Asus Xonar DG Review

Ed_Capone 21 juli 2012, 2.003 views

Asus Xonar DG

Pluspunten

• Goedkoop
  • Vergeleken met onboard audio: zuiverder, voller & meer detail

Minpunten

• Meegeleverde drivers zit een bug in.

Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 3
Heb de Asus Xonar DG nog maar net, maar wat een enorme vooruitgang vergeleken met de onboard audio van mijn MSI Z68 G45 G3. Het geluid is een stuk voller en zuiverder en je hoort veel meer detail.

Heb gisteren ook een front panel gekocht en deze op de geluidskaart aangesloten, en dit werkt ook naar behoren. Zodra je je koptelefoon via het front panel aansluit worden de boxjes netjes uitgeschakeld en krijg je je geluid op de koptelefoon en bij loskoppelen natuurlijk weer terug.

Wat wel aan te raden is, is om de nieuwste drivers te downloaden via Asus zijn website, in de bijgeleverde driver zitten een aantal kleine bugs waardoor het geluid af en toe even weg valt, maar met de nieuwste drivers is dit verholpen.

Echt tot in de details een review schrijven over een geluidskaart is niet aan mij uitbesteed, ik speel slechts een paar games en luister naar wat muziek, verder doe ik er weinig mee (geen audiobewerking etc.) en interesseert mij de processorbelasting etc. ook geen moer. Al zou deze geluidskaart 1 of 2% meer belasting veroorzaken, so what. Als daardoor je pc niet meer goed loopt dan is hij sowieso redelijk aan vervanging toe en geen enkele investering meer waard.

Dus voor diegene die net zo denkt over computergebruik als mij en voor niet teveel geld een goede upgrade wil hebben qua geluid, de Xonar DG is 100% aan te raden.

Heb jij ook een Asus Xonar DG?

Een geluidskaart neemt juist wat van de processorbelasting AF ;)

Verder kan ik dit geen review noemen.. Toch bedankt voor je (korte) mening :)
Ja ok, dat klopt idd van die processorbelasting, maar was meer figure of speech. Wilde alleen maar even duidelijk aangeven dat specs in cpu improvements etc. mij niet uitmaken en dat het mij puur om de geluidskwaliteit gaat zonder daarbij 100+ euro te investeren.

Ik weet dat het niet echt een review is, maar aangezien er verder geen reviews bij stonden had ik zoiets van laat ik even een toevoeging geven aan mijn scores als zijnde een micro-review, dat anderen misschien toch net wat meer informatie geeft.

Maar graag gedaan hoor ;)