ook al ''zijn'' shit gebruiken?

Te denken aan:
Creative Fatality geluidskaart
Creative Fatality muis
Zalman Fatality computerbehuizing
Deze headset?
Dat lijkt mij toch wel, alleen al om reclame te maken!Anders heeft het helemaal geen nut om dit te kopen;)

Eerlijk gezegt wist ik voordat ik deze headset kocht niet eens wie deze ''gamer'' was..