Specificaties 32GB USB 3.0-stick (§0,468 per GB) - Bekijk alle specificaties

Verbatim Store 'n' Go V3 32GB Grijs Review

junkmail767828 13 september 2012, 4.193 views

Verbatim Store 'n' Go V3 32GB Grijs

Pluspunten

• scherp geprijsd
  • snel bij kleine bestanden

Minpunten

• traag bij grote bestanden
  • wel erg optimistische beschrijving op de website van de producent

Ik heb deze usb-stick gekocht omdat het de goedkoopste usb 3.0 usb-stick is van 32 GB. Volgens de website van Verbatim website schrijft deze ubs-stick met een snelheid tot 25 mb/s en leest deze tot 80 mb/s.

Bij het schrijven van kleine bestanden haalde ik volgens windows 7 snelheden tot wel 40 mb/s. Dit loopt echter erg snel af, en zodra een bestand meer is dan een 200 mb dan is de snelheid al een heel eind onder de 25 mb/s gezakt. Bij bestanden van enkele gb moet je toch rekening houden dat de snelheid blijft dalen tot deze uiteindelijk op zo'n 9.8 mb/s blijft hangen. Zeker als de hele usb-stick vol gezet moet worden wil de snelheidservaring dan wel eens dalen naar het gevoel van tergend langzaam.

Het lezen van de usb stick gaat gelukkig een stukje sneller. Bij het kopiŽren van 3 bestanden met een totale grote van 7 gigabyte kwam de gemiddelde snelheid van het lezen uit op 54,6 mb/s. Dat is niet super snel, maar aanzienlijk prettiger dan de schrijfsnelheid.

(Voor de die-hard tweakers, ik heb inderdaad niets getest met meetprogramma's. Van de ene kant omdat het hier om een product van twee tientjes gaat en ik dat de moeite niet waard vind. Van de andere kant omdat een normaal mens het product gebruikt voor het kopiŽren van bestanden, en dus bij een product van deze prijsklasse de technische meetgegevens wellicht niet zo zal interesseren.)

Heb jij ook een Verbatim Store 'n' Go V3 32GB Grijs?

"Twee tientjes" - § 20 = 42 oude trouwe guldens en is denk ik voor mensen die een beetje nadenken over geld een heleboel. Ik vind het "Hardstikke Veel"! En zeker voor een usb sticky dat zakelijk overdacht en gedoseerd op de markt wordt gebracht.
Als we alles in Guldens zouden moeten gaan tellen moet je nog geen broodje meer kopen bij de Aldi omdat dat nog te duur is...
De Gulden is niet meer, het is helaas de Euro en Europa die over ons regeert en aan de verkiezingen te zien vind meer als de helft van de Nederlanders dat prima zo.
Eigenlijk moet Puter er nog even de cumulatieve inflatie van af trekken om een realistisch prijsbeeld te krijgen in guldens. 10 jaar inflatie met een gemiddelde van 1.89 procent per jaar betekent dat we dan uitkomen op een Fl 34. Mocht je echter in deze periode van tien jaar meer dan het inflatieverschil meer zijn gaan verdienen dan kan je eigenlijk beter dit percentage er vanaf trekken. Anders voelt het alsof een gulden van toen zoveel meer was dan een euro van nu. Maar ach, dat is allemaal zoveel werk. Ik denk liever over wat ik vandaag de dag veel of weinig vind :P.
Volgens mij had puter op zn pc hardeschijf nog niet eens 2 GB 10 jaar geleden, laat staan 32 op een usb stick, tech gaat harder dan je inflatie man, niet zo zeuren. Als je lang genoeg blijft hangen weet niemand meer waar je het over hebt met de "gulden", ding is al 14 jaar niet meer geslagen joh.

21 euro voor 32 GB op je usb is supergoedkoop in het hier en nu, en als junkmail zegt dat t een prima ding is ga ik m wel overwegen.
Nog even een aanvulling op deze stick, hij is waterproof als je hem na het wassen in de wasmachine direct even uitelkaar haalt en droogt met een handdoek en even een paar uur neerlegt te drogen :P
hahahah :D. Dat ik dat vergeten ben te testen zeg. Hoe dom van me :). (Het is dat ik je niet mag modereren, anders was het plus twee geweest.)