Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN Review

tom_pNewbie 28 januari 2008, 637 views

Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN

Pluspunten

• feature set

Minpunten

• niet stabiel te krijgen op dit moment.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
De Linksys WRVS4400N heeft een zeer goede feature lijst. Voor mij zijn 1GB switch, 802.11N, VPN de hoofdzaken.

Het blijkt echter dat de latere firmware behoorlijk wat problemen geeft. Zo zijn de wireless verbindingen niet echt stabiel te krijgen. Zodra ik echter mijn Canon MPR600R printer wireless wordt toegevoegd is gewoonweg het hele netwerk op tilt.

Firmware versie: V1.1.03-ETSI,

Er wordt al langer over deze router geklaagd op internet. Ik had deze "kwaliteit" niet verwacht van Linksys (onderdeel van Cisco). Ik hoop dat de beloofde update van de firmware op korte termijn komt en stabiel zal zijn.

tom_p

Heb jij ook een Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN?

ik heb de router ook thuis staan en veel gedonder mee gehad, maar sinds de nieuwe firmware (versie 2, ook nieuwe interface) zijn eigenlijk alle klachten voorbij. hier onderaan te vinden: http://www.cisco.com/en/US/products/ps9931/index.html
(en nu staat dit bericht onder alle reviews en hoop ik dat iedereen zn WRVS4400 update naar firmware 2.nogwat en er nog wat plezier aan beleeft, het kreng is tenslotte niet goedkoop ;-) )
Lekker subjectief. Zijn er wel dingen goed aan deze router? Hoe werkt de portforwarding gebruik je VPN hoe werkt het? Wat vind je van de instellingen etc.
Ik kan helaas beamen dat deze router niet bepaald een stabiele indruk maakt. Port forwarding laat de router gewoon vastlopen. Ik heb een Tomcat server staan en zodra een externe verbinding wordt gemaakt naar de externe port op de firewall is het gewoon afgelopen, kan dan ook niet meer op de admin pagina's van de router komen.
Wireless netwerk valt soms weg, ik zit notabene dan naast de router met mijn laptop (Acer F. 4015).

Het beloofde IPS wordt niet bepaald regelmatig van updates voorzien dus een vrij nutteloze feature. Firmware updates laten ook lang op zich wachten, is niet alleen een slechte eigenschap van Linksys.

Ik had ook van deze router meer verwacht maar ook hier werkt de marketing beter dan de techniek. Niet echt een aanrader deze router.