TP-LINK TL-PA511KIT - AV500 Gigabit Powerline Adapter Starter Kit Review

bart.gombert 19 juli 2012, 7.933 views

TP-LINK TL-PA511KIT - AV500 Gigabit Powerline Adapter Starter Kit

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goede snelheden, zelfs over grote afstanden (50+ meter)
  • Management van electriciteitsgebruik

Minpunten

• Stekker is wat groot, maar onder je bureau heb je daar toch geen last van.
  • Stekker wordt ook warm, ondanks veel ventilatieroosters. Dit is ook bij eerdere stekkers die ik heb gebruikt.

Beheerbaarheid Score: 4
De set getest in een oud herenhuis met 4 verdiepingen. De set heeft indicatielampjes voor 0 - 48 - 80 - 500 mbps. Tussen de meterkast en helemaal op zolder werd er tussen 48 en 80 mbps gemeten. Youtube filmpjes waren goed te bekijken, download test bijna maximale internetsnelheid van 40+ Mb (Ziggo Alles-in-1 plus).

Tevens heb ik de adapter op een electriciteitsmeter gezet. Na een paar seconden niks gaat deze naar 0 Watt en maximaal bij verzenden < 6 W. Met meerdere adapters is dit toch weer een leuke besparing (b.v. 's nachts) tegenover adapters die dit niet doen.

Zie ook test van hardware.info waar deze set als prijs/prestatie een van de beste uit de bus komt.

Heb jij ook een TP-LINK TL-PA511KIT - AV500 Gigabit Powerline Adapter Starter Kit?

Dekt de homeplug bij een dubbel stopcontact ook het 2e gat af of kan er gewoon een stekken naast geplaatst worden?
Bij een dubbel stopcontact (boven elkaar) dekt hij niks af. Je kan gewoon het andere stopcontact gebruiken. Daarnaast is er natuurlijk ook een mini versie.

[Reactie gewijzigd door bart.gombert op 20 juli 2012 13:15]

Verdere info:
De twee netwerk kabels die meegeleverd worden zijn redelijk kort en CAT5.
+ Management van electriciteitsgebruik

Hoe moet ik dat mij voorstellen? Interfaceje ofzo?
Nee hij schakelt automatisch naar een 'lagere stand' van e-gebruik bij inactiviteit. I.p.v. ongeveer 5W gebruikt hij dan minder dan 2W.