Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart Review

1103318 28 januari 2008, 1.470 views

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart

Pluspunten

• Groot, eigenlijk 2 keer zo veel ruimte als 17 inch CRT.
  • Geen Ghosting
  • Goede kleuren (hoewel het wel beter kan)
  • Goede kijkhoek

Minpunten

• Donkerder beeld door van onder te kijken.
  • Backlight bleeding (normaal geen last van maar in sommige situaties toch beetje jammer)

Ik heb sinds kort deze monitor. En ik moet zeggen ik ben er redelijk over te spreken. Voor eigenlijk alles wat je aan je bureau doet is het ideaal. Helemaal als ik het vergelijk met mijn 17 inch CRT die ik hiervoor had. Je hebt nu echt zeeen van ruimte. De instellingen voor tekst, internet en film gebruik ik ook.

Naast dat deze monitor perfect is voor de bovengenoemde applicaties zijn er echter ook een aantal minputjes te noemen. Zo is er bij het kijken van een film met zwarte randen onder en boven backlight bleeding te zien. Gelukkig zijn de meeste films in breedbeeld formaat dus heb je daar geen last van. Dus alleen bij een zwart scherm. Verder is de kijkkoek ook goed voor boven onder links en rechts Maar voor kijken van onder het midden van het scherm wordt het scherm donkerder. Ik heb gezien in de winkel dat dit het probleem is bij ALLE schermen ook de HP2207 en de LG227WT. Eerlijk gezegd had ik het liefst een van deze 2 gekocht maar de meerprijs is het voor mij niet waard. De kleuren van die schermen zijn iets beter. Echter als je thuis zit kan je niet vergelijken.

Het spelen van games op deze monitor is een genot. Ze zien er werkelijk super goed uit. (en dan nagaan dat het nog beter kan :P) Ik ben dus over het geheel tevreden over deze monitor.

PS deze monitor heeft gelukkig geen glossy scherm want dat leek me erg irritant.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2232BW Zwart?

Volgens de specs zou deze monitor over MagicBright moeten beschikken. Mijn 226 heeft dat in ieder geval en het lost je backlight bleeding over het algemeen op door de backlight terug te schroeven als er veel zwart in het scherm is. Even in het menu van je monitor zoeken.
Das een goede tip... Zat gisteren een filmpje te kijken met m'n 226, en had inderdaad een beetje last van die bleeding... Vooral aan de bovenkant, maar dat komt denkik ook doordat het scherm niet ver naar beneden kantelt...

Edit: even geprobeerd... Als je magicbright op "dynamic contrast" zet, lijkt het iets minder te worden... Nog niet weg though...

[Reactie gewijzigd door MikeyMan op 28 januari 2008 13:13]

Ik heb deze monitor ook net iets langer dan een week en het doet pijn aan me ogen zo helder. Ook ik heb last van dat "bleeding" (wat dat ook mag zijn). De zwarte randjes vallen mij te veel op, zeker voor een scherm met een contrast van 3000:1 waarbij ik toch zou verwachten dat zwart, zwart is en visa versa. Me divx films zien er tevens een stuk blokkeriger uit, maar dat zal wel komen door de grote resolutie. Met gamen is het een perfect scherm, lekker helder (op de game stand) en snelletjes met 2ms, al merk ik het nog niet echt in verhouding met me vorige 19" met 8ms.
De helderheid pas je makkelijk aan met de vooingestelde keuzes van samsung. Het tweede knopje van links kan je deze instellingen mee veranderen

PS je kan ook helemaal zelf een instelling maken alleen dat is wat lastiger

[Reactie gewijzigd door 1103318 op 2 februari 2008 15:39]