Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart Review

DeDooieVent 29 januari 2008, laatste update op 29 januari 2008, 1.282 views

WD My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart

Pluspunten

• zwart en in boekvorm (persoonlijk)
  • stil
  • goedkoop en goed verkrijgbaar

Minpunten

• dat snoeren verhaal

Mobiliteit Score: 3
algemeen
Over het algemeen een goed poduct. Oogt netjes en is stil. De groene ring is mij te opvallend maar is gelukkig niet echt fel. Bestandsoverdracht gaat naar tevredenheid. Ik bezit twee WD essentials een 500 en 320 GB exemplaar. Ik gebruik de 500 gig schijf als film schijf, alle films die we bezitten gaan op deze schijf (de 320 is vol).

gebruik
De schijf woont op de slaapkamer HTPC. Dat was ook de reden voor de aanschaf van een losse harddisk, streaming mbv server en andere oplossingen geprobeerd, maar direct afspelen van een schijf bleef onze voorkeur houden. Alleen het vullen doe je niet zo snel op de slaapkamer, vandaar mobiel.

Zoals eerder vermeld bezit ik 2 WD MBE's 1 in de 500GB versie en 1 in de 320GB versie. Het eerste wat mij opviel bij aanschaf van de tweede (500GB) was dat deze er hetzelfde uitziet maar 1 functionaliteit niet bezit welke de 320 wel bezit, de knop (binnen de groene cirkel) ontbreekt. De 320 versie kun je uitschakelen door op deze knop te drukken. Geen groot gemis maar opmerkelijk.

Gebruik in combinatie met de Emtec Moviecube geeft een gek effect, als de cube aanstaat werkt de schijf naar behoren, staat de cube echter op standby dan probeert de schijf om de 10 seconde op te starten.

conclusie
Al met al een product dat precies doet wat je ervan verwacht. Ik heb de schijven nu alweer een groot aantal maanden in bezit zonder klagen. Het grote nadeel van dit soort apparaten (evenals externe DVD rom etc) is de hoeveelheid en de lengte van de snoeren. Ook de hoeveelheid adapters is inmiddels niet meer te tellen hier in huis, wat dat betreft had wat mij betreft de adapter in het apparaat gemogen. Maar nu zoek ik, en het geldt voor zoveel apparaten.

Heb jij ook een WD My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart?

ik dacht dat ik de enige was die zich daaraan ergerde, maar dat is dus niet zo. Vind de adapterkabel ook nogal dun (of zoek ik nu teveel?). Voor de rest ben ik erg blij met de schijf..

Goeie review verder :)