LG BD660 Review

joopykoopy 21 juli 2012, laatste update op 21 juli 2012, 505 views

LG BD660

Pluspunten

• LAN, USB, 3D

Minpunten

• Vergeet soms wachtwoorden van shares

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze speler nu al enkele maanden, en hij bevalt prima. Ik was opzoek naar een betaalbare mediaspeler die aan mijn eisen voldeed. Hij moest mijn video's vanaf de server kunnen afspelen. Nu kosten die dingen allemaal wat geld, en mijn DVD-speler was ook aan vervanging toe. Hierop dus deze Blue-ray gekocht. Ik zal hieronder mijn mening uitleggen.

Algemeen

In het algemeen is het een prima toestel. Hij pakt DVD's en Blue-ray snel op. Het is bij DVD's iets meer dan 1 seconde en bij Blue-ray iets van 2 seconden voordat hij start. Dit was een hele verbetering met de 10-20 seconde bij mijn vorige DVD speler.

Featureset

Hij heeft alles wat ik nodig heb. Een USB, LAN, HDMI. Ook kwa software functies is hij goed. Zo kun je online een film huren en op youtube wat video's op zetten. Heerlijke toevoeging aan mijn TV hoek.

Beeldkwaliteit

Het is een 3D speler. Ik heb deze functie nog niet gebruikt, omdat ik hem eerst op een beeldbuis had aangesloten en later op een LCD uit 2009. Maar het gewone kijken vond ik op mijn beeldbuis al aantrekkelijk, en nu met mijn LCD (een HD-ready paneel) is het nog veel beter. Ik heb gisteren mijn eerste Blue-ray er in gestopt. Dit was LOTR deel 1. Je kon de pluisjes op de cape van Gandalf zien zitten. Ik was echt verbluft.

Geluidskwaliteit

Ik heb geen moment gehad dat het geluid wat hij doorgeeft aan de TV slecht te noemen was! Verder heb ik over dit onderwerp geen mening.

Gebruiksgemak

Hij is makkelijk te bedienen, lekker grote en duidelijke knoppen. Dit is tot je hem op je LAN gaat gebruiken met een wachtwoord beveiligde share. Hij verliest zo nu en dan zonder reden de inloggegevens. Dan moet je ze weer opnieuw in voeren, en dat is even wat moeite voor de mensen met een lastig wachtwoord. Hiervoor heb ik dus een speciaal account aangemaakt die alleen dat kan.

Design

Hij valt lekker weg in mijn kast. Het is een mal en ondiep apparaat. Heerlijk om uit te pakken en neer te zetten. Meer kan ik er niet over zeggen.

Bouwkwaliteit

Het is als iedere DVD speler metaal achter plastic voor, al heeft deze wel een metaalachtige finish voorop. Hij voelt lekker stevig aan. Of dit nodig is, hij staat toch altijd op de zelfde plek.

Voor 100 euro geen miskoop. Het is mijn beste aankoop van dit jaar geweest tot op heden. Hiervan zul je geen spijt krijgen.

Hij is GE-WEL-DIG. Ik ben razend enthousiast over dit ding!

Heb jij ook een LG BD660?

Leuk om het een en ander te lezen over deze BD-speler! Zou wat mij betreft echter ook nog wel ķets uitgebreider mogen - waarom heb je bijvoorbeeld voor deze speler gekozen en niet een van een bijvoorbeeld Philips, Sony of een ander concurrerend merk?

Verder ben ik erg benieuwd naar het daadwerkelijke gemak van de online diensten; kun je daadwerkelijk ook in Nederland digitaal films huren? En is het gebruik ven Youtube eenvoudig? Is het intypen van een zoekterm lastig? Ben je erin geslaagd een draadloos-toetsenbord/muis een te koppelen? En werken dingen als uitzendinggemist?
En nog iets waar ik erg benieuwd naar ben, hoe snel start de BD-speler op en hoe lang duurt het om een schijfje te laden?
Ik heb nog niet geprobeerd films te huren, en dat staat ook nog niet op de planning. Youtube werkt goed, mits je dus met de afstandsbediening snel kunt typen, en ik kan dat niet. Ik heb niet geprobeerd een muis/toetsenbord aan te sluiten. Het opstarten is relatief snel gebeurd. Dat is wederom secondenwerk. En waarom LG? Omdat hij goedkoop was met de functies die ik wou ;) En een schijfje laden, lees jij de review wel? Het staat er in onder Algemeen.

[Reactie gewijzigd door joopykoopy op 21 juli 2012 10:01]

Je kan dus wel windows shares lezen vanaf dit apparaat? Hoe werkt dat?
Hang hem via utp aan het netwerk dan detecteert hij de server en log je er op in met je gegevens en et voila.
Ik heb hem ook gekocht, nav jullie reviews, maar ik moet zeggen dat het bij mij vies tegen valt. Hij speelt enorm schokkerig af via het netwerk. Bijv. bij een 720p mp4 film via cifs of dlna.
DVD's lijken het wel gewoon te doen.
Het is net alsof het apparaat te weinig krachtig is om goed beeld te leveren. De schokjes zijn heel miniem, maar vallen mij gelijk op. Heel irritant.

Geen last van bij jou?

[Reactie gewijzigd door - peter - op 16 augustus 2012 13:21]

Ik heb er geen last van nee. Nu moet ik wel zeggen, de totale kabellengte tussen de server en de speler is hooguit 3 meter. Maar ik heb ook wel HD over het netwerk gestreamt. Denk hierbij aan Game of Thrones. Dit doet het gewoon lekker. Heb je de software wel een update gegeven?
Ok, dat is vreemd. Ik heb idd de meest recente update geinstalleerd.

bijv: http://www.digital-digest...ntsman_1080p_Trailer.html die ik dan op een snelle usb stick zet speelt schokkerig af.

Zou je kunnen kijken of dat ook bij jou gebeurd?

Ik heb hoe dan ook support wel even gecontact, en hoop dan maar dat de hardware bij mijne dan iets mis mee is.
Excuus van mijn late reactie. Ik ben nu niet thuis, maar zal het binnenkort even proberen.
En een schijfje laden, lees jij de review wel?
Je hebt gelijk! Ik heb er overheen gelezen! Goed te horen dat dat zo snel gaat, met mijn 2-jaar oude Phlips speler is dat namelijk een drama (rond de 30 seconde) en dat was destijds een relatief snelle... Goed dat ze tegenwoordig zowel sneller zijn - is het voor mij zeker de moeite om up te graden :)

Verder dan voor je antwoorden!

[Reactie gewijzigd door -Elmer- op 21 juli 2012 11:21]