Specificaties Actie, RPG-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Hellgate - London, PC Review

Blue_Entharion 29 januari 2008, laatste update op 11 januari 2010, 741 views

Hellgate - London, PC

Pluspunten

• Actieve, gameplay.
  • Leuke modding.
  • 1=1 kopie van Diablo (diablo was een goede rpg).

Minpunten

• Veel bugs.
  • Uitleg is slecht.
  • 1=1 kopie van Diablo (ripoff).

Stabiliteit Score: 1
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 3
Dit is de eerste review die ik ooit schrijf, dus constructieve kritiek is gewenst.

Ik ga vandaag Hellgate: London reviewen, de positieve, en negatieve kanten (geen spoiler).

zoals velen misschien wel weten is Hellgate london een Action RPG, met als thema een semi-futuristishe doemsituatie. (denk aan diablo, in 2038)
Wat de game voor spannends met zich meebrengt:
  • Een zeer uitgebreide modificatie van de gear.
    Een gloednieuwe engine.
    Een duister stijltje, wat goed merkbaar is.
    Fast-paced hack and slash actie.
    Ranged en melee worden actief gebruikt in een groot arsenaal van wapens, en vijanden.
    Zware grafishe engine.
    De engine Supports Physx (yay nog een reden om de kaart te kopen.)
    Een klassiek verhaal tussen goed en kwaad.
    De nodige bugs.
Al met al, veelbelovend niet?
Ik heb gedurende een dikke maand dit spel compleet ondersteboven gedraaid, en ben tot de conclusie gekomen dat dit spel voor mij de volle 50 euro waard was. ik persoonlijk houd wel van de sinistere stijl en snelle actie. plus het feit dat je de gear die je op lvl 4 vind, nog kunt gebruiken tot lvl 12, dankzij de modificaties, wat je in het spel bezighoud.
Hou je meer van shooters? dan bied hellgate london ook nog de keuze tussen 1st person en 3rd person view. Beide modii zijn goed te spelen, zelf geef ik de voorkeur aan 1st person view, omdat je dan goed kunt snipen.
Qua gameplay is dit spel goed te doen, hoewel er geen groot PVP element is.

De nadelen daarintegen wegen er weer tegenop.
Het spel zit vol met bugs. Toen ik het spel de eerste keer opstartte duurde het vrij lang tot alle updates gedownload waren. en toen hij daarmee klaar was herstartte de engine, en kreeg ik een foutmelding. pas na enig tweaken was dit opgelost. Gelukkig was dit probleem na patch 1.0 opgelost.

Verder heb ik nog een aantal problemen ondervonden met de stabiliteit, de game laadt slecht, vaak stond ik nog te haperen als ik een town binnenkwam. Wat ik dus schandalig vind gezien mijn computer's specificaties.
Af en toe gaf Vista ook een melding dat de game instabiel was en dat het gesloten moest worden. En inderdaad, de game crashte een aantal keren toen ik dit niet deed. soms met een BSOD.
Verder heb ik nog vijanden door muren zien gaan en rare shader-effecten gezien, en zie ik de hele ge-ontdekte map in de weerspiegeling van de portalen (portalen worden gebruikt om van een stuk naar de andere te gaan. Het is geen complete wereld)

De online-play is niet erg bruisend. er wordt veel in vreemde talen gesproken (niet engels) en veel getrade. ook het chatsysteem is niet goed uitgewerkt.

Conclusie: Er moet flink gepatched worden. dat is vrijwel de enige echte tekortkoming aan het spel.

DE CONCLUSIE:
Speel je graag een Action RPG / FPS RPG en hou je van een Sci-fi omgeving?. Dan is dit jouw spel!

Als je niet graag met bugs en tekortkomingen zit. wacht nog even, of leen dit spel van iemand. het is het checken waard

Wil je graag een WoW like MMORPG, of hou je meer van een realistishe scene? dan is dit een afrader.

Heb jij ook een Hellgate - London, PC?

Nice review! De basistekst is aanwezig, je zou nog kunnen proberen het wat meer met kopjes te structureren, leest wel zo netjes.

Ik wil er ook op wijzen dat de vele problemen die jij beschrijft vooral icm Vista ontstaan. Dus waar ligt het aan hť? Die 65 games die wel op XP en niet op Vista werken, of aan Vista?

Volgens mij valt de schuld op Vista, dus ik blijf lekker bij XP ;)

Verder wil ik ook nog kwijt dat het een spel is van de makers van Diablo zelf, alleen zitten ze nu niet meer bij Blizzard. Echt rip-off mag je het dus in feite niet noemen ;) Daarbij komt dat er echt wel meer in dit spel zit dat niet uit de Diablo-reeks komt (schieten met 5 verschillende types ammo?)
hehe, bedankt voor de tips darkjeric.

het is waarschijnlijk een feit dat het door vista komt.. het probleem zit hem erin dat het een dx10 game is, en elementen eruit gebruikt.. dus ze moeten wel updaten.

Waarschijnlijk een divisie van blizzard north? die niet titan quest gaan maken zijn? who knows :P. en ja ze mogen wel eens wat nieuws verzinnen inderdaad... Wart the peg-legged boy? XD

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 29 januari 2008 02:22]

Leuke review. Ik sluit me aan bij Darkjeric dat het nog enige uitwerking kan gebruiken.

Zo zou je meer over de mods kunnen vertellen en de manier hoe er een instance voor jou wordt gecreŽerd en wat de gevolgen hiervan zijn (in vergelijking met WoW ofzo).

Welke klassen zijn er en welke speelstijl past hierbij? Met wel karakter heb jij gespeeld en waarom? Hoe beviel dit? Wat voor missies zijn er?

Ook interessant zijn bijvoorbeeld de vernieuwingen ten opzichte van andere MMORPG, zoals de party portal die heel snel en gemakkelijk een team kan laten samenkomen.

Vind je trouwens niet dat het spel heel snel repetitief wordt? het lijkt wel of ze slechts 5 soorten werelden hebben kunnen maken (riool, metroschachten, soort van Hel, ruÔne en kantoor/magazijn). Verder vond ik het meer dan hinderlijk dat je jouw karakter niet opnieuw kan opbouwen (met de skillpoints die je krijgt). Een verkeerde keuze is nooit meer terug te draaien (of is dit al verbeterd met een patch?). Dit was uiteindelijk voor mij de druppel om het spel weer in de kast te zetten, naast de eentonigheid.

In ieder geval ziet je eerste review er prima uit! Ga zo door.
Bedankt Spinoza2012

Ik zal hier wat kleine details neerzetten, en er een les uit trekken :P

er is maar 1 ras, dat is menselijk, de huidskleur, lengte, gespierdheid en geslacht zijn in te stellen, er zijn 6 classes:
  • Guardian: een melee warrior met zwaard en schild
  • Blademaster: een melee warrior met 2 zwaarden.
  • Engineer: een ranged gunner die zich concentreert op het bouwen van bots om te helpen.
  • Summoner: een ranged spellcaster die zich concentreert op het summonen van demons om te helpen.
  • Marksman: een ranged gunner, die zich concentreert in ranged combat.
  • Evoker: een ranged spelllcaster die zich concentreert op offensive spells.
Ik zelf heb als marksman gespeeld, tot aan nightmare (difficulties zijn normal, nightmare, hell, net als in diablo.)

Erm, over de mods. af en toe als je een crate breekt, of enemy killt, valt er een kleine item uit, die je in wapens kunt gebruiken, zoals bij diablo de runes, +10% lightning damage etc. etc. Ook heeft elk item zijn eigen level. dat je kunt verhogen door stukjes van deconstructed items te gebruiken in een apparaat, dat je bij elke town kunt vinden. genaamd een nanoforge. dit verhoogt de damage/ defense van items. ook kun je special abilities adden door Paladinum uit te geven bij een ander apparaat in town. naam ben ik even kwijt XD...

De vernieuwingen in het spel zitten vooral in de graphics, en 3rd/1st person view mode, verder is het pretty much als diablo. Met parties staat het gelijk aan WoW, al kun je elkaar geloof ik niet zien op de map...

Ik vind het spel inderdaad best repetitief, helaas kun je je skillpoints en statpoints inderdaad niet terugkrijgen, ik hoop ook dat dit nog gefixed word.

nu we toch bezig zijn over foutjes. de stemmen in het spel zijn niet echt overeenkomend met de ventjes, bijvoorbeeld een op sterven liggende soldaat klinkt opgewekt, en een jonge vent klinkt als een oudje...

ik zit nog te hopen op verbetering, misschien kun je de game beter nog even laten liggen. ik ben toch al blij dat je niet per maand hoeft te betalen ;)

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 30 januari 2008 17:55]

Leuke review!
Ik draai hem op XP en wat volgens mij het grootste probleem is het geheugen gebruik. Na een paar uren spelen, als ik hem afsluit, dan schrik ik van de hoeveelheid geheugen die hij gevreten heeft. Ik denk dat dat de reden is waarom hij soms happert of lang duurt met laden. Op sommige drukke stukken keldert de framerate enorm, maar in het algemeen weinig last van vastlopers, dus dat zou onder Vista wat gevoelige kunnen zijn. Gelukkig is dit niet genoeg om de pret te drukken, en gezien de hoeveelheid uren ik heb gespeeld, vind ik hem voor mij in ieder geval waar voor het geld.
Ik ben het met je eens, de game vreet veel RAM.. zo'n 2 gb bij mij.
Vastlopers kom ik ook maar eens in de 2 uur tegen, maar haperingen en bugs zijn nog steeds veel voorkomend helaas.

maar! toch nog speelbaar, en dat blijf ik lekker doen ;)